۹۳۷۴۷۵
۹ نظر
۵۰۱۱
۹ نظر
۵۰۱۱
پ

بیانیه سه کشور اروپایی علیه حشدالشعبی

سه کشور اروپایی در بیانیه‌ای با طرحی ادعایی، از نخست وزیر عراق خواستند نیروهای حشد شعبی از صحنه تظاهرات دور مانده و عاملان کشتار اخیر منطقه السنک محاکمه شوند.

ایسنا نوشت: سه کشور اروپایی در بیانیه‌ای با طرحی ادعایی، از نخست وزیر عراق خواستند نیروهای حشد شعبی از صحنه تظاهرات دور مانده و عاملان کشتار اخیر منطقه السنک محاکمه شوند.

به گزارش سایت ارم نیوز، سفارت‌خانه‌های انگلیس، فرانسه و آلمان با انتشار بیانیه مشترکی از عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق خواستند نیروهای حشد شعبی از میدان‌های تظاهرات دور نگه داشته شده و عاملان کشتار اخیر السنک محاکمه شوند.

در پی حمله گروهی ناشناس به میدان اصلی تظاهرات در بغداد و کشته شدن حدود ۷۰ تن، برخی فعالان و وبلاگ‌نویسان عراقی نیروهای حشد شعبی را متهم دانستند.

در بیانیه این سه کشور آمده است، امروز سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه در دیدار با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق کشته شدن تظاهرکنندگان این کشور از جمله ۲۵ تظاهرکننده در بغداد طی جمعه گذشته را محکوم کرده و از او به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور خواستند تا آخرین روز حضور خود در این سمت، از تظاهرکنندگان حمایت و فورا تحقیقات لازم در این زمینه را آغاز کند و تمامی عاملان این قتل‌ها نیز محاکمه شوند.

در ادامه این بیانیه، کشورهای یاد شده از سفرای عراق خواستند اجرای دستورالعمل‌های اخیر برای نیروهای حشد شعبی در رابطه با عدم حضور در نزدیکی محل‌های اعتراض و نیز محاکمه ناقضان این دستورالعمل را تضمین کنند.

هیات حشد شعبی عراق روز شنبه اعلام کرد به دلیل اتهاماتی که علیه این هیات درباره کشتار معترضان در نزدیکی میدان التحریر مطرح شده‌، نیروهای خود را از حضور میدانی در نزدیکی مناطق اعتراض منع کرده است.

فالح الفیاض، رئیس این هیات اظهار کرد: هیچ یک از گروه‌های حشد شعبی نباید از عناوین ممنوعه هیات استفاده کنند و هیچ گروهی نباید در میدان‌های تظاهرات تحت هر عنوان همانند حمایت از تظاهرکنندگان و یا هر گونه اقدام میدانی دیگر حضور داشته باشند.

الفیاض افزود: ماموریت هیات نظامی از سوی فرماندهی عملیات مشترک تعیین می‌شود و هرگونه ماموریت خارج از چارچوب دستورات فرماندهی به منزله تخلف بوده و عاملان آن مسئول کامل این تخلف محسوب می‌شوند و مجازات‌های سختی در انتظار آنهاست و از هیات کنار گذاشته می‌شوند.

در چند ماه گذشته برخی فعالان و تظاهرکنندگان در عراق نیروهای حشد شعبی را به "سرکوب" اعتراضات متهم کردند و آمریکا نیز سه تن از فرماندهان این هیات را به اتهام قتل تظاهرکنندگان، تحریم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یک پدر ها نفوذی و جیره خواران شما کشته اند

    • جواد مقدم

      درست است .

    • بدون نام

      هرکسی برای ارامش مردمش سرکوب تروریستهای اجاره ایی غرب وگرفتن دست دزدان نقابدار غربی ومالیدن پوزه کفتاری این کثیف الوجودها. سریعا سران سران آدم کش نوزاد کش غربی پرچم اغواگری شیطان صفتی را بر علیه آزادان جهان وبخصوص مدافعان نوامیس ملتها بلند میکنند
      از دست این بزرگمردان عصبانی شوید واز عصبانیت سکته کنید وبه جهنم بمیرید

    • بدون نام

      عجب

    • روراست

      دمشون گرم باید حذف شوند فردا خودشون مدعی پادشاهی هستند

    • رحیم. شکری

      پرمعلومست تظاهرکنندگانی که دلارخرج میکنندعاملان آل سعودواماراتی هستند که باعث نگرانی مردم عراق شده ومردم وخانوادهای شهدای عراق نبایدبگذارندافرادنیرنگ باز جمهوری مستقل عراق راازبین ببرند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عراق به تو چه ربطی داره

    • رحیم. شکری

      پرمعلومست تظاهرکنندگانی که دلارخرج میکنندعاملان آل سعودواماراتی هستند که باعث نگرانی مردم عراق شده ومردم وخانوادهای شهدای عراق نبایدبگذارندافرادنیرنگ باز جمهوری مستقل عراق راازبین ببرند.

    • حسین موسوی

      راحت مشخصه که تحریک مردم کار خودشان است و این سفارتخانه ها کار همیشگی شان در ضدیت با جهان اسلام را انجام میدهند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج