۹۳۷۳۶۳
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

سهم برخی پژوهشگاه‌ها از بودجه ۹۹

با مشخص شدن لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ سهم پژوهشگاه‌ها هم از این بودجه‌ ۱۹۸۸ هزار میلیارد تومانی مشخص شد.

خبرگزاری ایسنا: با مشخص شدن لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ سهم پژوهشگاه‌ها هم از این بودجه‌ ۱۹۸۸ هزار میلیارد تومانی مشخص شد.

بنا بر آن چه در لایحه بودجه ۱۳۹۹ آمده است، سهم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو ۱۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری ۳۸ میلیارد و ۴۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ۲۰ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ۴۹ میلیارد تومان و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی پنج میلیارد و ۱۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

بر همین اساس، در سال ۱۳۹۹ بودجه‌ی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی ۱۰میلیارد و ۸۶۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پژوهشگاه رنگ ۲۰ میلیارد و ۲۵۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی ۲۸ میلیارد و ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ۲۹ میلیارد و ۳۴۶ میلیون تومان خواهد بود.

بودجه‌ی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران که وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است ۶۵ میلیارد و ۷۵۴ میلیون و صد هزار تومان ، پژوهشگاه مواد و انرژی ۴۵ میلیارد و ۸۲ میلیون تومان و همچنین بودجه‌ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، ۷۰ میلیارد و ۹۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

براساس لایحه بودجه ۹۹، مبلغ یک میلیارد تومان به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برای سیاست‌گذاری، راهبری و پایش امور پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری اختصاص یافته است.

در سال آینده، بودجه‌ پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران ۲۴ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان، پژوهشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ، پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی ۲۸ میلیارد و ۹۵۲ میلیون و پانصد هزار تومان است.

بر همین اساس، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشگاه استاندارد و پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای به ترتیب با بودجه‌ ۴۶ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان، ۲۸ میلیارد و ۸۴۵ میلیون تومان و ۱۸۵ میلیارد و ۸۷۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فعالیت خواهند کرد.

در سال ۱۳۹۹، بودجه‌ پژوهشگاه نیرو ۱۰۸ میلیارد و ۶۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پژوهشگاه صنعت نفت صد میلیارد تومان و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ۸ میلیارد و ۹۳۸ میلیون تومان خواهد بود.

پژوهشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد ۱۱ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان، پژوهشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ۲ میلیارد و ۱۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و پژوهشگاه علوم پایه پزشکی رفسنجان یک میلیارد تومان بودجه برای سال آینده خواهد داشت.

بر اساس آن چه در لایحه بودجه ۹۹ آمده، بودجه‌ پژوهشگاه علوم پزشکی کرمان ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، بودجه‌ی پژوهشگاه علوم پزشکی اهواز چهار میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان، بودجه‌ پژوهشگاه علوم پزشکی اصفهان پنج میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان و بودجه‌ پژوهشگاه ربع رشیدی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان شرقی هفت میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان خواهد بود.

بررسی لایحه بودجه سال آینده نشان می‌دهد پژوهشگاه علوم پزشکی مشهد پنج میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان، انستیتو پاستور ایران ۱۷۶ میلیارد و ۶۶۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله ۳۳ میلیارد و ۲۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و همچنین پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ۱۷ میلیارد و ۳۵ میلیون تومان بودجه خواهند داشت.

البته سهم پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی از بودجه سال بعد محدود به این موارد نیست اما در این گزارش به ذکر بودجه تعریف شده برای برخی مراکز پژوهشی و پژوهشگاه‌ها اشاره شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تحقیقات برای نشر مقاله بی معنی است.بسیاری از تحقیقات اصلا به بازار تولید نمی رسد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج