۹۳۷۶۶
۵ نظر
۵۰۶۷
۵ نظر
۵۰۶۷
پ

تصاويري تامل برانگیز از يك مدرسه عشايری

در حد فاصل شوشتر و دزفول خیمه‌اي کوچک در دل دشت با پرچم سه رنگ کشورمان رخ در رخ خورشید بر پا بود.

بهارنیوز: در حد فاصل شوشتر و دزفول خیمه‌اي کوچک در دل دشت با پرچم سه رنگ کشورمان رخ در رخ خورشید بر پا بود. بر خلاف دبستان‌هاي معمول درشهر و روستا ؛اینجا خبری از ساختمان، دفاتر اداری،سرویس‌هاي بهداشتی،وسایل سرمایشی و گرمایشی و...نبود تا چشم کار مي‌کرد بیابان بود و بیابان،و دشت مهربان طبیعت آغوش خود را برای بچه‌ها باز کرده بود و دانش آموزان دبستان امام مهدی (عج) را برای یادگیری و کسب علم و دانش پذیرفته بود،توصیف فضای مدارس سیار و معلمان دلسوز عشایر کاری بس سخت و دشوار است.

تصاويري تامل برانگیز از يك مدرسه عشايری

معلمان عشایری انسان‌هاي فداکار و بی توقعی هستند که ازجوانی و جان خویش برای آموزش و تعلیم و تعلم فرزندان عشایر محروم مایه مي‌گذارند؛آنان به معنای کلمه، به شغل معلمی عشق مي‌ورزند و همین امر است، که معلمان عشایر را در مواجهه با زندگی سخت و طاقت فرسا و در شرایط نامساعد جوی از قبیل باد و باران و طوفان و دیگر محرومیت‌هاي رفاهی وفرهنگی،در دل کوه‌ها و دره‌هاي گاه صعب العبور و در دورافتاده ترین مناطق، باحداقل حقوق و مزایا؛همچنان به آنها نیرو و انگیزه مي‌دهد تا هر روز مشتاق تر و پر انرژی تر از قبل در کلاس درس حاضر باشند.

تصاويري تامل برانگیز از يك مدرسه عشايری

موسوی معلم این دبستان در خصوص شرایط تعلیم و تربیت در این دبستان مي‌گوید:بازگشایی مدارس عشایری به خاطر شرایط ویژه کوچ با مدارس عادی،متفاوت است اما آموزگاران عشایری خوزستان از یکم مهر برای حضور به موقع در کلاس آماده اند و در هر منطقه که ایل عشایر از کوچ برگشته است، بلافاصله دانش آموز،معلم خود را در کلاس حاضر دیده است. البته در مدارس عشایری،حضور دانش آموز به تشکیل و شروع کلاس‌ها رسمیت مي‌بخشد و تا زمانی که مرحله کوچ به پایان نرسیده باشد معمولا دبستان دایر نمي‌شود.

تصاويري تامل برانگیز از يك مدرسه عشايری

دانش آموزان این دبستان ۱۲ نفر پسر و دختر، پایه اول تا ششم را باید در همین مدرسه سپری کنند اما به نظر مي‌رسد پایه ششم که یادگار وزیرآموزش و پرورش دولت دهم است، برای تدریس برخی از دروس مانند «کار و فناوری» به تجهیزات خاص مانند«رایانه» نیاز است، اما چگونه مي‌توان در زیر چادر عشایری رایانه هم داشت، بعضی از معلمان عشایری معتقدند که دانش آموز عشایر با تمام تلاش و کوشش‌هايي که معلمان عشایرمی نمایند؛در مقایسه با دانش آموزان شهر و روستا به علت فقدان امکانات مدرن و نیمه مدرن از سواد پائین تری برخوردارند و بی شک دانش آموز پایه ششم عشایر با مشکلات متعددی وارد مقطع بعدی تحصیل خواهد شد.

تصاويري تامل برانگیز از يك مدرسه عشايری

و سخن آخر اینکه، مدارس عشایری که کل امکانات آن یک تخته چادر، شش عدد میز و نیمکت و یک عدد تخته سیاه است ؛در مقایسه با مدارس عادی، محروم است محروم است محروم است و اگر عشق و ایثار و ازخودگذشتگی معلمان شجاع و دلسوز عشایر نباشد...عكس‌ه و گزارش: جهانگير تركستاني- شوشتر
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      ژاپن اسلامی ؟! همین جاست ؟؟

    • بدون نام

      حق این بچه ها چرا باید تو فلسطین و لبنان و ونزوئلا و ..... خرج بشه
      اگه یه کم خرج مردم خودمون بکنن این وضعیتها رو نمیبینیم

      پاسخ ها

      • تربچه

        سوریه یادت رفت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • arshia

        تازه اینهمه خرجشون کنیم از اخر به ما بگن رافضی و مرتد

    • بدون نام

      من از این مدرسه عشایری بدترش را میشناسم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج