جاباما
۹۳۷۵۶۴
۱۹ نظر
۵۰۰۵
۱۹ نظر
۵۰۰۵
پ

اعتماد ملی: سردی انتخابات کاملا روشن است

سخنگوی حزب اعتماد ملی می‌گوید: مگر می‌شود کشور با این حاکمیت و دستگاههای عریض و طویل و نهادینه شدن ساختارهای مختلف به یک باره همگی اذعان می‌دارند که اساسا ما خبر نداشتیم چه زمانی افزایش بنزین صورت می‌گیرد.

وب سایت خبر فوری: سخنگوی حزب اعتماد ملی می‌گوید: مگر می‌شود کشور با این حاکمیت و دستگاههای عریض و طویل و نهادینه شدن ساختارهای مختلف به یک باره همگی اذعان می‌دارند که اساسا ما خبر نداشتیم چه زمانی افزایش بنزین صورت می‌گیرد.

با پایان یافتن زمان ثبت نام نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان که بر اساس قانون انتخابات وظیفه بررسی صلاحیت نامزدهای این انتخباات را بر عهده دارد، وارد عرصه بررسی صلاحیت ها می‌شود . موضوعی که با عبارت نظارت استصوابی در افکار عمومی شناخته می‌شود.

منتقدان این حکم قانونی معتقدند اعضای شورای نگهبان با نگاههای سیاسی به صلاحیت افراد نگاه می‌کنند، ولی مدافعان این مسئله بر این باورند که اینگونه نیست . آنچه که مهم است این است که تنها دو ماه تا شروع انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است و تایید گسترده نامدزها می‌تواند فضای نا امیدی موجود در جامعه را تا حدود زیادی تلطیف کند و مردم را پای صندوق‌های رای بکشاند.

در این ارتباط با اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی به گفت و‌گو نشسته‌ایم.

اسماعیل گرامی مقدم با بیان اینکه آنچه از ترکیب ثبت نامی‌ها می‌توان برآورد کرد این است که همه چهره‌های اصلاح‌طلب وارد عرصه انتخابات نشدند، اظهار داشت : به ویژه آنهایی که در دوره های گذشته رد صلاحیت شدند وارد عرصه نشدند و این به خودی خود دغدغه اصلی مردم و یک نقطه ناامیدی است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر به دلیل اتفاقات چند ماهه اخیر افت شدید ارزش پول ملی را شاهد هستیم که زندگی روزمره مردم و معیشت مردم را به مخاطره انداخته است. مردمی که به خاطر اعتراض کردن وارد صحنه شدند، هزینه سنگینی دادند و حتی کشته هم دادند و این مسئله به اکثر لایه های جامعه هم منتقل شده است.

سخنگوی حزب اعتماد ملی با بیان این اعتقاد که سردی انتخابات کاملا روشن است، تصریح کرد: با این وضعیتی که وجود دارد اگر شورای نگهبان هم مثل دوره های گذشته رد صلاحیت ها را به شکل سیاسی انجام دهد و یک جریان سیاسی را رد صلاحیت کند و یا اینکه در مقاطع مختلف آنها را رد کند، حتما این موضوع به سردی انتخابات خواهد افزود. متاسفانه شورای نگهبان دست یک جریان را برای برنامه ریزی انتخابات و تبلیغات باز می‌گذارد و دست یک جریان را هم می بندد و در چنین شرایطی باید همگی نگران کاهش مشارکت مردم در انتخابات باشند.

گرامی مقدم در پیش بینی خود از آینده مجلس و اینکه آیا فکر می‌کند مجلس آینده چهره محور است یا باید منتظر ورود تازه وارد ها به مجلس باشیم ؟ گفت:به نظرم مجلس یازدهم تلفیقی از چهره های سیاسی مطرح و شناخته شده و از نیروی جدید و تازه وارد خواهد بود . به لحاظ گرایش های سیاسی هم از سه جریان اصلاح طلب اصولگرا و مستقلین در مجلس حاضر خواهد بود.

وی در عین حال گفت: تا زمانی که رفتار شورای نگهبان را در این انتخابات مشاهده نکنیم نمی‌توانیم اظهار نظر دقیقی داشته باشیم ، اما این سردی انتخابات به نظرم به همه جریانهای سیاسی لطمه وارد خواهد کرد و متاسفانه گام هایی برداشته نشده است و سخنان مسوولین به این ناامیدی دامن میزند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی ادامه داد: در ۲۵ آبان که افزایش قیمت بنزین را داشتیم تا امروز هیچ مسوولی شجاعت و جسارت این را نداشته است که با مردم صادقانه سخن بگوید و بگوید من مسوول افزایش قیمت بنزین هستم .همه میگویند یا صدا و سیما مقصر است یا وزارت کشور یا رییس جمهور. متاسفانه هیچ کسی تا الان نیامده مسوولیت را بپذیرد و این غیر صادقانه برخورد کردن با مردم با نا امیدی در این روزهای اخیر افزوده است. مگر می‌شود کشور با این حاکمیت و دستگاههای عریض و طویل و نهادینه شدن ساختارهای مختلف به یک باره همگی اذعان می‌دارند که اساسا ما خبر نداشتیم چه زمانی افزایش بنزین صورت می‌گیرد. چگونه مردم به حاکمان اعتماد کنند و پای صندوق رای حاضر شوند؟ معتقدم این مهمترین چالش این انتخابات است که دلسوزان باید فکری به حال این بکنند.

گرامی مقدم در مورد پیش بینی خود از احتمال ریاست قالیباف بر مجلس یازدهم نیز گفت: اظهار نظر در این مورد هنوز زود است. اما آنچه مشخص است این است که اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند پیروزی جناح اصولگرا قطعی است. همیشه جناح اصولگرا با حداقل رای به مجلس رفته است . مردم باید دقت کنند که کناره گیری آنها از انتخابات به معنی این است که باید ۴ سال دیگر تحت حاکمیت جریان اصولگرا باشند و منتظر اجرایی شدن سیاست‌های آنها بمانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • غ م م

      سلام رفیق کجا تشریف دارید خدا قوت

    • اردشیر

      چنان تهدید میکنه اگه رای ندید جریان اصولگرا می آید، انگار اصلاح طلبها چه گلی بر سر مردم زدن، فرقی باهم ندارن

    • مجید

      اینکه مجلس اصولگرا باشه دیگه مهم نیست. اصلاح طلب ها چه گلی به سر کشور زدن . اصلا دیگه کی به حرف مجلس و مردم گوش میده

    • بدون نام

      نه اینه که شما گل رز زدین به جمال مردم یه قورت و نیمتون هم باقیه!!!!!

    • علیرضا

      خودتان را هم بزنید و التماس کنید مشارکت پایینه. شما در همین مجلس امروزه تعداد نمایندگان دلسوز ملت که شجاعت مخالفت با دهن کجی های برخی از سردمداران رو دارند به اندازه انگشتان یک دست نمیرسه. همین تعداد رو از کل مجلس کم کنید بقیه فقط بله قربان گو هستند و بس.

    • بدون نام

      چه بهتر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا ح طلب واصول گرا بیفایده

    • بدون نام

      نه اصولگرا نه اصلاح طلب نه مجلس نه مردم دیگه کار ازین حرفا گذشته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • شهریار

      اصلا مگه مهمه مجلس دست چه جناحی باشه. دست هرجناحی باشه باید از دستورات پیروی کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله اصلا چرا هزینه الکی انتخابات بدهید زمانی که مجلس بله قربان گو باشد ودستوری همینه....کسی دیگه رای نمیده چون تاثیری به حال مردم نداره

    • بدون نام

      اگه بنزین تمام نکردیم حتما در انتخابات شرکت میکنیم

    • بدون نام

      اصولگرا چه رأی بیاورن چه نیاورن وحداقل باشن چنان قدرت دردست دارن که هر حادثه بدی درایران رخ دهد اصلاح طلبان مقصر ومحکوم هستن بهترهست که حتی یکنفرشان درمجلس شرکت نکن وبرای رییس جمهوری وحامیان نشان فقط نظاره گرسکوت اختیارکنن تا بعضی ازعامه هموطنان انگشت نشانه بسوی شان درازنکنن
      تا خدای ناخواسته بعضی نفوذی های مزدور حرج مرجی راه نیندازن وبگوین اصلاح طلب یا حزبی دیگرمقصرن اون وقت مردم بهتر تشخیص می دهند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ینفرتوضیح بده بین این دو حزب چه فرق داره

      • ''''''''Shanjani................'

        ''''' سردی انتخابات '' مربوط میشود به فصل ''' زمستان ''' به خاطر آن انتخابات سردتر میشود!''''

    • حسین

      لعنت به همتون من بعنوان یک ایرانی که به من و خانوادام فشار زیادی وارد شده از لحاظ اقتصادی تا آخر عمرم به هیچ دولتی رای نمیدم

    • بدون نام

      نه اصلاح طلب نه اصول گرا .دیگه تمومه ماجرا .بفهمین

    • علی

      سگ زرد برادر شغاله

    • ooooooo

      اگه سوخت داشتم بنزئین میرم وگرنه شرمنده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج