جاباما
۹۳۶۹۹۱
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

فتحی: به حفظ استراماچونی اصرار داریم

مدیرعامل باشگاه استقلال با تایید مشکلات مالی باشگاه گفت: استراماچونی، مهدی قائدی و شیخ دیاباته در استقلال می‌مانند.

خبرگزاری مهر: تیم فوتبال استقلال پس از سیر مسیری سخت و رقابت با چند تیم قدرتمند، سرانجام در هفته سیزدهم لیگ برتر به صدر جدول رسید. اما این صدرنشینی خیلی زود به کام آبیها تلخ شد، چون استراماچونی در اولین جلسه تمرین پس از پیروزی بر شهر خودرو، دلخوری اش از شرایط باشگاه و به خصوص شرایط مالی را با تمرین ندادن تیم ابراز داشت.

امیر حسین فتحی مدیرعامل آبی پوشان که حالا تیمش در شرایط خاصی به سر می برد، در گفتگو با یک برنامه تلویزیونی به تشریح آخرین وضعیت این باشگاه پرداخت که مشروح گفتگوی وی را در زیر می خوانید.

* مگر می شود نظرم حمایت از استراماچونی نباشد

امیر حسین فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص شرایط این باشگاه اظهار داشت: استراماچونی با دانش و مطالعه کافی به استقلال آورده شد و حذف مربی قبلی هم با مطالعه و آگاهی بوده است. شاید این پروسه انتخاب و آمدن آقای استراماچونی حدود دو ماه طول کشید. ما ۵ هفته از لیگ گذشته بود و فقط ۳ امتیاز داشتیم، من تمام قد از ایشان حمایت کردم. به نظر شما الان که تیم در صدر جدول است، نظر من و هیات مدیره این است که ایشان نباشد؟ قطعا از ایشان حمایت و او را حفظ می‌کنیم.

* تحریم ها انتقال پول را سخت کرده

ما در شرایط اقتصادی خاصی هستیم. تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه‌ای علیه ما صادر شده است. انتقال پول از ایران به اروپا بسیار سخت شده است و انتقال پول به حساب یک شخص که بسیار سخت‌تر شده است.

تامین منابع یک مسئله است و انتقال آن یک مسئله دیگر است. در خصوص انتقال پول نه من و نه باشگاه مقصر نیستیم. ما تقریبا دو ماه است که به ایشان بدهکار هستیم. ما چاره‌ای جز این نداریم که از طریق صرافی پول را به صورت بخش بخش انتقال بدهیم که این موضوع هم برای حساب مقصد مشکلاتی ایجاد می‌کند و این مشکلات گریبانگیر آقای استراماچونی هم شده است.

* به استراماچونی حق می دهیم اما ما هم مقصر نیستیم

همه عزیزان می‌دانند که ما در شرایط سختی هستیم و روز به روز تحریم های ناعادلانه سخت تر می‌شود. ما سال گذشته ۹ بازیکن و کادر خارجی داشتیم که گاها نقدا هم پول می‌گرفتند. آن زمان انتقال پول راحت‌تر از امروز بود. روز اول که با استراماچونی قرارداد بستیم، انتقال پول از امروز راحتتر بود و روز به روز حلقه تحریم‌ها تنگ‌تر میشود و انتقال پول سخت‌تر می‌شود.

نه فتحی و نه باشگاه استقلال در این ماجرا مقصر نیستند. در اینجا به مربی خود حق می‌دهیم. با همه این سختی‌ها ۴ ماه پول به حساب ایشان ریخته‌ایم. امروز و فردا بانک‌های اروپایی بسته هستند و دوشنبه پول به حساب ایشان واریز می‌شود. آقای دکتر خلیل‌زاده که از طریق یک کشور سوم این پول را برای استراماچونی منتقل می‌کنند، قول داده‌اند که در اولین ساعات روز دوشنبه این کار را انجام دهند و پول در حساب استراماچونی باشد.

او یک مربی حرفه‌ای است و ساعت‌ها وقتش را برای تیم می‌گذارد و جالب است بدانید که ایشان یک روز هم مرخصی نگرفته است. حتی روز شنبه هم ایشان در تمرین بوده و دستیارانش تمرین را برگزار کرده‌اند.

* به حفظ استراماچونی اصرار داریم

همسر آقای استراماچونی برای تعطیلات کریسمس تهران را ترک کرده‌اند و این موضوع به مسئله آقای استراماچونی ارتباطی ندارد. باشگاه استقلال، بنده و اعضای هیات مدیره برای حفظ استراماچونی مصر هستیم. پروسه آمدن ایشان زمان بر بوده و ما خواهان حفظ او هستیم. در همان زمان که حلقه تحریم‌ها تنگ مثل الان نبود هم مشکلاتی برای انتقال پول وجود داشت.

* به هیچکس جز استراماچونی فکر نمی کنیم

ما به هیچ گزینه‌ای به جز استراماچونی فکر نمی‌کنیم و همه تلاشمان ادامه همکاری است. هواداران عزیز مسائل کشور را درک می‌کنند. مشکلات اقتصادی ما به کل کشور تسری پیدا کرده است.

باشگاه استقلال جدا از این جامعه نیست. استراماچونی سرمربی استقلال است و ما تمام تلاش خود را برای حل مسائل مالی ایشان انجام می‌دهیم تا ایشان کماکان با قدرت در کنار استقلال باشند و با استقلال افتخار آفرینی کنند.

با صراحت و صداقت عرض کردم که آقای استراماچونی با ما قرارداد دارد و باشگاه استقلال مصر است که قرارداد ایشان با ما استمرار داشته باشد. ما و ایشان تمایل به همکاری داریم و این وسط اگر مشکلی هم باشد، تلاش می‌کنیم تا آن را حل کنیم.

* قرارداد دیاباته بند فسخ ندارد

دیاباته با ما قرارداد دوساله دارد و بند فسخ ندارد. او با پیشنهاد استراماچونی به ما اضافه شد و قراردادش حدود پانصدهزار دلار است.

او نمی‌تواند از استقلال جدا شود مگر اینکه ما به او اجازه دهیم. نه فقط او بلکه نه مهدی قائدی و نه چشمی و دیگر بازیکنان، قرار نیست از استقلال جدا شوند.

با پیشنهاد استراماچونی قرار است در نیم فصل حداقل یک مهاجم ترجیحا خارجی به جمع ما اضافه شود. با وجود همه مشکلات انتقال ارز موفق شدیم بخش بزرگی از پول میلیچ، استراماچونی و دیاباته را پرداخت کنیم.

* استراماچونی با دقت بازیکن خارجی می گیرد

این وظیفه کادرفنی و باشگاه است که بازیکن خارجی جذب شده، به صورت فیکس بازی کند و متمایز از بازیکنان داخلی باشد. استراماچونی نشان داده که این موضوع را در خریدهایش مورد توجه قرار می‌دهد.

* در مدارک ما ابهام ایجاد شده

استقلال هروقت اوج می‌گیرد، حواشی شروع می‌شود و شایعات دامن ما را می‌گیرد. ما در کمیته صدور مجوز حرفه‌ای گری موفق شدیم این مجوز را بگیریم. هفته گذشته از طریق فدراسیون متوجه شدیم که در خصوص استقلال و تراکتور برای AFC ابهام ایجاد شده و فدراسیون فوتبال در حال اقناع آنهاست.

اگر مثلا رابسون یا هر بازیکن دیگری از استقلال قصد شکایت دارد، باید در سال بعد این کار را انجام دهد. ضمن اینکه ما موفق شده‌ایم موافقت شفاهی فیفا را در خصوص پرداخت پول رابسون بگیریم.

* مشکلی بابت حضور در آسیا نداریم

با هماهنگی انجام شده با فدراسیون، به ما گفته‌اند که مشکل خاصی جهت حضور ما در لیگ قهرمانان آسیا وجود ندارد. یکشنبه هم نمایندگان ما به مالزی می‌روند تا در قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا حاضر می‌شوند.

* خودی ها انتقاد می کنند

امسال استقلال با هدایت استراماچونی و هنرنمایی بازیکنان خوب و با کیفیت استقلال، آنقدر خوب کار کرده که تحسین پیشکسوتان حریف را هم به همراه داشته است ولی متاسفانه برخی از خودی‌ها انتقاد می‌کنند.

استراماچونی سرمربی ماست و فعلا مشکلی جهت حضور او و حفظش در حال حاضر وجود ندارد. ما در شرایط اقتصادی بدی هستیم. این نیست که پول داشته باشیم ولی نخواهیم به بازیکنان بدهیم. ما امسال ۳۰ درصد هزینه تیم را کمتر کردیم.

* قرارداد نجومی نداریم

ما رقم نجومی نداریم. ما از اسپانسر و حامی مالی مشترک ارتزاق می کنیم. مثلا ما جلسه‌ای با حامی مالی خود داشته‌ایم. گفته‌اند به ما که پول فردا می‌آید و الباقی سه - چهار روز دیگر به شما داده می شود.

من به بازیکن گفته ام یک هفته دیگر ولی پولی به حساب ما نیامده است. بازیکن روی این پول حساب کرده است. من به او حق می‌دهم. ما وقتی از اسپانسر نمی‌توانیم پول بگیریم و پول ما را به فردا و پس فردا حواله می‌کنند، من هم مجبورم به بازیکن بگویم که فردا پول به شما می‌دهم.

* انتقال بلیت فروشی به شرکتی دیگر

ما با موسسه کوثر، یک بخش کارمان بلیت فروشی است و یک بخش دیگری تبلیغ روی پیراهنمان بود که به اتکا منتقل شد. ما با کوثر این قرار را داشتیم که جزئیات کار بلیت فروشی را برای ما ارسال کنند ولی تعلل کردند و ما با شرکت دیگری وارد کار شدیم.

بعد از ایجاد زیرساخت‌ها، با شرکت توسعه کار کردیم. امروز می‌بینیم بعد از بلیت فروشی، شرکت توسعه با کمال شفافیت رقم بلیت فروشی را اعلام می‌کند.

ما یک پرونده هم در خصوص برهان مبین داریم که متعلق به گذشته و حتی پیش از دوره آقای افتخاری است و جلسات مختلفی در این خصوص داشته‌ایم که ان‌شاءالله این موضوع هم حل می‌شود. این شرکت هم برای پرسپولیس، فدراسیون و سازمان لیگ هم شکایاتی را تنظیم کرده است و ما چندین بار در این خصوص به دادگاه رفته‌ایم.

روز شنبه جلسه شورای معاونین وزارت ورزش به میزبانی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برگزار شد و من هم خیلی اتفاقی آنجا بودم برای صحبت با آقای کریمی در خصوص مسائل مختلف و به محض آغاز جلسه، آنجا را ترک کردم.

بلیت فروشی متعلق به باشگاه است. چون زیر ساخت را شرکت توسعه ایجاد کرد، به نمایندگی از باشگاه‌ها بلیت فروشی را انجام می‌دهد.

* بازیکنان همکاری می کنند

جا دارد از صبوری و لطف بازیکنانمان که تنها درآمدشان فوتبال است، تشکر کنم. ما بازیکنانی داریم که درصد بسیار کمی گرفته اند.

از آقایان غفوری، چشمی، باقری تا محسن کریمی و دیگران که درصد کمی گرفته‌اند تشکر می‌کنم. علت این موضوع هم این است که حامیان مالی، پول را به موقع نمی‌دهند. پول را زمانی می‌دهند که صدای بچه‌ها در آمده یا تیم افت کرده است. من نمی‌دانم چرا پول را نمی‌دهند. استقلال درآمد پایدارش، حامیان مالیش هستند.

* ۱۰ میلیارد برای مجوز حرفه ای هزینه کردیم

زیر ۷۰-۸۰ میلیارد هزینه امسال ماست. همین امسال، بحث مجوز حرفه‌ای باعث شد حدود ۱۰ میلیارد هزینه کنیم. برای صدور کارت بازی دیاباته، یزدانی، میلیچ و ... حدود ۴ میلیارد تومان بابت بدهی‌های باشگاه پرداخت کردیم.

اینها مشکلات باشگاه است. مثلا می‌گویند پول اللهیار کجا رفت؟ می‌شد به هواداران بگوییم که پول به مربی خارجی نمی‌دهیم یا دیاباته را جذب نمی‌کنیم تا مجوز حرفه‌ای را کسب کنیم؟

خدا را شکر موفق شدیم بسیاری از بدهی‌ها را پرداخت کنیم. بدهی‌هایی که مربوط به دوره من نبود را پرداخت کرده‌ام. اگر این بدهی‌ها نبود، بازیکنان ۵۰ درصد از پول خود را گرفته بودند.

* اسب مان را برای قهرمانی زین کردیم

هر اطلاعاتی که در خصوص سهمیه آسیایی از سوی فدراسیون منتشر شده را ما به مربی خود منتقل کرده‌ایم. ما امسال اسب خود را برای قهرمانی زین کرده‌ایم.

فدراسیون هم که دوست ندارد سهمیه ۲+۲ باشد. ما ابتدا تصور می‌کردیم سهمیه ۳+۱ است ولی بعدا اعلام شد که سهمیه ۲+۲ است. اینجا نه ما قصوری کردیم نه فدراسیون. ما بهترین و بزرگترین بازی‌های لیگ را برده‌ایم و میتوانیم با حضور استراماچونی و بازیکنانمان به جایگاه مد نظرمان برسیم.

* گرفتن مجوز حرفه‌ای نفس مان را گرفت

طلب داریوش شجاعیان هم متعلق به دوره مدیر قبلی بود که حل شد. من دو دوره مجوز حرفه‌ای گرفته‌ام. هر دو بار هم این موضوع نفس ما را گرفته است.

چون باید پولی را به بدهکاران بدهید و یک پول را هم برای پیش پرداخت در نظر بگیریم. من وقتی به تمرین می‌روم، بازیکن از من مطالبه حقش را می‌کند.

من ناراحت نمی‌شوم چون این حق اوست ولی پول ما را نمی‌دهند. موقعی من باید زیر سوال قرار بگیرم که پول باشد و نخواهم تزریق کنم. ما شرکت دولتی هستیم ولی ردیف بودجه نداریم.

اراده جدی در وزارت ورزش و دو باشگاه برای خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس وجود دارد. نحوه اداره دو باشگاه الان خصوصی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اره جون عمه ات تو گفتی ما هم باور کردیم اقای فتحی همتون دست به یکی کردین تیم تاج نابود کنید وطرفدارانش را جنگ روانی بکشانید

    • 6666666666666666666666666666666666666666666

      راست میگفتی پیروزی وماشینو می بردی 6666666666666666

    • بدون نام

      آقای فتحی بازهم فریبکاری بازهم دغل بازی چرا برای شما سوال پیش نمیاید بدهی برانکو را چرا فدراسیون فوتبال میدهد وبعد موقع استقلال که میرسد پول نیست وتمام میشود آقای فتحی شما موظف هستین اعلام کنید بدهی پرسپولیس به برانکو چگونه وازچه کانالی پرداخت شده یا میشود چرا فدراسیون فوتبال ودراسش آقای تاج متقبل پرداخت بدهی پرسپولیس به برانکو است چرا چرا چرا؟آیا کافی نبود سه سال حمایت بی چون وچرا ازپرسپولیس ؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینقدر چرا چرا راه ننداز خودتم پاره نکن اولا که وظیفشون بعد از چهار سال و اینهمه موفقیت پولشو بدن دوما اینکه کارشون گیر تیم ملیه سوما هنوز که ندادن شما خودتونو پاره کردید هوچیها چهارما استرا شما جنبه برانکو رو نداره به ما چه

    • Blue@S.S

      آقای فتحی همین امروز مدیر عامل مداح پرسپولیس عنوان کرده که بدهی سرمربی پرسپولیس رو تا پایان نیم فصل پرداخت شده.مگه سرمربی پرسپولیس ایرانی هستند
      چطوری میشه که آنها به راحتی پول به حساب سرمربی واریز میکنند ولی شما از تحریم حرف میزنی .از روزی که دولت روحانی شروع به کار کرده ما ملت ایران فقط یه چیز رو شنیدیم ..برجام تحریم در حالی که در دولت احمدی‌نژاد تحریمها چهار برابر امروز بود میدونی مشکل از کجاست ....مشکل این که اون مرد عمل و راستگو و درستکار بود همچنین دلسوز و وطن پرست بود اما شما شارلاتان و عوام فریب هستید و چیزی جز اختلاس و مال مردم خوری رو نمیدونید وای به حال شما بعد از این دولت بی تدبیر

    • تاج کبیرآسیا چهارفینال آسیا دوقهرمانی⭐⭐

      دروغ نگو مردک. جز نابودی هیچ تلاش مثبتی ازت ندیدیم. فقط داری پروژه نابودیه استقلال توسط وزیر رو انجام میدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج