جاباما
۹۳۷۴۵۳
۴۶ نظر
۵۰۰۹
۴۶ نظر
۵۰۰۹
پ

دولت درباره شایعه قطع اینترنت توضیح داد

سخنگوی دولت در رابطه با شبکه ملی اطلاعات گفت: با دکتر فیروزآبادی و دکتر جهرمی و هم با دیگر اعضای دولت در این زمینه صحبت کردم. ما در کشور یک شبکه ملی بیشتر نداریم که روی آن اینترنت هم هست. دولت به هیچ وجه نه حالا و نه در آینده برنامه ای برای قطع کردن دسترسی مردم ایران به اینترنت ندارد.

خبرگزاری مهر: علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه در چند روز گذشته و پس از روزهای تلخ، مواضع دلسوزانه رهبر انقلاب برای جوانان مهم و راه گشا بود، اظهار داشت: بار دیگر به ملت شریف و خانواده آسیب دیدگان اعلام کنم همه ما در غم شما شریک هستیم. باید از این فراز و نشیب‌ها گذر کرده و رو به آینده حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: طی روزهای اخیر گرچه شاهد پای کوبی دشمنان غربی بودیم که می گفتند دیدید تحریم ها چه بلایی سرتان آورد؛ اما از طرف دیگر شاهد رویداد مهم بشری نیز بودیم. ملت ایران همه این رویدادها را می بیند و می بیند در دوران رنج و سختی چه کسانی همراهشان هستند و چه کسانی عید خون می گیرند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش روی ما است و همه می دانیم مسیر شکوفایی و آینده و ثبات کشور از انتخابات می گذرد، خاطرنشان کرد: در عین حال تنها راه و بهترین راه مواجهه برای ایجاد تغییرات بین نسلی هم انتخابات است و مواجهه با هر نوع تغییری که نسل ها می خواهند در این انتخاب ها و صندوق ها شدنی است.

ربیعی ادامه داد: انتظار داشتیم چهره های سیاسی بیشتری در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور داشتنه باشند اما چهره های متفاوتی اعم از فرهنگی و سیاسی و ... دیده می شود. دولت از تمام امکانات خود برای اجرای صحیح انتخابات که حق الناس است را به کار می گیرد.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با حمایت اخیر رییس جمهور آمریکا از ناآرامی ها و ارائه آمار هزار نفر کشته در اغتشاشات اخیر توسط وی و پاسخ دولت به ادعاهای ترامپ گفت: بدون تردید اظهارات این روزهای مقامات آمریکایی یک جنایت جنگی و یک جرم بین المللی محسوب می شود. بی پروا بیان می کنند ما چنین کاری کردیم که این جریان ها در ایران رخ دهد.

ربیعی افزود: ایجاد فضای آرامش در کشور و گذار از این اتفاقات برای درک بهتر شرایط و رسیدن به آزادی بیشتر بهترین پاسخ به اینهاست. پاسخ دیگر ما از طریق مجامع بین المللی دنبال خواهد شد و ناکام ماندن آمریکا در آنچه از سقوط ایران به تصویر کشیده بود صورت گرفت. عدد و رقم ها غیر واقعی است و قطعا ما صادقانه به تفکیک استان ها و به تفکیک شرایط، آمار را با هماهنگی قوه قضاییه و وزارت کشور اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی دولت در رابطه با شبکه ملی اطلاعات تصریح کرد: با دکتر فیروزآبادی و دکتر جهرمی و هم با دیگر اعضای دولت در این زمینه صحبت کردم. ما در کشور یک شبکه ملی بیشتر نداریم که روی آن اینترنت هم هست. دولت به هیچ وجه نه حالا و نه در آینده برنامه ای برای قطع کردن دسترسی مردم ایران به اینترنت ندارد.

وی تاکید کرد: نگاه راهبردی ایران تکیه بر جوانان و تسخیر بازارهای منطقه است که ما شبکه ملی مستقل از دنیا که در شرایط حساس مانند تحریم ها بتواند اقدام کند را نیز دنبال می کنیم که آنها نتوانند به عنوان سلاح تحریم از آن استفاده کنند. قطعا جای تحریم گر متجاوز با جای کسی که از آزادی ارتباطات دفاع می کند در حال جدایی است و دولت مطالعه می کند که قطع اینترنت برای هر واقعه ای ابزار قرار نگیرد.

ربیعی در رابطه با تبادل زندانیان گفت: این پیشنهاد در سازمان ملل مطرح شد و برای آزادسازی مسعود سلیمانی به بهانه دور زدن تحریم های ایران دستگیر شده بود اقدام شد. یکی از مقامات سابق آمریکا چند ماه پیش پیام آورد که حاضر هستند در این راستا مبادله داشته باشند.

ربیعی بیان کرد: اصل ما، همه در مقابل همه بود و ما پذیرفتیم تبادلی صورت گیرد. خرسند هستیم آمریکا در این مورد با آزاد کردن ایرانی بی گناه تصمیم درست گرفت. از دولت سوییس هم قدردانی می کنیم. برای آزادی سایر زندانی ها آمادگی داریم. آزادسازی ها به قصد مذاکره صورت نگرفته است. این تصمیم که زمینه را برای ۱+۵ فراهم کند وجود دارد. بارها اعلام کردیم و باز هم اعلام می کنیم نشست ۱+۵ امکان پذیر است.

سخنگوی دولت در رابطه با اصلاح ساختار بودجه تصریح کرد: بردن درآمدهای نفتی به بودجه عمرانی طبق روال گذشته ادامه خواهد داشت. در بودجه هزینه های کارا و ثبات بخشی به توسعه و عدالت را سعی کردیم مراعات کنیم. در مورد درآمدها در این لایحه اقدامات لازم انجام شده است. در مورد هزینه های کارا با حذف صد ردیف به بهینه کردن آنها اقداماتی را سامان دادیم.

ربیعی ادامه داد: اگر در شرایط فروش بهتر نفت قرار داشتیم می توانستیم نگاه با بودجه توسعه دار را طراحی کنیم. سقف بودجه را مجلس نباید افزایش دهد و اگر بتوانند در همین چارچوب اصلاحات را به عمل آورند دولت عمل خواهد کرد.

وی در رابطه با صحبت های اخیر رئیس جمهور در مورد بهره مندی از بستر اینترنت، اظهار داشت: بنای دولت جزیره کردن ایران در دنیا نیست. اگر رئیس جمهور تاکید کردند ما نیازمند اینترنت ملی در شرایط بحران هستیم، ما به دنبال قطع اینترنت جهانی و جزیره کردن خود در جهان نیستیم.

ربیعی در رابطه با بازداشت پیوندی رییس هلال احمر گفت: در مورد بازداشت و استعفای دکتر پیوندی فرآیند استعفا باید به تایید رییس جمهور برسد که هنوز نرسیده است و هماهنگی های قضایی هم برای بازداشت وی صورت نگرفته و امیدواریم حقوق شهروندی رعایت شود. مقامات قضایی هنوز در مورد وی و بازداشت و اتهامات وی اطلاعاتی را در اختیار دولت قرار ندادند.

وی در پاسخ به این سوال که شایعاتی مطرح است که شما با حفظ سمت قرار است جایگزین رئیس سارمان هلال احمر شوید،آیا صحت دارد؟ بیان کرد: فکر می کنم شما می خواهید مرا از خودتان دور کنید. خیر چنین پیشنهادی نشده و شایعه است. ما نیاز به حرف زدن داریم. ما کسری حرف زدن درست و خارج کردن مردم از ناامیدی داریم.

سخنگوی دولت در مورد اظهارنظر پیرامون تک نرخی کردن بنزین تاکید کرد: نظری داده شده و ما شنیدیم اما اینکه نظر فردی بوده یا نظر جمعی اطلاعی نداریم. هنوز در این زمینه با دولت صحبت نشده است.

وی در رابطه با صحبت های جهانگیری در مورد اقتصاد کشور در زمان تحریم ها، عنوان کرد: دولت مصلحت ندیده است در مورد فشارهای تحریم و اثراتش زیاد صحبت کنیم. خیلی موارد دولت می توانست اثرات تحریم ها را تشریح کند و خود را از زیر بار تهمت ها بیرون بیاورد اما به دلیل مصلحت سنجی ملی و ملاحاظات حرفی نزده اما متاسفانه جناح بندی های سیاسی ایجاد کردند و لذت می برند که دولت بخاطر تحریم ها در مضیقه است. شما اگر بودید با این تحریم ها و فشارها چه می کردید؟ آیا کارنامه بهتری داشتید؟

سخنگوی دولت افزود: ما دائما از مقاومت حرف زدیم و آقای جهانگیری ذره ای از واقعیت را بیان کرده و تاکید داشته که این تحریم ها وجود دارد و نمی توان آن را انکار کرد اما گفتند که ما مقاومت خواهیم کرد. نمی دانم چرا عده ای بی محابا به این اظهارات حمله کردند و آن را علامت به بیگانگان دادن تلقی کردند که قطعا روش درستی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بنزین هم نمیخواستید گران کنید ولی کردید مردم دیگر به این دروغ های شما عادت کردن خدا هم با شما مانده از خلقت شما پشیمان است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت. خدا وکیلی خوب گفتی. دروغ که کنتور نداره. بگو بره. اصلا تو این مملکت هرکی میگه میشه، نمیشه و هر کی میگه نمیشه میشه

    • بدون نام

      یعنی همین روزا کامل قطش میکنن میشم کره شمالی کشور الگو برای ما

      پاسخ ها

      • ''''''''Shanjani................'

        '''' شایعه قطع اینترنت '' یعنی واقعیت قطع اینترنت'' ''ظهور اینترنت ملی '''

    • بدون نام

      مانند بنزین ک هوچ برنامه ایی نبود ـــ همه از همون بی برنامگی میاد

    • بدون نام

      یا رب روا مدار که گدا معتبر شود

    • بدون نام

      اعتبار گفته ها را بارها دیده ایم
      اخرینش این که بنزین گران نمی شود

    • حمید

      برنامه ای واسه گرونی بنزین هم نداشتین

    • بدون نام

      شایعه؟!! الحق که خیلی رو دارید.

    • امیر ساجدین

      سخنگوی دولتای دیگه چی میگن این چی میگه.واقعا که

    • بدون نام

      بجاش سرعتشو آنقدر پائین آوردید که اگر قطع کنید خیلی آبرومندانتر است:

    • بدون نام

      اول اینترنت داخلی را راه اندازی کنید بعد مال بیکانه کان را قطع کنید ..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بشنویداماباورنکنید

    • بدون نام

      برای توهین و قطع نت یک هفته ای دو ماه فعال نمیکنم تنبیهی منفعل نیستیم

    • بدون نام

      اینبار قطع بشه هیچ کس نباید برای نت چرت میلی داخلی بسته بخره

    • بدون نام

      یعنی چی گفتن تحریم ها چه بلایی سرتون آورد خب آورده برای همین بنزین گرون کردین اسمشو گذاشتین اصلاح میخواین مالیات ببندین به حساب بانکی و درامد مردم

    • بدون نام

      به حرفای شما اعتمادی نیست. هر چی بگین باید خلاف اون حرکت کنیم.

    • بدون نام

      چرا باید حرفها تون رو باور کنیم ؟؟؟ مگه گرونی بنزین هم اول شایعه نبود ؟؟؟

    • بدون نام

      مصلحت چی نمیگین فشار تحریم ها بخاطر کاسبان تحریم همه میدونن

    • بدون نام

      حقتونه تحریم ها تا بلبل زبونی نکنید برای دنیا

    • بدون نام

      تو ایران شایعه نداریم با پررویی عملی میکنید ولی دیگه ما سکوت نمیکنیم

    • بدون نام

      اگه نشد توف کنید تو صورت من

    • بدون نام

      و این هم دروغی دیگر

    • سید حسن

      حرفهای این دولت به اندازه حرفها وقولهای کودک یک ساله ممکن است یک روزه عوض شود

    • بدون نام

      شما گفتی و گوش مخملی ها هم باور کردند.مبارک همگی

    • بدون نام

      عدد هزار گفتن تو درستش رو بگو خجالت هم نمیکشین

    • بدون نام

      نامه استان چیه همه باید اعلام بشن

    • بدون نام

      یعنی خیلی پر روئی ! حق الناس تون رو هم دیدیم ! به نان شبمون محتاج کردین هنوز از رای زدن حرف میزنی ؟!

    • بدون نام

      میگه شبکه میلی برای این که اگر تحریم شدن ارتباط بانکی قطع نشه خب شماها چرا آبان رفتین پیشواز یک هفته قطع کردین یا الانم اماده میکنید خودتون رو

    • بدون نام

      میگه شبکه میلی برای این که اگر تحریم شدن ارتباط بانکی قطع نشه خب شماها چرا آبان رفتین پیشواز یک هفته قطع کردین یا الانم اماده میکنید خودتون رو

    • بدون نام

      چقدر زر زد

    • بدون نام

      دیگه شبیه کشورهای کره شمالی چین میشیم تو رده بندی بعد اتیوپی وسومالی قرار میگیریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خلایق هر چه لایق
        لیاقتتون بیش از این نیست

    • بدون نام

      کره شمالی از اول اینترنت نداشته اند به قول معروف خورده می داند ناخوردخ چه می داند باز این مخل ایرانی‌ها کار می کند

    • مهتاب

      آنچنان شبكه ملي را تقويت كنيم تا درد رونق اقتصادي رو فراموش كنيد

    • بدون نام

      آره. مثل قیمت بنزین که نصف شب کشیدین بالا

    • رها جابری

      دلخوشی آدما دنیای مجازی چرا قطعش میکنن

    • بدون نام

      واقعأ که خیلی بیشرم هستین!!!!

    • علی

      همیشه اولش تکذیب میکنید و بعد....

    • بدون نام

      مملکت تق لقه هرکی از راه میرسه هرکاری میحاد میکنه برداره شما ولعنتتون کنه بخاطر بنزین گرونی

    • بدون نام

      اگر قطع بشه گوشی های هوشمند هم بی فایده هست یک گوشی نوکیا بسه

    • بدون نام

      و واکنش باهوشترین و فهیم ترین ملت روی کره زمین:
      خدا فلانتون کنه. خدا بسانتون کنه. خدا ال کنه. خدا بل کنه..

    • بدون نام

      خدایا تو خودت به دادمون برس... ما این نت ملی رو نمیخوایم هیچ وقت... خدایاااااااا...

    • علی

      این مردم از این بدتر حقشونه

    • بدون نام

      شایعه یا حقیقت، اما مطمئن باش اینجا جهان سومی هست اما کره شمالی نیست دیگه

    • مهدی

      من جای آمریکا بودم این همه تحریم کرده به جایش داریهای آقا زاده ها رو می گرفتم بعد همه را می ریختم بیرون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج