جاباما
۹۳۷۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

درباره جدیدترین فیلم گاس ون‌سنت

دختر و پسری که شیفته مرگ بودند

«بی‌قرار» داستان دختری به نام آنابل است که به بیماری لاعلاجی دچار شده، او با پسرس به نان اینوچ آشنا می‌شود که شیفته شرکت در مراسم خاکسپاری در گورستان است.

«بی‌قرار» جدیدترین فیلم گاس ون‌سنت، کارگردان سینمای مستقل آمریکا با موضوع عشق و مرگ از ۱۶ سپتامبر روی پرده رفته است.

«بی‌قرار» داستان دختری به نام آنابل است که به بیماری لاعلاجی دچار شده، او با پسرس به نان اینوچ آشنا می‌شود که شیفته شرکت در مراسم خاکسپاری در گورستان است.

این دو پس از آشنایی با روح یک سرباز ژاپنی دیدار می‌کنند که در جنگ دوم جهانی خلبان بوده است. نقش دختر را میا واسیکوساکا بازی می‌کند که در «آلیس در سرزمین عجایب» تیم برتن نقش اصلی را بازی می‌کرد و این روزها در «استوکر» ساخته پارک چان ووک (کارگردان «خانم انتقام»، «پیرپسر» و «عطش») نقش دختر نیکول کیدمن را بازی می‌کند.

دختر و پسری که شیفته مرگ بودند

فیلم ۱۲ مه امسال در بخش «نوعی نگاه» جشنواره فیلم کن روی پرده رفت و با استقبال منتقدان روبرو شد. فیلمنامه این فیلم را جیسن لو نوشته که اولین فیلمنامه‌اش است. او داستان «بی‌قرار» را زمانیکه در دانشگاه نیویورک تحصیل می‌کرد نوشت و ابتدا آن را به صورت نمایشنامه درآورد.

لو با بریس دالاس هوارد، دختر ران هوارد کارگردان «فارست گامپ» که خودش بازیگر «مندرلی» ساخته لارس فن تریر است همکلاس بود و از طریق هوارد فیلمنامه به دست گاس ون‌سنت رسید. هوارد و پدرش تهیه‌کننده فیلم هستند.

گاس ون‌سنت ۵۹ ساله در سینمای مستقل نام آشنایی است و با دو فیلم نیمه‌تجاری خود یعنی «میلک» و «ویل هانتینگ خوب» نامزد اسکار بهترین کارگردان شده است.

ون‌سنت از سال ۱۹۸۲ کار خود را با ساختن فیلم کوتاه شروع کرد، دومین فیلم بلند او «کابوی دراگ استور» نام داشت که نام او را بر زبان‌ها انداخت. بعد از این فیلم او «آیداهوی خصوصی من» را ساخت که موفقیت بسیاری برایش به همراه داشت.

سال ۱۹۹۵ پس از تجربه ناموفق «حتی دخترهای گاوچران هم نغمه‌های بلوز را می‌فهمند» ون‌سنت با ساختن «برایش مردن» با بازی نیکول کیدمن بازگشتی موفق به سینمای جدی داشت. از آن زمان تاکنون ون‌سنت برای اینکه بودجه لازم برای ساخت فیلم‌های مستقل خود را پیدا کند یکی در میان فیلم‌های نیمه‌تجاری و باب طبع استودیوهای فیلمسازی ساخته است.

«ویل هانتینگ خوب» (با بازی مت دیمن و بن افلک که فیلمنامه را نوشته بودند و اسکار فیلمنامه‌نویسی را هم به خانه بردند، رابین ویلیامز دیگر بازیگر فیلم بود که اسکار بازیگر مرد نقش مکمل را گرفت)، «روانی» (بازسازی «روانی» هیچکاک که شکست بزرگی خورد و ساخت آن واقعا بیهوده بود) و «یافتن فارستر» (با بازی شون کانری که به فروش قابل قبول ۸۰ میلیون دلاری رسید) از جمله این فیلم‌ها هستند. از این بین «ویل هانتینگ خوب» با فروش ۲۲۵ میلیون دلار موفق‌ترین فیلم ون‌سنت در گیشه است.

ون‌سنت پس از ساختن «جِری» در سال ۲۰۰۲ سال ۲۰۰۳ با «فیل» همگان را مسحور کرد. فیلم در جشنوراه کن به نمایش درآمد و جایزه نخل طلای کن، بهترین کارگردان و جایزه ویژه نظام آموزشی فرانسه را دریافت کرد.

دختر و پسری که شیفته مرگ بودند

ون‌سنت (سمت راست) در پشت صحنه «بی قرار»

«فیل» داستان دو پسر بود که یک روز به مدرسه می‌روند و بدون هیچ انگیزه خاصی دانش‌آموزان و معلمان را به گلوله می‌بندند. فیلم از زاویه دید چند شخصیت مختلف روایت می‌شود و بدون اینکه در جستجوی انگیزه شخصیت‌ها باشد تصویری ترسناک از این فاجعه ارائه می‌کند. اغلب منتقدان و سینمادوستان «فیل» را بهترین و کامل‌ترین اثر ون‌سنت می‌دانند.

«فیل» با بودجه سه میلیون دلاری ساخته شده بود و به فروش قابل قبول ۱۰ میلیون دلار رسید. «آخرین روزها» قدم بعدی ون‌سنت بود که در آن آخرین روزهای زندگی کرت کوبین، خواننده گروه «نیروانا» را روایت می‌کرد، فیلم نامزد نخل طلای جشنواره کن بود.

سال ۲۰۰۷ ون‌سنت با ساختن «پارانوید پارک» به سبک و سیاق «فیل» دوباره مورد تشویق قرار گرفت. فیلم داستان یک قتل و کشیده شدن پای پسری جوان به این ماجرا بود، هرچند قتل موضوع اصلی فیلم نیست. فیلم نامزد نخل طلای کن بود اما به این جایزه نرسید و در عوض جایزه ۶۰ سالگی جشنوراه کن را گرفت.

گاس ون‌سنت فیلم «میلک» را سال ۲۰۰۸ با بودجه ۲۰ میلیون دلاری ساخت. این فیلم ۵۴ میلیون دلار فروش داشت.

دختر و پسری که شیفته مرگ بودند

«میلک» در هشت رشته نامزد جایزه اسکار بود و در نهایت جایزه بهترین بازیگر مرد را برای شان پن و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را برای داستین لینس بلک به همراه داشت.

گاس ون‌سنت در فیلم‌هایش به جوانان، نابه‌سامانی‌های آنها و مشکلات زندگی‌اشان توجه بسیاری دارد.

«بی‌قرار» با بودجه ۱۵ میلیون دلاری ساخته شده است.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

دختر و پسری که شیفته مرگ بودند


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج