۹۳۷۷۰۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

همه دلایلی که استراماچونی را از استقلال دور کرد

اتفاقاتی که پیش از شروع فصل برای قرمزهای پایتخت رخ داده بود، حالا برای آبی‌ها تکرار شده؛ یک مربی موفق که توانسته تیمی بحران‌زده را به یک تیم مدعی تبدیل و هواداران را به آینده امیدوار کند، به بهانه مسائل مالی تیمش را ترک کرد و درخواست فسخ قرارداد داد.

فرهیختگان: اتفاقاتی که پیش از شروع فصل برای قرمزهای پایتخت رخ داده بود، حالا برای آبی‌ها تکرار شده؛ یک مربی موفق که توانسته تیمی بحران‌زده را به یک تیم مدعی تبدیل و هواداران را به آینده امیدوار کند، به بهانه مسائل مالی تیمش را ترک کرد و درخواست فسخ قرارداد داد.

استراماچونی در طول ماه‌های حضورش در استقلال بارها دچار چالش‌ و مشکلاتی شد و البته اعلام کرد پا پس نمی‌کشد و مسائل بیرونی را به داخل زمین ربط نمی‌دهد، اما درنهایت تصمیم گرفت صبح روزی که تیمش با پیکان بازی داشت، ایران را ترک کند. این تصمیم ماحصل اتفاقات زیادی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مشکل تکراری؛ انتقال پول

نشریه دلواسپورت که در ماه‌های اخیر پیگیر عملکرد استراماچونی در فوتبال ایران بود، درخصوص ماجرای رخ‌داده نوشت: «مشکل اصلی پرداخت‌های نامنظم در پرداخت حقوق سرمربی سابق اینترمیلان و همکارانش عنوان شد. درواقع، تیم ایرانی به خاطر تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی مجبور به پرداخت‌های نامنظم شد. داستانی غیرقابل وصف برای سرمربی سابق اینتر در تهران رقم خورد. ابتدا یک‌سری از قول‌ و قرارهای تجاری و... و شروع فصلی فاجعه‌بار حاصل شد.

بعد تیم نجات یافت تا جایی که تا پله نخست جدول صعود کرد. یک افسانه شبیه به آنچه برای کلادیو رانیری و لسترسیتی رخ داد، به‌وجود آمد. تیم او ۸ برد متوالی کسب کرد و عنوان هجومی‌ترین تیم لیگ را به خود اختصاص داد و استراماچونی محبوب هواداران شد.» در سال‌های اخیر مربیان خارجی زیادی در فوتبال ایران به خاطر انتقال پول و تاخیر در دریافت دستمزد دچار مشکل شدند؛ ازجمله این مربیان می‌توان به کارلوس کی‌روش، برانکو، مارک ویلموتس و حالا استراماچونی اشاره کرد که هر چهار مربی کارشان به جدایی کشید.

جالب اینکه کالدرون سرمربی فعلی پرسپولیس هم تهدید کرده که کمتر از سه هفته دیگر ممکن است او نیز مسیر این مربیان را در پیش بگیرد. اینکه مدیران فوتبال ما هنوز راه‌حل مناسبی برای انتقال پول و پرداخت به‌موقع دستمزد مربیان خارجی نیافته‌اند، اتفاق عجیبی است. عجیب‌تر اما این است که می‌دانند با این مشکل مواجه هستند و همچنان سراغ قراردادهای دلاری می‌روند!

گاف صراف و حسابی که مسدود شد

خبرنگار «فرهیختگان» به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد اشتباه یک صرافی در پرداخت پول استراماچونی باعث حساسیت بانک ایتالیایی به او شده است. ماجرا از این قرار است که بدهی استقلال به استرا در اختیار یک صرافی ایرانی قرار گرفته بود، این صرافی در اقدامی ناشیانه طی ۱۰ قسط و به صورت پی‌درپی رقم طلب استراماچونی را به حساب وی واریز می‌کند. همین کار کافی بود تا سیستم بانکی ایتالیا به حجم و دفعات واریزی پول حساس شود و حساب مربی ایتالیایی را مسدود و او را خشمگین کند.

شایعه پیشنهاد برای بازگشت به سریA

دیروز صحبت از احتمال بازگشت استراماچونی به سریA نیز مطرح شد که درصورت تایید می‌تواند عاملی کاملا تحریک‌کننده برای مرد ایتالیایی باشد که در سال‌های گذشته کارنامه چندان قابل‌قبولی نداشته و حالا با موفقیت در استقلال می‌تواند پیشنهادهای خوبی دریافت کند. سایت «messaggero» دیروز اعلام کرد شرایط تیم اودینزه با سرمربیگری لوکا گوتی در سریA مناسب نیست و با ۱۵ امتیاز در رده شانزدهم جدول قرار دارد.

به همین دلیل ممکن است به‌زودی کنار برود و «والتر زنگا» و «پاسکواله مارینو» دو گزینه جانشینی گوتی هستند، ضمن اینکه ایده جذب استراماچونی هم که به‌تازگی قراردادش را با استقلال ایران فسخ کرده، مطرح شده است. البته استراماچونی در تازه‌ترین مصاحبه‌اش اعلام کرده که پیشنهادی دریافت نکرده است.

درخواست برای کاهش یک ساله قرارداد

باشگاه استقلال دیروز بیانیه‌ای داد و در آن به یک نکته مهم اشاره کرد: «وکیل استراماچونی درخواست اصلی خود را تقلیل قرارداد استراماچونی از ۲ سال به یک سال ارائه کرد! در پی این درخواست عجیب، باشگاه استقلال ضمن مخالفت با تقلیل مدت قرارداد، اعلام کرد که حقوق معوقه در روز دوشنبه (۱۸ آذر) به حساب آقای استراماچونی در پی برگشت حواله قبلی، مجددا واریز خواهد شد.

در این میان وکیل آقای استراماچونی به یک‌باره درخواست واریز به یکی از حساب‌های ایشان در کشور جمهوری چک را کردند. آقای استراماچونی مجاز به فسخ یکطرفه قرارداد نبوده و باشگاه استقلال کماکان قرارداد فی‌مابین را دارای اعتبار تلقی می‌کند و آمادگی حل و فصل مسائل در جلسه رودررو و مانند سابق را دارد.»

مهم‌ترین دلیل؛ مدیریت ضعیف و شعاری

همه مسائلی که عنوان کردیم به قدر کافی برای جدایی یک مربی خارجی کفایت می‌کند، اما با این حال نباید از این مهم غافل شویم که اصلی‌ترین دلیل در ماجرای جدایی ناگهانی مربیان خارجی و پیروزی‌شان در پرونده‌های حقوقی به مدیریت ضعیف در فوتبال ایران مربوط است.

طی روزهای اخیر و درحالی که رسانه‌های ایتالیایی از فسخ قریب‌الوقوع قرارداد استراماچونی می‌گفتند، مدیران باشگاه تاکید داشتند که اتفاقی نخواهد افتاد و استقلال در حضور سرمربی ایتالیایی به مصاف پیکان می‌رود! همین مدیران پیش از این نیز تاکید داشتند که این باشگاه در پرونده سوپرجام که هزینه زیادی برای فوتبال ایران داشت، پیروز خواهد شد که این اتفاق رخ نداد. مدیران فعلی باشگاه در این مدت کم وعده ندادند، اما درنهایت استراماچونی نیز کنار رفت. به یاد بیاورید روزهایی که بحث جدایی برانکو مطرح بود و مدیران وقت پرسپولیس هم تاکید داشتند که منابع مالی تامین شده و جای نگرانی نیست!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      توایران تینقدرادم بی شرف دروغگوداریم که فوری شونه ازبارحقیقت خالی میکنن،اخه بی وجداناوقتی که راستشونمیگین دروغ هم نگین،وقتی خودتون بی عُرضه هستین چرا انگ به سرمربی تیم میبندین.لعنت برشمابخصوص فتحی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج