۹۳۷۲۶۶
۲۷ نظر
۵۰۰۳
۲۷ نظر
۵۰۰۳
پ

عجیب‌ترین اتفاقات فوتبالی در استقلال

خبر رفتن ناگهانی استراماچونی شوکه کننده بود، شاید چیزی شبیه اعلام نرخ سه هزار تومانی بنزین. البته که لابد فتحی هم‌ از آن بی خبر بوده است!

ورزش سه: خبر رفتن ناگهانی استراماچونی شوکه کننده بود، شاید چیزی شبیه اعلام نرخ سه هزار تومانی بنزین. البته که لابد فتحی هم‌ از آن بی خبر بوده است!

درست همین چند روز پیش بود که مدیرعامل استقلال با قطعیت از حل شدن مشکلات مالی کادرفنی تیم صحبت کرد. اخبار امروز اما درست برخلاف ادعای او رقم خورد. موضوعی که خشم هواداران را در پی داشته است و هیچ توضیحی هم آنها را آرام نمی کند چرا که تیم محبوبشان با ارائه نمایش های دلچسب و کسب بردهای پیاپی تازه به ساحل آرامش و اقتدار سابق بازگشته بود‌.

حالا و پس از شنیدن خبر فسخ قرارداد توسط سرمربی محبوب ایتالیایی، جالب است یک تجربه شخصی را با هم مرور کنیم.

دوستی می گفت: مدیر شرکت کوچکی در تهران که فقط ۳۴ سال داشته هفته گذشته پس از عقد قرارداد و برای رد و بدل کردن پول (بابت خرید تجهیزات مورد نیازشان) ناچار شده به تورین ایتالیا سفر کند. آنها نزدیک به ۴۰۰ هزار یورو را به طرف ایتالیایی دادند تا کارشان به بهترین نحو و سریعترین حالت ممکن پیش برود. بدون هیچ تشریفات یا بوق و کرنا کردنی.

اما فسخ یکطرفه قرارداد توسط استراماچونی این سوال را بوجود می آورد که آیا مدیران استقلال که قطعا با وزارت، دولت و (باوجود ارتباط مستمر برانکو با سفیر ایران در کرواسی) احتمالا سفارت در ارتباط هستند از این مدیر جوان، قدرت کمتری در انجام وظایفشان دارند؟

بیایید جواب این سوال را در حالت های مختلف و ممکن بررسی کنیم تا ببینیم به چه نتایجی می رسیم:

حالت اول: تفاوت در مدیریت دولتی و خصوصی

طی کردن امور اداری بخصوص در مورد مسایل مالی در دولت کار پیچیده، زمانبر، حساس و البته سخت تری است از وقتی که مدیری خصوصی بخواهد برای امورات مجموعه زیردستش در خارج از کشور پول جابجا کند.

البته از مدیری که بوسیله آشنایی و رفاقت با مقامات دولتی در جایگاه مدیریت باشگاه استقلال قرار گرفته و بهتر از هرکسی از اوضاع با خبر است انتظار می رود از رابطه اش برای سرعت بخشیدن و سر و سامان دادن به امورات باشگاه و بهتر شدن اوضاع بهره گیرد.

اگر این خواسته بزرگ، غیرمنطقی، نسنجیده یا نشدنی است پس همین حالا سرخابی ها باید خصوصی شوند تا چنین آبروریزی های مدیریتی آن هم با بازخوردهای بین المللی تکرار نشود.

حالت دوم: غرض و تعمد بالادستی ها

اگر استراماچونی باوجود اخبار موثق فسخ (با هر ترفندی حتی صحبت مقامات بالای دو کشور) به استقلال برنگردد طرفداران تیم آبی پوش پایتخت حق دارند به اتفاقات حول تیمشان بدبین شوند. آنها پس از مدت ها طعم صدرنشینی را چشیده اند. آنها خودشان را با وضعیت پرسپولیس مقایسه می کنند.

سرمربی کروات آنها سال ها در کارش باقی ماند و کالدرون باوجود مشکلات مالی بنابر تازه ترین گفته های مدیرعامل باشگاه برای جذب مهاجم خارجی در نیم فصل دوم هم بازیکنانی را پیشنهاد داده است!

آیا مشکلات ارزی فقط برای تیم ملی و استقلال چاره ای جز استفاده از مربی ایرانی باقی نگذاشته است؟

حالت سوم: عدم کفایت و لیاقت مدیران فعلی

به موضوعی که در ابتدا اشاره شد برگردیم. جوانی هزاران یورو را یک هفته ای به ایتالیا برده، تحویل داده و بازگشته است. باوجود تحریم ها و در نبود حمایت مسئولان دولتی. او از پس مسئولیتش به تنهایی برآمده و وظیفه اش را به درستی انجام داده تا مجموعه اش متضرر نشود.

آیا از کسانی که مسئولیت تیمی با میلیون ها هوادار را برعهده گرفته اند توقع برطرف کردن چنین اموری را قبل از بروز فاجعه نباید داشت؟ یا آنها لیاقت و شایستگی جایگاهی که در آن هستند را ندارند و فقط امضا و حرف زدن را بلدند؟

نظر شما چیست؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وزیر ورزش مملکت کاروزندگی رو رها کرده بلافاصله مدیرای سوگولیش رو احضار کرده پیگیر برگردوندن استراماهوچی شده از اون طرف تلفن دستش گرفته دست به دامن سران سیاسی کشور برای حل مشکل عنصر تیپی شده که خودش با پول بیت المال آوردش

    • بدون نام

      مسخره بازیها و هوچی گریها تخصص کیسه است ،

      از اولش معلوم بود که این کولی بازی تکراری، چه نتیجه ای داره. هر کی تو کیسه باشه یا میگیره...

      وکیل و وزیر و سفیر دست به دست دادن ،عنصر تیپشون رو نگه داشتن

    • مجید

      نمیخوان استقلالی که نان تاج رو روی خودش داشت بالا بیاد . تنها هدفشون همینه .

    • بدون نام

      روزهایی که تیم ۵ و۴تاگل میزد وهواداران به فتحی حیاکن رهاکن گفتن همه این روزهارامیدیدن ومیدانستندکه فتحی مزدوردشمنان استقلال است چونکه باوجودی که خودش میداندکه توان اداره استقلال رانداردامامعلومه کسی دستوربه ماندن اومیدهدوگرنه چه ضرورتی داردکه به هرقیمتی بماند

    • بدون نام

      هرسه مورد قطعاً!!!

    • بدون نام

      از جمع 16 تیم لیگ برتر فتحی _ ترسو _ بیعرضه و از طرف مسعود ماموریت داره استقلال نابود کنه

    • بدون نام

      ورزش سه کیسه کش محض

    • بدون نام

      خخخخ عجیب نیس

    • صالح

      ادمین جان چرا از بقیه شایعات اطراف اقای استرا هیچ صحبتی نمیکنید که این اقا دیده ویلموتس قرارداد سه میلیون یورویی داشته و ایشون هم هوا برش داشته و طلب قرارداد جدید برای فصل اینده کرده اتفاقا خیلی هم جناب سلطانی فر برخلاف اون سکوتی که تو ماجرایه رفتن برانکو داشت دست به کار شده و تا فردا صبح هم پول میاد به حساب دلال ایتالیایی و سپس قراردادش تبدیل میشه به یکساله شک نکنید که اینجوری میشه و تو این شرایط تحریم بخشی از اموال بیت المال توسط این اقا تیغ زده میشه و هواداران استقلال هم اصلا نگران نباشن این بازیه کثیف قبل از بازی پیکان تموم میشه حالا اگه واقعا بیطرفی اینو چاپ کن ادمین

    • بدون نام

      بابا جم کنه کم تر نازه کنه این همه بازیکن عالی داره فکر کرده کیه امیر خان رو میاریم اونم بره دلالیشو کنه

    • habib

      درست نزدیک دوسال ونیمه که هواداران تیم محیوب پایتخت دارن میگن مدیر بی لیاقت استقلال رو رها ڪن
      مدیر غیر ورزشی نمیخایم نمیخایم
      هیئت مدیره سفارشی نمیخایم نمیخایم
      اما کو گوش شنوا
      همه دنبال پول مفت ورزش ودو باشگاه پایتختن تا بخورن ویک لیوان آب هم روش

    • بدون نام

      گران شدن بنزین و با رفت استراماچونی مقایسه می کنی ؟
      واقعا که احمقی !!!!

    • بدون نام

      میگم برترین ها توهم مثل هواداران کیسه توهم زدی

    • شاهین

      چرا شما بی کفایتی مدیران این تیم را به طرف تیم دیگری سوق میدیدومیخواهید به مردم تفهیم کنید که به پرسپولیس بیشتر بها، داده میشود در صورتی آستانه تحمل هر کسی یه جوره مگه مدتها پول برانکو داده نشد ولی یه جورهایی تحمل کرد یا همین کالدرون مدتها دریافتی نداشت ولی تحمل کرد پس سعی نکنید به مردم القا کنید به تیم دیگه بیشتر توجه میشه

    • فرهاد

      بعد از چندین سال یه متن درست حسابی و منطقی رو الان خوندم واقعا کدوم گزینه درسته؟شک نکنید گزینه چهارمی هم هست که میشه هر سه مورد و البته صحیح ترین گزینه

    • بدون نام

      نظر من این است که : از کیسه کش جماعت، پررو تر و بی چشم و روتر خدا نیافریده!! استاد هوچی گری و پدرسوخته بازی. هر چی سرش بیاد حقشه. حیف پول بیت‌المال که توی کاهدان این کیسه کثافت بریزند. چند بازیکن قابل و شایسته هم توش هست ( مثل وریا غفوری) که حیف وجودشان که داره توی این تیم تلف میشه و ‌ حیف تر از اون، نام «استقلال» که توی این مکتب لجن، به لجن کشیده شده!!
      حالا برید دم در وزارتخانه تظاهرات کنید و به فیفا شکایت. شاید مثل دادگاه سوپر جام، به جایی رسیدید!! خخخخ

    • حسین

      آقا یه کم زود نبود همیشه از نیم فصل دوم شروع می کردین به خراب کردن استقلال آخ حواسم نبود ما نباید نتیجه می گرفتیم

    • بدون نام

      نظر من فقط اینه دولت لنگی و وزیر پست فطرتش و فتحی بی همه کس فقط میخوان به استقلال ضربه بزنند.. کاری که هر سال انجام میدهند و بعد که به هدف رسیدن مدیرعامل استقلال را عوض میکنند ..... از روزی که دولت بی عرضه روحانی سرکار آمد تیم ما روی خوش ندید چرا لنگیا حتی یه ریال بدهی ندارند حتی پول این معتاد آرژانتینی را هم تسویه کردند ولی تیم با فروش این همه بازیکن و اسپانسر و.... باید دستش خالی باشه ....علی برکت الله تا 1400

    • mahmood

      درست فرمودید، وزیر و فدراسیون با استقلال مشکل داشته و دارند، چرا برای کالدرون مشکلی پیش نمیاد؟ چرا در اوج بی پولی استقلال، پرسپولیس بی محابا ولخرجی میکنه؟ مگه مربی و بازیکنان خارجی اونها دلار و یورو نمیگیرند؟
      مگه اسپانسر دو باشگاه یکی نیس؟ مگه هردو باشگاه تحت مالکیت وزارت نیستند؟
      پر واضح است که وزیر و اطرافیانش دشمن قسم خورده ی استقلالند، و تعجب ما از سکوت نمایندگان مجلس در برابر تبعیض وزارت و هم چنین پیشکسوتان استقلال است، چرا کاری نمی کنند؟

    • پروژه تضعیف پرسپولیس کلیدخو د

      بنظرمن فقط یه بازی کثیفه وایه تیغ زدن وزارت اینهاحتی ادمهای باهوشی مثل خبرنگاران روهم فیلم کردن و کلک زدن شمازیادخودتوناراحت نکن فردا یه پول درست وحسابی ازبیت المال به جیب میزنن و به ریش تمام ملت ایران میخندن میگید نه ؟فردا تماشاکنید بعضی ازمردم چقدساده ان ولی انتظارازخبرنگاران بیشتره

    • بینام

      آقای فتحی بجای آمدن در شبکه ورزش و دیده شدن خود فکر تیم و پول مربیان نیم ودستیارانش باش خلیل زاده نشسته تا مربی فسخ کند واقعا شما از کجا داخل. بدنه ورزش شدید خلیل خیانت کار به تمام معنی است عزیزان تماشا چیان بازی دوتیماسقلال و پیکان. عاجزانه ملتمسانه از شما. تمنا دارم از. دقیقه. یک بازی یک. صدا خلیل زاده فتحی ودیگر اعضای هیت مدیره. را. هو. کنید مرگتان باد. شما. مزدور. هستید و نسبت به استقلال. خاین پار سا ل افتخاری بود امسال شما

    • بدون نام

      نطر من اینه که یه نفر دیگه استعفا داده برای یه تیم دیگه تو اومدی لنگ پرسپولیس و گرفتی مثلا میخوای بگی بلدی چند تا نطر از خودت در بیاری ما هم مرببیمون به خاطر نگرفتن پولش رفت کور نبودی که الانم با مشکلات و بدهی داریم دست و پنجه نرم میکنیم بازم کور نیستی ببین تو این چند سال شیشتقلال ببشترین بودجه و بهتربن بازیکنهای خارجی و گرفته با کدوم پول نکنه کت جادویی داره یا عمش داده پول وزارت دیگه بازم کور نیستی به اینا اشاره کن کدوم فرقی و گذاشتن هی تو بوق و کرنا میکنید خجالتم خوب چیزیه نچسبا

    • حمیدرضا مرادی

      هوادارا استقمافیا برن در خونه‌ش سجده‌کنند و زاری نکنه بعد اینکه پولش گرفت برگشت

    • تاج کبیرآسیا چهارفینال آسیا دوقهرمانی⭐⭐

      تیم آقایون و این فدراسیون فقط لنگه

    • تاج کبیرآسیا چهارفینال آسیا دوقهرمانی⭐⭐

      پول واس پرسپولیس هست گرونترین قراردادهارو میبنده و کل تیمش تمدیدمیشه .زمین تمرین داره. بهترین امکانات رو داره. الان جونیور رو رد کردن دارن دوتا مهاجم دیگه میارن. چهاربار پول دادن ب این تیم. اما امسال هنوز به استقلال پول ندادن. یادتونه پارسال شفر توآسیا چه تیمی ساخت؟ بدون شک میرفت فینال .اما تارفت جز هشت تیم کل تیمشو فروختن.‌ داوریها همه ضد استقلال . زمین تمرین نداره. کوچکترین امکانات رو نداره‌ . اما با این همه مشگلات یه مربی کاربلد به بهترین نحو تیموساخت و هواداران ورزشگاهها رو پرمیکردن و مدعی ترین تیم لیگ شده. زود اومدن دستبکارشدن ایقد پول بهش ندان در تنگنا قرارش دادن تا مربیش طاقتش تموم شد رفت. وزیر راحت شد . دقیقا یه جریانی به ریاست وزیر هست برعلیه استقلال و بقیه تیمها جز لنگ. چاپ کن خدایی تو مرهم دل ما باش ک دلمون خونه

    • تاج کبیرآسیا چهارفینال آسیا دوقهرمانی⭐⭐

      یه تیم هیچ کم وکسری نداره زمین تمرین دائمی داره کل بازیکنان تیمش با قراردادهای کلان تمدیدشدن امسال چهاربارپول گرفت جونیور رو رد کرد داره دوتا مهاجم دیگه میاره.‌استقلال هم ب همت ذات خراب وزیر هرسال شخم زده میشه ب داوران دستور میدن برعلیه ش باشن

    • بهداد

      همون قرضه دیگه هر کودنی اینو میفهمه طرفدارایه لنگم کاملا حالیشون میشه ولی قبولش نمیکنن تو به اصطلاح قهرمانیاشونو زیر سوال میبره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج