جاباما
۹۳۷۵۴۱
۵ نظر
۵۵۳۸
۵ نظر
۵۵۳۸
پ

انواع مختلف خوشحالی؛ از هیجان تا عشق

درک احساس شادی و خوشبختی هدفی است که تمامی افراد در زندگی خود به دنبال آن هستند. طبیعتاً خوشحالی می‌تواند در اشکال مختلفی خود را نشان دهد. تمامی این اشکال به نوعی تاثیراتی مثبت را در زندگی به جای می‌گذارند، برخی در مدت کوتاه و برخی دیگر در مدتی بسیار طولانی و یا همیشگی. با شناخت این احساسات می‌توان درکی درست از آن‌ها پیدا کرد و تلاش نمود تا با حفظ آن‌ها برای رشد هرچه بیشتر تلاش کرد.

برترین‌ها: درک احساس شادی و خوشبختی هدفی است که تمامی افراد در زندگی خود به دنبال آن هستند. طبیعتاً خوشحالی می‌تواند در اشکال مختلفی خود را نشان دهد. تمامی این اشکال به نوعی تاثیراتی مثبت را در زندگی به جای می‌گذارند، برخی در مدت کوتاه و برخی دیگر در مدتی بسیار طولانی و یا همیشگی.

با شناخت این احساسات می‌توان درکی درست از آن‌ها پیدا کرد و تلاش نمود تا با حفظ آن‌ها برای رشد هرچه بیشتر تلاش کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که درک احساس شادی و خوشحالی در دسته‌بندی‌های متفاوتی نشان داده می‌شوند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

انواع مختلف خوشحالی؛ از هیجان تا عشق

لذت

احساس لذت، نوعی خوشحالی و شادی است که در لحظه کنونی و یا در قدردانی از آنچه اتفاق افتاده پیش می‌آید. این احساس غالباً زودگذر است و می‌تواند شما را تحت‌الشعاع خود قرار دهد. اگر هم بخواهید که وجود لذت را در درون خود تحلیل کنید کم‌کم شاهد از بین رفتن آن خواهید شد. این نوع از احساس خوشحالی را می‌توان با کسب نگرشی درست و منطقی در بسیاری از مواقع و شرایط زندگی، مجدداً دریافت نمود.

آسان‌ترین راه برای پیدا کردن احساس لذت آن است که به دنبال فعالیت‌هایی بروید که در نتیجه آن‌ها لذت تمام وجود شما را خواهد گرفت. انجام کار‌هایی از جمله یوگا، موسیقی، پیاده‌روی و... نیز می‌توانند سطوحی ساده و ابتدایی از احساس لذت را شکل دهند.

هیجان

انواع مختلف خوشحالی؛ از هیجان تا عشق

درست است که درک احساس هیجان طولانی‌تر از لذت است، اما این نوع از شادی نیز زودگذر است. با این حال می‌تواند به عنوان عاملی انگیزشی عمل کند و شما را در مسیر جدیدی هدایت نماید. برای مثال احساس هیجان می‌تواند موجب شود که به دنبال شغلی جدیدتر و موفقیت‌آمیزتر باشید.

احساس هیجان باعث می‌شود که به جای اضطراب و عصبانیت، شکلی متفاوت‌تر از شادی را تجربه کنید و در واقع احساس انرژی بالقوه‌ای را به سمت فعالیتی سازنده هدایت نمایید. درک احساس هیجان می‌تواند فعالیت و موفقیت‌های به‌دست‌آمده را نیز افزایش دهد.

قدرشناسی

اگر بر روی این جنس از شادی نیز تمرکز کنید در خواهید یافت که رفته‌رفته کمرنگ‌تر می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به طور مرتب احساس قدردانی را در وجود خود حس می‌کنند نسبت به سایر افراد شادتر و سالم‌تر زندگی می‌کنند. احساس قدردانی به شما کمک می‌کند که شخصیت خود را به شکل ساده‌ای پرورش دهید. با این احساس، محبت در درون شما افزایش پیدا می‌کند و احتمال بروز افسردگی نیز به حداقل می‌رسد. شاید به نظر ساده بیاید، اما تجربه احساس قدرشناسی می‌تواند بار‌ها و بار‌ها در وجود شما رخنه کرده و مجدداً به آن بازگردد.

افتخار

انواع مختلف خوشحالی؛ از هیجان تا عشق

در حالی که خودبینی و غرور می‌توانند ویژگی‌هایی منفی به شمار آیند احساس افتخار در وجود افراد نوعی از احساس خوشحالی شناخته می‌شود. این احساس می‌تواند به شما کمک کند تا تبدیل به انسان بهتری شوید. احساس افتخار به خانواده، خانه، طرز فکر، زندگی و... باعث می‌شود که احساس قدردانی بیشتری در وجودتان شکل بگیرد و شکرگزاری را پیش بگیرید.

شما می‌توانید با نوشتن و یادداشت کردن موفقیت‌ها و دستاورد‌های خود در یک دفتر شخصی این احساس افتخار نسبت به خودتان را رفته‌رفته افزایش دهید و بابت آن نیز شکرگزار باشید. احساس افتخار به معنای لاف زدن و اغراق کردن نیست، بلکه تنها باعث می‌شود که به صورتی واقع‌بینانه از داشته‌های خود خوشحال باشید و به آن‌ها ببالید.

خوش‌بینی

مطالعات نشان می‌دهد که تأثیرات ناشی از احساس خوش‌بینی می‌تواند در مدت زمان بیشتر و طولانی‌تری برایتان باقی بماند. این نوع از خوشحالی اگر مورد تمرکز و دقت قرار بگیرد از بین که نمی‌رود هیچ، می‌تواند به مرور زمان بیشتر رشد کند.
این احساس به شما کمک می‌کند که از داشتن تمامی شرایط موجود در زندگی‌تان قدردان و شکرگزار باشید و در نتیجه به خود افتخار کنید. علاوه بر این احساس خوش‌بینی در وجود شما باعث می‌شود که به توانایی‌ها و تلاش‌های خود مطمئن باشید و برای رسیدن به اهداف والایتان بیشتر و بیشتر تلاش کنید.

افراد خوش‌بین در زمان مواجهه با ناامیدی ترجیح می‌دهند و تلاش می‌کنند که آن را به حداقل برسانند و در ازای آن با تلاش بیشتر در دفعات بعدی ناامیدی را در نتیجه تلاش‌های بیشتر خود به طور کلی از زندگی‌شان حذف کنند. این افراد در زمان موفقیت تلاش می‌کنند که آن را به عنوان عنصری ثابت در زندگی‌شان حفظ نمایند و برای رسیدن به سایر موفقیت‌ها بیشتر و بیشتر تلاش کنند.

رضایت

انواع مختلف خوشحالی؛ از هیجان تا عشق

احساس رضایت در محتوا به معنای خوشحالی شما از آن چیزی است که در زندگی‌تان دارید. افرادی که این احساس را در درون خود حفظ می‌کنند در صورت بروز مشکلاتی از جمله ناامیدی در زندگی‌شان از آنچه همچنان در زندگی دارند خوشحال هستند و احساس خوشبختی می‌کنند.

تمرکز بر روی این نوع از احساس خوشحالی باعث می‌شود که حس رضایت در وجود شما افزایش پیدا کند و علاوه بر این رفته‌رفته شایستگی و توانایی‌تان نیز بیشتر شود. شما با درک احساس رضایت دائماً در پی آن خواهید بود که بر روی فعالیت‌های خود تمرکز داشته باشید و آن‌ها را با روشی عالی به سوی نتیجه‌ای فوق‌العاده پیش ببرید.

عشق

معمولاً گفته می‌شود که درک احساس عشق و خوشبختی با یکدیگر عجین شده‌اند، به طوری که عشق می‌تواند منبعی بی‌نهایت از شادی باشد و خوشبختی نیز شکل واضحی از عشق را به شما نشان دهد. تجربه و درک عشق واقعی در زندگی همه افراد امکان‌پذیر است. درست است که شاید در برخی از شرایط راحت نباشد، اما این بدان معنا نیست که بتوان زندگی‌ای شاد را بدون درکی از عشق پی برد.

تجربه عشق لزوماً به عنوان داشتن یک شریک زندگی نیست، بلکه شما می‌توانید با عشق به خانواده، حیوان خانگی، محیط زندگی، محل کار و... احساس خوشبختی را در زندگی خود حفظ کرده و آن را افزایش دهید. این نوع از خوشحالی و خوشبختی می‌تواند بی‌پایان باشد و تا همیشه شما را شاد و شکرگزار نگه می‌دارد.

حتی تجربه لحظاتی استرس‌زا در روابط نیز می‌تواند در برخی از شرایط شما را به سمت خوشبختی و خوشحالی سوق دهد. تنها کافی است که سعی کنید روابط خود را سالم، حمایتی و رو به رشد نگه دارید و برای حفظ شادی‌ای بی‌پایان در زندگی‌تان بکوشید.

منبع: verywellmind

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر اینهایی که نام بردی تو ذهنم دوره حسشون یادم رفته مطلب زیبایی بود ادم به فکر فرو میبره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ب نظرم ک عشق خیلی قشنگه ... کاش بشه برگشت ب وقتایی ک توش عاشقی کردیم و نذاریم از دست بره

    • بدون نام

      من استرس میگیرم میخندم :|

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من وقتی می ترسم‌

    • بدون نام

      فقط کافیه به موارد بالا فکر کنی حتما در وجودت پیداشون می کنی هرکسی به فراخور حالش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج