۹۳۷۳۲۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آمار ضعیف گواردیولا پس از شکست در دربی

شکست خانگی در دربی منچستر برای پپ گواردیولا به معنای دور شدن بیشتر از صدر جدول و تقریبا از دست رفتن اندک امیدهایش برای دفاع از عنوان قهرمانی بود.

فرهیختگان: شکست خانگی در دربی منچستر برای پپ گواردیولا به معنای دور شدن بیشتر از صدر جدول و تقریبا از دست رفتن اندک امیدهایش برای دفاع از عنوان قهرمانی بود. سیتی در هفته‌های اخیر نتایج خوبی نگرفته و حالا ناکامی در دربی برابر حریف دیرینه انتقادها از مربی اسپانیایی را بیشتر هم کرده است.

پپ به خوبی می‌داند که اختلاف ۱۴ امتیازی با لیورپول صدرنشین آن هم در ماه دسامبر تقریبا جبران‌ناپذیر است و تنها یک معجزه می‌تواند آنها را به کورس برگرداند. خود او در نشست خبری پیش از بازی تلویحا به این موضوع اشاره کرد که در شرایط عادی تیمش شانسی برای قهرمانی ندارد اما به هر حال به‌عنوان یک مربی نمی‌تواند عملا تیمش را خارج از کورس دانسته و ‌انگیزه بازیکنانش را کم کند.

مشکلات دفاعی و هجومی

گواردیولا بدون شک بدترین فصل مربیگری خود را می‌گذراند. شرایط برای آبی‌های منچستر اصلا مناسب نیست و اگر چه آنها تا این برهه از فصل همانند سال گذشته چهار باخت داشته‌اند اما در مجموع ۱۶ امتیاز از دست داده‌اند. در حالی که در دو فصل گذشته که آنها جام قهرمانی را بالای سر بردند در کل فصل به ترتیب فقط ۱۴ و ۱۶ امتیاز به رقبا داده بودند. در این شرایط طبیعی است که آنها خود را در شرایط بحرانی بدانند؛ به‌خصوص پس از عملکرد فوق‌العاده‌ای که لیورپولی‌ها تا اینجای فصل داشته‌اند که همه حریفان به جز منچستریونایتد را شکست داده‌اند.

این نتایج ضعیف با افت سرخیو آگرو، مهاجم آرژانتینی تیم و همچنین مصدومیت او همراه شده که با ستاره‌ای که فصل پیش سیتی در اختیار داشت فاصله زیادی دارد. گابریل ژسوس، جانشین او هم نتوانسته جای خالی‌اش را پرکرده و انتظارات را برآورده کند. در این بین تنها رحیم استرلینگ در فرم مطلوب قرار دارد و بار گلزنی در خط حمله تیمش را به دوش می‌کشد. در این شرایط سیتی در نیم‌فصل نیاز به تقویت خط حمله و همچنین خط دفاعش را به خوبی حس می‌کند. در خط دفاع هم اوضاع برای پپ به‌هم ریخته است.

آنها در ۱۶ بازی، ۱۹ بار گل خورده‌اند که برای تیمش مثل سیتی عملکرد بسیار بدی محسوب می‌شود. مصدومیت مدافعان میانی‌اش ازجمله امریک لاپورته و جان استونز، سرمربی کاتالان را مجبور کرده تا از فرناندینیو در این پست استفاده کند و خبر بد دیگر برای او این است که ادرسون، گلر برزیلی آنها هم در فرم ایده‌آل خود نیست.

پپ پیش از این در هیچ تیمی چنین شرایطی را تجربه نکرده است و البته همچنان به تیمش امیدوار است. او پس از شکست برابر یونایتد گفت: «چندین‌بار این را گفته‌ام و باز هم تکرار می‌کنم که ما همچنان برای رسیدن به جام می‌جنگیم اما حتی اگر به هدف خود نرسیم برای فصل بعد دوباره تلاش‌مان را ادامه می‌دهیم.»

حسرت نخریدن در تابستان

تیم او تا اینجای فصل ۱۰ برد، دو تساوی و چهار باخت داشته و مجموعا ۳۲امتیاز اندوخته است. اتفاقی که تاکنون برای تیم‌های او در این هفته از فصل سابقه نداشته، نه در سیتی، نه در بایرن مونیخ و نه در بارسلونا. بدترین رکورد او در مربیگری مربوط به فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ است که البته در پایان هفته شانزدهم ۳۳ امتیاز کسب کرده بود و در پایان نیز نتوانست قهرمان شود.

در بارسلونا ضعیف‌ترین عملکردش در اینجای فصل مربوط به فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ است که ۳۷ امتیاز به دست آورده بود و در انتهای فصل جام را به رئال مادرید واگذار کرد.شاید حالا او حسرت زمان از دست‌رفته در تابستان گذشته را بخورد که می‌توانست خط دفاعی تیمش را تقویت کند اما درنهایت به جز رودری در خط‌میانی و ژوائو کانسلو که یک مدافع راست است، خرید قابل توجهی انجام نداد. سیتیزن‌ها رقیب یونایتد برای به خدمت گرفتن هری‌مگوایر از لسترسیتی بودند و درنهایت این شیاطین سرخ بودند که توانستند با پرداخت ۸۰ میلیون پوند این مدافع ملی‌پوش را به خدمت بگیرند.

گواردیولا درباره اینکه چرا مگوایر یونایتد را به سیتی ترجیح داد، می‌گوید: «آنها پول بیشتری نسبت به ما می‌دادند. او برای یونایتد و تیم ملی عملکردی استثنایی داشته و در آن زمان هم تصمیم گرفت به این تیم برود.» وینسنت کمپانی در تابستان تصمیم گرفت از سیتی جدا شود و گواردیولا برای او جانشینی به خدمت نگرفت. مصدومیت طولانی‌مدت لاپورته نشان داد که تصمیم پپ و شاید مدیران باشگاه در این زمینه اشتباه بوده و حالا آنها تاوان اشتباه خود در فصل نقل‌وانتقالات را می‌پردازند. اشتباهی که به نظر می‌رسد جبران‌ناپذیر است و حتی اگر در ژانویه آنها خرید جدیدی در پست مدافع میانی انجام دهند هم به سختی می‌توانند فاصله زیاد خود با لیورپول را جبران کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج