جاباما
۹۳۷۳۸۶
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

لغو شرط ورود جداگانه به رستوران‌های ریاض

مسئولان عربستانی در اقدامی جدید در چارچوب اجرای اصلاحات در این کشور، شرط اختصاص ورودی‌های جداگانه برای خانواده‌ها و مجردها در رستوران‌های این کشور را لغو کردند.

خبرگزاری ایسنا: مسئولان عربستانی در اقدامی جدید در چارچوب اجرای اصلاحات در این کشور، شرط اختصاص ورودی‌های جداگانه برای خانواده‌ها و مجردها در رستوران‌های این کشور را لغو کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، در حالی که پیش از این تمامی رستوران‌های عربستان ملزم بودند ورودی جداگانه‌ای را به بانوان و خانواده‌ها و ورودی دیگری را به آقایان مجرد و تنها اختصاص دهند، وزارت امور شهری و روستایی این کشور روز یکشنبه در توییتر خود اعلام کرد، در راستای تسهیل الزامات شهری برای فعالیت‌های رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها، شرط ایجاد ورودی‌های اختصاصی برای خانواده‌ها و مجردها لغو شد.

برای ده‌ها سال اجتماع مردان و زنان در اماکن عمومی عربستان به دلیل ضوابط سخت اجتماعی که از سوی چهره‌های مذهبی و هیات امر به معرف و نهی از منکر این کشور اعمال می‌شدند، ممنوع بود. اما محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور با بازداشت مخالفان خود تا حدی با آنها مقابله کرده و دیگر شروط از جمله ممنوعیت رانندگی برای زنان و یا حضور آنها در تفریحات عمومی را لغو کرد.

سخنگوی وزارت امور شهری و روستایی عربستان در گفتگو با رویترز مشخص نکرد که آیا شرط تفکیک زنان و مردان در محل سرو غذا در رستوران‌ها نیز لغو خواهد شد یا نه. او تنها اظهار کرد: ضوابط جدید اجباری نیستند و هر رستورانی در صورت تمایل می‌تواند ورودی‌های جداگانه خود برای مجردها و خانواده‌ها را حفظ کند.

عربستان درباره دیگر موسسه‌های عمومی همانند مدارس و بیمارستان‌ها تغییراتی را اعلام نکرد و احتمالا روند تفکیک جنسیتی در این مکان‌ها ادامه می‌یابد.

همچنین عربستان در تلاش است از شرط قیمومیت مردان بر زنان که آنها را در تصمیمات مهم ملزم به کسب موافقت سرپرست‌شان می‌کند، بکاهد.

این اقدامات در حالی در عربستان انجام می‌شوند که مخالفان در این کشور از جمله ده‌ها تن از چهره‌های دینی، اندیشمندان، فعالان و نیز تعدادی از فعالان زن بازداشت شده‌اند.

منصور الرقیبه، یکی از چهره‌های مشهور برنامه اسنپ چت در عربستان با انتشار ویدئویی در انتقاد شدید از اختلاط زنان و مردان در محیط‌های کار جنجال گسترده‌ای میان کاربران توییتر به راه انداخت و عده‌ای از او حمایت کرده و عده‌ای دیگر مخالفت کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      دنیا دارد به سمت برابری حقوق افراد پیش میرود در حالی که در کشور ما در نانواییها هنوز صف زن از مرد جداست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میخوای زن و مرد پشت هم به ایستن؟

    • محشا

      خیلی ساده لوحانه هست که این مسایل را با یکسان سازی حقوق در جامعه خلط کنیم.
      خوب برای سرگرم کردن یه عده افراد، طرح این مسایل خوبه تا از مسایل اصلی غافل بشن.
      حفظ شان و جایگاه زن و امنیت او در ورودیهای مد نظر است و همه برای تکریم زن هست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج