۹۳۷۷۲۰
۲۴ نظر
۵۰۱۲
۲۴ نظر
۵۰۱۲
پ

ربیعی و واعظی، مسئول ماست‌مالی سخنان روحانی

در روزهای اخیر حسن روحانی رئیس جمهوری سخنانی را ایراد کرد که در رسانه‌های رسمی و بخصوص در شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های مختلفی مواجه شد.

روزنامه همدلی نوشت: در روزهای اخیر حسن روحانی رئیس جمهوری سخنانی را ایراد کرد که در رسانه‌های رسمی و بخصوص در شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های مختلفی مواجه شد.

اما جالب اینجاست وقتی روحانی سخنی را می‌گوید به جای آنکه خود ابهامات احتمالی آن را برطرف کند،‌ این وظیفه را به گردن دیگر شخصیت‌های دولتش می‌سپارد. یک بار واعظی آنها را واشکافی می‌کند تا به اصطلاح برای مردم روشنگری کند، بار دیگر معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهوری آنها را وصله‌پینه می‌زند و منظور رئیس جمهور را شفاف‌سازی می‌کند، گاهی هم آقای ربیعی سخنگوی دولت نشست تفسیری سخنان روحانی را راه می‌اندازد تا مردم از فحوای حرف‌های آقای روحانی که ظاهرا به زبان فارسی سخن گفته بود، سر در بیاورند.

به نظر می‌رسد که مشکلات عدیده ماه‌های اخیر، بخصوص اعتراضات آبان‌ماه، باعث شده است روحانی یا نتواند شفاف سخن بگوید و به اصطلاح منویات قلبی‌اش را بیان کند،‌ یا آنکه همه آنچه را که می‌گوید منویات قلبی اوست که مردم و تحلیل‌گران به درستی آنها را در فضای متعدد رسانه‌ای نقد می‌کنند.

از این‌که روحانی مدت‌هاست شفاف سخن نمی‌گوید و سعی دارد بسیاری از مسائل را با ایما و اشاره و تلمیح و استعاره شاعرانه بیان کند، شکی نیست. مهم‌ترین سخنی را که وی در ماه گذشته شفاف نگفت همان موضوع گران کردن بنزین بود. در حالی که در استان کرمان از پرداخت پول به ۶۰میلیون نیازمند در کشور حرف زده بود، اما نگفته بود که منابع آن را می‌خواهد از کجا تامین کند تا آنکه ناگهان بنزین گران شد و آن اتفاقی که نباید می‌افتاد، افتاد و حالا یا او می‌گوید که من خبر نداشتم یا رئیس قوه قضاییه تلویحا و گاهی هم از سوی نزدیکانش صریحا تاکید می‌کند که من مخالف بودم و وزیر نفت که از زیر بار آن شانه خالی می‌کند و می‌گوید که ما فقط مجری هستیم.

اما این روزها سخنان روحانی خصوصا روی سه موضوع بسیار خبرساز و بحث‌برانگیز شد. اولی در باره «توسعه شبکه ملی اطلاعات» بود که روحانی تاکید داشت می‌خواهیم کاری کنیم که مردم دیگر نیازی به شبکه‌های خارجی نداشته باشند.

حال سخن بر سر این است که کجای این سخن آقای روحانی به روتوش یا نازک‌کاری نیاز دارد که «معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به برداشت‌های صورت گرفته» به زعم ایشان، بگوید که منظور روحانی قطع اینترنت نیست. قطع اینترنت پس چیست. وقتی اینترنت ملی به گمان آقای روحانی شکل بگیرد، برای قطع اینترنت به راحتی دلیل می‌تراشند و ارتباط کاربران داخل با دنیای خارج را بدون هیچ حرف و حدیثی قطع می‌کنند.

آقای ربیعی هم دیروز مجبور شد سخنان روحانی را به صورتی تعدیل و تلطیف کند و بگوید:«دولت نه الآن و نه آینده برنامه‌ای برای قطع اینترنت ندارد.» برداشت‌ها از سخن روحانی همین است و کاربران هم حق دارند به حرف آقای روحانی در این زمینه شک کنند. وی که در شعار طرفدار حقوق شهروندی است، اما به نظر می‌رسد یا فرق کارکرد شبکه ملی با قطع اینترنت را نمی‌داند یا آنکه می‌داند و دوست‌تر می‌دارد این‌گونه شود.

سخن دوم روحانی در باره پخش اعترافات تلویزیونی بود. این در حالی است که حتی یک ماه هم از طرح تعدادی از نمایندگان برای «ممنوعیت پخش اعترافات از صدا و سیما و سایر رسانه‌های گروهی» نگذشته بود که علاوه بر ایشان،‌ وزیر کشور هم پیشتر بر این موضوع صحه گذاشته بود. حال آقای ربیعی روز گذشته این سخن را به تفسیر نشست و گفت:«منظور رئیس جمهور به هیچ وجه تایید اعترافات تلویزیونی به عنوان رایج آن نبوده و نیست.

رئیس جمهور گفت که قطعا این مسئله باید در چارچوب قانون با اجازه مقام قضایی و رعایت آیین دادرسی کیفری و پس از تایید حکم صورت بگیرد.» به اعتقاد سخنگوی دولت:«پخش اعتراف نه منش دولت است، مگر با اذن قضایی.»
سومین موضوع که رئیس جمهور روحانی چند روز بعد از گران شدن بنزین طرح کرده بود با واکنش مردم و کارشناسان روبه‌رو شد، آن هم بی‌اطلاعی او از زمان اعلام گرانی بنزین بود که واعظی، مسئول دفتر رئیس جمهور مجبور شد چند روز بعد آن را توجیه کند.

شکی نیست که آقای روحانی در همه موارد و بخصوص در این سه مورد هم به زبان فارسی سخن گفته است و همه نیز سخنان ایشان را شنیدند. انتظار این است که رئیس جمهور با توجه به جایگاه و شانی که دارد و همه حرف‌ها و حتی لبخندهای او هم بار معنایی خاص خود را دارد، به صورتی سخن بگوید که مستلزم برگزاری نشست‌های تفسیری یا مصاحبه‌های توجیهی نباشد. او در قبال آرایی که از مردم گرفته است مسئولیت‌هایی دارد که خود باید به مردم پاسخ بدهد نه آنکه دیگران در مقام پاسخ دیدگاه‌ها او برآیند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بگو فارسی دروغ میگویید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت رو همین واعظی و ربیعی میچزخونن.
        از دلایل ناکارامدی دولت هم موازی کاری واعظی،ربیعی و نهاوندیان یک طرف و جهانگیری طرف دیگر هستش.
        البته دلیل اصلی ناکارامدی شخص روحانی هستش.

    • بدون نام

      بگو فارسی دروغ میگویید

    • بدون نام

      بگو‌ فارسی دروغ میگویید برو عین چی

    • بدون نام

      فارسی صحبت میکند اما مهم اینجاست که ابنقدر باین ملت مظلوم دورغ گفته که شده چوپان دورغگو خدا لعنتش کمد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا نظرات جالبه

    • طاهری،چرام

      حروف‌فارسی‌‌اینقدر‌بااین‌حروف‌کلمه‌دروغ‌ساخته‌شد‌که‌دل‌فارسی‌به‌درد‌اومد

    • بدون نام

      منویات قلبی؟؟
      ...

    • آرش تایگر

      فارسی سخن نمیگوید،دروغ میگوید

    • babak

      لعنت به اون روزی که رای دادیم به این شخص ، بیچاره شدیم از این همه گرونی و سختی و مشکلات هنوز دو روز نگذشته که دلار گرون شده خیلی چیزا گرون شد جبران گرونی بنزین رو هم دارن سر مردم بدبخت پیاده می کنن نظارت ها کجاست؟ کمک معیشت ها کجاست؟ بازرس ها و مسئولان کجان؟ خدایا تا سال 1400به دادمون برس

      پاسخ ها

      • جان جانان

        بنده خدا سال ۱۴۰۰ مهم نیست یادتون رفت تا ۸۸ تا ۹۲ تا ۹۶ تا ۹۸ تا اینها هستند همین آش و همین کاسه . سال ۱۴۰۰ هم میگذره بازهم مردم بدبخت به امید ۱۴۰۴ و ۱۴۰۸ و هزارو ....

    • a.gh

      همیشه در تاریخ اینگونه بوده که دروغ پردازان با کنایه و حاشیه حرف میزنند و خودشان جرات روراست بودن با مردم ندارند .

    • بدون نام

      اعتراضات مردم به روحانی ربطی ندارد.شعارهارو گوش کن.

    • ''''''''Shanjani................'

      '''' مگه '' روحانی '' غیر از فارسی صحبت کردن زبان دیگری بلد است'? ''''

    • عباس گلدوست

      زبان ریاست جمهور را کسی میداند که بعد از رد صلاحیت ایشان دوباره ایشان را به کانال ریاست جمهوری رساند.

    • بدون نام

      ایشون سالهاست که با زبان مردم سخن نمیگوید چون با همراهی معاونش مردم رو با وعده های دروغین فریفته و تا آخر عمر نیازی به رای دوباره ندارد !!!!!!

    • بدون نام

      همه دنیا رییس جمهور دارن ما هم رییس جمهور داریم

    • بدون نام

      بی عرضه، بی لیاقت.

    • بدون نام

      سخنان روحانی و موضع گیریهای ایشون چه در انتخابات و چه در طرح حقوق شهروندی سخنانی زیبا و دلربا ولی بدون ضمانت اجرائی بودند لطفا اونهارو به تاریخ بسپارید .اما گفته های اخیرش را کاملا درست بیان می کنند و ضمانت اجرائیش وجود داره و سخنان معاونان و همکارانش جهت کم کردن درجه حرارت جامعه است.

    • مایوس

      دروغگو فراموشکاره

    • بدون نام

      یکیش یادت رفت نوبخت مسئول ماست مالی دروغ های مالی رئیس جمهور هستن .

    • اسماعیل

      داداش یه لشکر می خواد صحبت های این دوتا رو ماست مالی کنه
      به قول شاعر
      تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد
      عزیزانم ببندید در دروازه رو....

    • بدون نام

      ربیعی حیا کن ماست مالی را رها کن

    • بدون نام

      همتون دوروغگو هستید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج