جاباما
۹۳۷۷۳۹
۲۴ نظر
۵۰۰۹
۲۴ نظر
۵۰۰۹
پ

«ج.ا»: احتمالا باید فاتحه‌ی مجلس را خواند!

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: با پایان یافتن زمان ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و انتشار اطلاعاتی درباره افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند و افرادی که ثبت‌نام نکرده‌اند، اکنون می‌توان به روشنی نتیجه گرفت که مجلس یازدهم نیز بدون مدرس خواهد بود.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: با پایان یافتن زمان ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و انتشار اطلاعاتی درباره افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند و افرادی که ثبت‌نام نکرده‌اند، اکنون می‌توان به روشنی نتیجه گرفت که مجلس یازدهم نیز بدون مدرس خواهد بود.

افرادی که ثبت‌نام نکرده‌اند، چه به زبان بیاورند و چه نیاورند علت اصلی خودداری آنها از ثبت اینست که هرچند بسیار دیر ولی بالأخره متوجه شده‌اند که وجود آنها در مجلس خاصیتی ندارد. البته بعضی از آنها هم به این نتیجه رسیده‌اند که به دلیل عملکرد ضعیف یا انحرافی که داشته‌اند احتمال رأی آوردنشان کاملاً منتفی است و بهتر است وارد این عرصه نشوند.

در میان کسانی هم که ثبت‌نام کرده‌اند، افراد پرمدعا و پرسروصدا فراوان دیده می‌شوند اما هیچیک از آنها اهل هزینه کردن آبروی خود برای احقاق حقوق مردم و قرار دادن قطار قانون‌گزاری کشور بر روی ریل واقعی آنگونه که قانون اساسی خواسته، نیستند. عده‌ای تشنه قدرتند، عده‌ای دنبال شهرتند و عده‌ای هم فهمیده‌اند نمایندگی مجلس، پلکان ترقی خوبی است و می‌شود از طریق بالا رفتن از آن به مناصب بالاتر رسید و زندگی کرد.

در میان داوطلبان نمایندگی افرادی هم البته وجود دارند که واقعاً قصد خدمت دارند و برای کشور دلسوز هستند ولی در حد و اندازه‌ای از نظر جایگاه و اعتبار اجتماعی نیستند که بتوانند مؤثر باشند و مجلس را تحت تأثیر قرار دهند. این افراد، قطعاً به چاه ویل مجلس خواهند افتاد و هرقدر دست و پا بزنند نخواهند توانست خود را از قعر این چاه بالا بکشند. باتوجه به این واقعیت‌های تلخ است که می‌گوئیم امیدی به مجلس یازدهم نیست و آن مجلس نیز در حسرت مدرس خواهد بود.

شهید آیت‌الله سیّدحسن مدرس، با ساده‌زیستی، استغنای طبع بی‌نظیر و استقلال فکری خود توانست در برابر فشارها بایستد و در مقاطع مهمی ایران را از سقوط نجات دهد. درنهایت، او حاضر شد شربت شهادت در غربت و تبعیدگاه بنوشد اما با دیکتاتوری رضاخانی سازش نکند. این ویژگی‌ها بود که آن سید ساده‌زیست بی‌تکلف را «مدرس» کرد با اینهمه نام و نشان و اعتبار و احترام در تاریخ و در خاطره ملت ایران.

امروز افرادی هوس ورود به مجلس و تکیه زدن بر جای مدرس را دارند که پرونده‌های قطور سوءاستفاده‌های نجومی دارند و متهم به هزارها میلیارد تومان سوء‌استفاده و سال‌ها سوء‌مدیریت هستند. این افراد هرچند به دلیل برخورداری از حاشیه امن در هیچ محکمه‌ای پاسخگو نبودند ولی اسناد و مدارک مفاسد و سوء‌مدیریت آنها نزد کسانی موجود و محفوظ است که اگر دلسوز کشور باشند باید آنها را به شورای نگهبان ارائه نمایند تا آن شورا به وظیفه قانونی خود بدون ملاحظات جناحی عمل کند و اجازه ندهد چنین افرادی با چنین سوابقی از فیلترها عبور کنند و به خانه ملت راه یابند.

تأسف‌بار اینکه کسانی حتی زمزمه جلوس این قبیل افراد بدسابقه بر کرسی ریاست مجلس را به گوش‌ها می‌خوانند تا چنین امر قبیح و مذمومی را در اذهان و افکار عمومی، عادی جلوه دهند. اگر این قبیل افراد بتوانند از فیلترهای احراز صلاحیت عبور کنند و با تبلیغات فریبنده به مجلس راه یابند، باید فاتحه مجلس را خواند. درست است که مجلس شورای اسلامی هم‌اکنون نیز فشل است، ولی با ورود این قبیل افراد که از قضا بسیار فریبکار هم هستند، بطور کامل از خاصیت خواهد افتاد. برای اینکه چنین فاجعه‌ای رخ ندهد، هم باید متصدیان فیلترهای احراز صلاحیت هوشیاری به خرج دهند و به قانون عمل کنند و هم مردم باید فریب تبلیغات چنین افرادی را نخورند و از رأی دادن به آنها خودداری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مجلس یعنی حیف و میل بیت المال و نردبان ترقی و کاسبی و رانت و دلالی فقط و فقط

    • بدون نام

      توی عصر اینترنت و ارتباطات از کاه کوه میسازن و کلی درباره افراد غلو میکنن. خدا میدونه این آقای مدرس واقعا کی بوده. اینا یه شبه زدن زیر حرفاشون بنزین رو وقتی مردم خواب بودن سه برابر کردن یعنی میخوای باور کنیم این حرفاشون راسته؟ . در ضمن مجلس بی خاصیت دیگه ارزش هزینه کردن نداره. ..

    • نام

      قابل توجه مثلث زکانی ،قالیباف ،جلیلی
      و اما از مرحوم مدرس فقط نام گذاری در یک‌اتوبان بجا مانده است
      مجلس خیلی وقت است که بی مدرس است چون قرار نیست مدرس داشته باشد

    • بدون نام

      خیلی وقته فاتحه مجلس رو خوندیم

    • حسین

      قالیباف

    • انعیمی

      مدرس وقتی تونست به مجلس راه پیدا کنه که نظارت استصوابی در کار نبود.

    • بی نام

      انشاالله ۱۰۰/ فاتحش خونده است . مجلس بی لیاقت .

    • بدون نام

      مجلسی که اسقلال نداشته باشد همین بهتر که نباشد.

    • هوشیار

      فاتحه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مجلس یعنی یک واژه بی معنی وتهی از مفهوم...استراحتگاه وپاداش خوش رقصی ،منتخبین خاص......

    • بدون نام

      مردم که خیلی وقت است فاتحه این مجلس فرمایشی را خوانده حالا چه این گروه چه گروه بعد

    • ..

      این روزنامه فازش چیه؟
      از این ناراحتی که قالیباف آمده
      یا از اینکه اصلاح طلبان نیامدن و هر جا کم میارید فرار به جلو مکنید.

    • بدون نام

      درانتظار مجلس گازانبری!!!!

    • حبیبی

      واقعاً مجلس شورای اسلامی ديگه هيچ خاصیتی نداره البته اگر دست تندرو ها و اصولگرا باشددر راس امور هست متاسفانه!!!

    • احمدی

      وقتی دیگران بجای مجلس تصمیم میگیرند دیگر مجلس به چه دردی میخوره همون نبودش خیلی بهتره

    • بدون نام

      همه آنهایی که از بیتالمال می خورند و به نفع کشور و مردم ایران کار نمی کنند زندگیشان از حقاناس پر شده و تمام اعمالی که برای آخرتشآن انجام بدهند باطل ودر پیشگاه پروردگار رو سیاه و درمانده خواهند بود

    • بدون نام

      ایران مدرس نمیخواد،مصدق میخواد

      پاسخ ها

      • پرنده‌باز آلکاتراز

        به نظرم در شرایط کنونی یه رضا شاه بیشتر به کار بیاد!

      • حسن آقا

        مجلس فقط یه محمد علی شاه میخواد که اونو به توپ ببنده

    • بدون نام

      ای گفتی ها

    • بدون نام

      متن جاببی یود,البته مراسم ختم که هسچ هفت و چهل و سالگرد هم گرفتیم

    • بدون نام

      سالهاست که خونده شده

    • بدون نام

      اینها فقط آشیه که آقا واسه مردم پخته

    • بدون نام

      مجلس شده محل رانت خواری و کسب ثروت و قدرت نه خدمت عرضه نداشتندحتی جلوی گرانی رابگیرندچون خودشون در شرکتها وکارخانجات منافع دارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج