۹۳۷۴۵۸
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

اتاق بازرگانی: فقر احساسی در حال گسترش است

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تجمل گرایی به یک موضوع اجتماعی تبدیل شده و فقر احساسی در حال ترویج در جامعه است و بسیار اثر گذارتر از فقر واقعی است.

تسنیم نوشت: رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تجمل گرایی به یک موضوع اجتماعی تبدیل شده و فقر احساسی در حال ترویج در جامعه است و بسیار اثر گذارتر از فقر واقعی است.

غلامحسین شافعی در پنجمین همایش مبارزه با فساد با اشاره به اینکه ما مدعی اخلاق هستیم ولی نمیدانیم چه بر سر اخلاق آورده ایم، اظهار داشت: دیگر قبح فساد در کشور ریخته شده و باید بدانیم که این موضوع یک تا ٨درصد در رشد اقتصادی کشورها می تواند اثر گذار باشد.

وی افزود از دست دادن سرمایه های اقتصادی کشور به شدت در حال ترویج است و عامل آن فساد است. خطرناک‌تر این که تجمل گرایی به یک موضوع اجتماعی شده و فقر احساسی در حال ترویج در جامعه است و بسیار اثر گذارتر از فقر واقعی است.

رئیس اتاق ایران با اشاره به صحبت های رهبری، در خصوص مبارزه با فساد گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که فساد شبیه به یک اژدهای هفت سر و فساد اقتصادی یک خوره و سرطان است و اگر سرطان پیشرفته شود لاعلاج خواهد شد.وی تصریح کرد: ما دیگر عادت کردیم به معلول ها بپردازیم و علت را کنار گذاشتیم، اما اگر به جای مبارزه با فساد به فاسد بپردازیم فساد همین طور اضافه می شود و ما همچنان به فاسد می پردازیم.

شافعی ادامه داد: اصل اساسی مبارزه با علت است و موضوع دیگر این است که در جوامع مختلف به این نتیجه رسیدند که تنها یک درصد مردم هستند که تحت هیچ شرایطی امکان ندارد به فساد روی آورند و یک درصدی نیز هستند که در فساد هستند و ٩٨درصد جامعه آماده غلطیدن در فساد هستند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: روندی که در فساد پیش می رود از یک موضوع سرچشمه می گیرد و شاید جزو اولویت های اول است که به آن توجه نمی شود. آنچه آینده جامعه را با مشکل مواجه می کند روند مسأله اخلاق است زیرا مسایل اقتصادی آنقدر برای ما مسأله ساز نیست که اخلاق میتواند، مشکل ایجاد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      فقرتوهمه چیزهست ازاحساس گرفته تاواقعیت! تازه که فقرتوخوابم میادشب خوابیدیم صبح فقیرترشدیم

    • بدون نام

      فقر احساسی . یا فقر واقعی چه فرقی داره مهم تلاش دولت محترم برای ایجاد فقر . سلامتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج