جاباما
۹۳۷۶۸۵
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

پوتین و زلنسکی برای آتش‌بس توافق کردند

رؤسای جمهور اوکراین و روسیه ضمن توافق برای آتش‌بس در شرق اوکراین، از برگزاری نشست دوم نورماندی در چهار ماه آینده خبر دادند.

خبرگزاری فارس: «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه بعد از انجام اولین دیدار خود، در نشست خبری مقابل دوربین رسانه‌ها حاضر شدند.

این دیدار شامگاه دوشنبه در حاشیه نشست چهارجانبه موسوم به نورماندی با حضور «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در پاریس برگزار شد.

به نوشته خبرگزاری آلمان، پوتین و زلنسکی در این نشست توافق کردند از پایان سال جاری میلادی در شرق اوکراین آتش‌بس کامل برقرار شود.

پوتین و زلنسکی برای آتش‌بس توافق کردند

همچنین بیانیه مشترک نشست چهارجانبه نورماندی می‌گوید سران روسیه و اوکراین توافق کردند که تا ماه مارس سال 2020، مجددا بخش دیگری از نیروهای نظامی خود را از مناطق درگیری شرق اوکراین خارج کنند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، زلنسکی با بیان اینکه درباره بخشیدن ذره‌ای از خاک اوکراین مماشات نمی‌کند، گفت بعد از گفت‌وگوها با پوتین، توافق شد که در این ماه (دسامبر) تمام اسرای دو طرف تبادل شوند.

پوتین نیز گفت که از زلنسکی خواسته تغییری در قانون اساسی اوکراین ایجاد کرده تا به منطقه «دنباس» در شرق این کشور، وضعیت ویژه قانونی اعطا شود.

همچنین بیانیه مشترک این نشست از توافق مرکل، ماکرون، زلنسکی و پوتین برای برگزاری نشست مجدد اوکراین در چهار ماه آینده حکایت دارد.

دیدار میان رئیس جمهور روسیه و اوکراین با هدف پایان دادن به اختلافات و تنش‌ها میان این دو کشور برگزار شد.

درگیری بین اوکراین و نیروهای تحت حمایت روسیه در منطقه دونباس منجر به کشته شدن بیش از ۱۳ هزار نفر از سال ۲۰۱۴ میلادی به این سو شده است. با وجود اعلام آتش‌بس در سال ۲۰۱۵، همچنان درگیری‌های کوچکی در این منطقه رخ می‌دهد.

چند روز پیش زلنسکی طی پیامی در شبکه اجتماعی فیسبوک خواستار انجام مذاکرات صلح با رئیس جمهور روسیه شده بود.

پیش از این مشاور ارشد رئیس‌جمهور اوکراین تهدید کرد اگر پوتین در نشست پاریس، به توافق آتش‌بس و تبادل زندانی با کی‌یف تن ندهد، مجبور به دیوار کشیدن در مرزهایشان می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج