جاباما
۹۳۷۴۰۶
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

گام نخست اصلاح ساختار بودجه برداشته شد

رییس سازمان برنامه و بودجه گفـت: امسال گام نخست طرح اصلاح ساختار بودجه برداشته شده و شامل ۴ محور و ۹ بسته است که چهار محور مبتنی درآمدزایی پایدار ، هزینه‌های کارا، ارتقای ثبات توسعه و عدالت و اصلاحات در نظام بودجه‌ریزی است.

خبرگزاری ایلنا: رییس سازمان برنامه و بودجه گفـت: امسال گام نخست طرح اصلاح ساختار بودجه برداشته شده و شامل ۴ محور و ۹ بسته است که چهار محور مبتنی درآمدزایی پایدار ، هزینه‌های کارا، ارتقای ثبات توسعه و عدالت و اصلاحات در نظام بودجه‌ریزی است.

محمدباقر نوبخت در نشست خبری تشریح لایحه بودجه سال ۹۹ گفت: برنامه‌ای برای سال آینده تهیه کردیم که این بودجه برای اجرای برنامه‌های تدوین شده است.

بودجه‌ای مناسب با شرایط تحریم تدوین شده است

وی با بیان اینکه این بودجه برای سومین سال تحریم بزرگ اقتصادی تدوین شده است، گفت: برای سومین سال تحریم، بودجه‌ای مناسب با شرایط تهیه شده تا بدانیم چگونه منابع را برای این شرایط تسهیل کنیم.

معاون‌ رییس‌جمهور ادامه داد: روز گذشته لایحه بودجه با ۱۹جلد پیوست تقدیم مجلس شد. در این برنامه باید بدانیم تاثیر بودجه در زندگی مردم چیست و چگونه می‌تواند در این شرایط تحریمی به تسهیل زندگی‌ مردم کمک کند.

نیاز به دعا و کمک داریم تا آلام مردم را کاهش دهیم

وی با تاکید بر اینکه برای اجرای قانون بودجه نیاز به دعا و کمک داریم تا بتوانیم آلام مردم عزیز را کاهش دهیم، گفت: بودجه کل کشور ۴ ماموریت اصلی دارد که پیش بینی منابع ، برآورد مصارف، سیاست‌ها و‌اهداف دولت و کشور را شامل می‌شود.

نوبخت گفت: بودجه کشور شامل دو بخش است؛ بودجه عمومی و بودجه شرکت‌ها و‌موسسات انتفاعی دولت است که منابع عمومی بیش از ۴۸۴هزار میلیارد تومان است.

بودجه مبتنی بر چهار محور است

معاون رییس جمهور با تاکید بر اینکه بودجه ۹۹ براساس طرح اصلاح ساختار بودجه تهیه شده گفت: امسال گام نخست آن در بودجه ۹۹ برداشته شده و شامل ۴ محور و ۹ بسته است که چهار محور مبتنی درآمدزایی پایدار ،هزینه‌های کارا، ارتقای ثبات توسعه و عدالت و اصلاحات در نظام بودجه‌ریزی است.

وی افزود: بودجه تحریمی سال ۹۹ با استفاده از طرح اصلاح ساختار ارایه شده که مبتنی بر تحقق این ۴ماموریت است.

منابع عمومی رشد ۸ درصدی داشته است

نوبخت با بیان اینکه در بودجه ۹۹ سهم بودجه عمومی ۵۶۳ هزار میلیارد تومان است،گفت: رسانه‌ها بدانند بودجه عمومی ۴۸۴هزار میلیارد تومان نیست و درآمدهای اختصاصی به آن اضافه نمی‌شود. مجموع منابع عمومی کل هزار و ۹۸۰هزار میلیارد تومان است که سهم منابع عمومی ۴۸۴هزار و ۶۰۰میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته رشد ۸ درصدی دارد.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به محل تامین بودجه عمومی اظهار داشت: سه محل درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و‌ واگذاری دارایی‌های مالی تعیین شده است.

وی با بیان اینکه کشور را باید با درآمدها ا‌داره کنیم، گفت: باید بتوانیم سرمایه‌ها، دارایی‌ها و اوراق مالی دولت را به فروش برسانیم.

نوبخت ادامه داد: مالیات، حقوق گمرکی و سایر که شامل درآمد از سود شرکت‌های دولتی به دست می‌آید، مهم‌ترین محل‌های درآمد و تامین منابع بودجه محسوب می‌شوند.

درآمد حاصل از حقوق گمرک بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است

معاون رییس جمهور با بیان اینکه در سال آینده ۲۶۱ هزار میلیارد تومان درآمد از این محل‌های مذکور داشته باشیم، اظهار داشت: ۱۷۵ میلیارد تومان سهم مالیات در درآمدهای دولت است که رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال گذشته دارد. همچنین درامد حاصل از حقوق گمرک بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است که رشد منفی نسبت به بودجه ۹۸خواهد داشت.

وی افزود: درآمد دولت از محل سایر درآمدها هم حدود ۶۶هزار میلیارد تومان است که تغییر چندانی نسبت به بودجه امسال ندارد.

رشد ۹ درصدی درآمدهای دولت در بودجه سال آینده

نوبخت ادامه داد:بنابراین درآمد ۲۶۱ هزار میلیارد تومانی دولت از این سه محل برای سال آینده نسبت به بودجه امسال رشد ۹ درصدی خواهد داشت.

فروش نفت و گاز رشد منفی ۶۸ درصدی دارد

وی با اشاره محل‌های دیگر تامین منابع مالی گفت: در بخش واگذاری دارایی سرمایه‌ای بحث فروش نفت و گاز را داریم که درآمد آن ۴۸ هزار و ۳۰۰میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به بودجه امسال رشد منفی ۶۸ درصدی دارد.

پیش بینی فروش یک میلیون بشکه‌ای نفت در سال ۹۹

این مقام مسوول افزود :همچنین میزان فروش نفت در روز در بودجه سال ۹۹ یک میلیون بشکه احتساب شده است که در بودجه امسال این عدد ۱.۵میلیون بشکه در روز بوده است.

درآمد ۲۲.۲۵ میلیارد دلاری از فروش نفت و گاز

معاون رییس جمهور ادامه داد: درآمدهای ارزی صادرات نفت ۱۸.۲۵میلیارد دلار در سال آینده پیش بینی شده است و درامد حاصل از فروش گاز هم ۴میلیارد تومان در نظر گرفتیم. بنابراین جمع درآمدهای ارزی صادرات نفت و گاز ۲۲.۲۵ میلیارد دلار خواهد بود.

سهم صندوق توسعه ملی ۳۶درصد است

وی اظهار داشت:صندوق توسعه ملی سهم ۳۶درصدی در این درآمدها دارد که سهم آن به ۸ میلیارد دلار می‌رسد. همچنین سهم شرکت نفت از این درامدها ۱۴.۵درصد معادل ۳.۲میلیارد دلار و سهم دولت ۴۹.۵ درصد یعنی ۱۱میلیارد دلار خواهد بود.

نوبخت با اشاره به استمرار دلار ۴۲۰۰ تومانی در بودجه گفت: قرار است همچنان کالاهای اساسی با دلار ۴۲۰۰ تومانی تامین شوند تا بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها در بازارها وجود نداشته باشد.

افزایش قیمت بنزین گامی در راستای واقعی شدن قیمت بود

وی افزود: دیدیدم که در افزایش نرخ قیمت بنزین که در واقع گامی بود برای واقعی شدن قیمت‌ها بود، چه ادعاهایی برای افزایش قیمت‌ها به وجود آمد. حال برخی از کارشناسان بر این باور بودند باید نرخ دلار برای تامین کالاهای اساسی افزایش یابد اما ما موافق آن نبودیم چرا که بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها می‌شد.

معاون رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: ریال فروش نفت و‌گاز به بخش عمران و‌ درآمدهای ارزی آن در بخش کالاهای اساسی استفاده خواهد شد.

درآمد ۴۹.۵ هزار میلیارد تومانی از مولدسازی دارایی‌ها و فروش اموال مازاد دولتی

نوبخت با اشاره منابع حاصل از مولدسازی دارایی ها و فروش اموال مازاد دولتی گفت: برای سال آینده ۴۹.۵ هزار میلیارد تومان درامد از این محل برای کشور پیش بینی شده است. همچنین منابع حاصل از واگذاری پروژه های عمرانی یک هزار میلیارد تومان است که تلاش می کنیم سقف این رقم را بالا ببریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای نوبخت من یک باز نشسته هستم خانه ندارم زندگی ندارم یارانه مرا چهار سال قطع کردن سبد میعشتی هم بمن تعلق نگرفت اگر حق من هست چرا بمن نمیدن هر کجا رفتم گسی جواب مرا نداد

    • بدون نام

      مواظب باش! محورهاش پوسیده است!

    • بدون نام

      کالای داخل ایران باید به ریال باشه باان طرح مزخرفت که همه مردم قربانی تصمیماتتون کردین بهشما که باشه باارز نیمایی میخواین به خورد مردم خوراک وپوشاک ومسکن وهزار برنامه دیگه پیاده کنید ان کارشناسا باید برن مدرکشون بندازن تو سطل زباله همینه الان صدای همه درامده شده ادعا برای بنزین خب من دیگه چی بگم

    • بدون نام

      برید گم شید همتون

    • رضا

      معلوم نیست کی هستین وازکجااومدین که برای ملت بدبخت تصمیم گیری میکنیداونم بدون تفکروکارشناسی

    • آزاد

      اگر بودجه کشور به گفته نزدیکان به قدرت و البته شهادت مردم از آنچه در مملکت می بینند صرف نهادهایی با اسامی مختلف و دینی و سفارش شده توسط نهادهای پنهان قدرت نشود که یک ریال بهره وری ندارند ،و فقط جنبه یارگیری و رانت و قدرت دارد ،مملکت درست می شد

    • م

      چقد بدم میاد از این

    • بدون نام

      تا توهستی اقتصاد آرام نیست!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج