۹۳۷۸۱۷
۲۰ نظر
۵۰۰۹
۲۰ نظر
۵۰۰۹
پ

دردسر جدید برای صاحبان خودرو‌های خارجی

مشاهدات از بازار قطعات یدکی خودرو نشان می دهد، دردسر تهیه و خرید قطعات یدکی خودروهای خارجی این روزها وارد فاز جدیدی شده و همین امر صاحبان این خودروها را برای تعمیر خودروها به زحمت انداخته است.

خبرگزاری تسنیم: مشاهدات از بازار قطعات یدکی خودرو نشان می دهد، دردسر تهیه و خرید قطعات یدکی خودروهای خارجی این روزها وارد فاز جدیدی شده و همین امر صاحبان این خودروها را برای تعمیر خودروها به زحمت انداخته است.

ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرخودروهای خارجی با لغو قراردادها به صورت یک طرفه توسط شرکای خارجی مشکلات زیادی را برای خریداران این خودروها به وجود آورده است. بر همین اساس صاحب یک خودروی خارجی برای تعمیر خودرو باید دردسرهای زیادی را متحمل شود تا در نهایت بتواند از خودروی خود مجدداً استفاده کند.

در این شرایط وضعیت خودروهای چینی بدتر از محصولات دیگر است، کمبود قطعات یدکی این خودروها در بازار داغ شده و با قیمت های مختلفی به فروش می‌رسد. البته ایرادات خودروهای چینی چندین بار به مشتریان این خودروها گفته شده اما جذابیت این محصولات عاملی شده تا مشتری جذب آنها شده و مشقت نگهداری از آنها را به جان بخرد.

در حال حاضر برخی واردکنندگان خودروهای چینی برای صرفه اقتصادی ترجیح می‌دهند تا قطعات یدکی اصل را برای خودروهای موجود در بازار وارد نکرده و به نوعی با فروش قطعات ارزان تر و فاقد کیفیت سود بیشتری را کسب کنند. همین موضوع عاملی می شود تا تعداد مراجعات خریداران این خودروها به تعمیرگاه ها افزایش پیدا کند.

البته جالب اینجاست برای داخلی سازی قطعات این خودرو‌ها در کشور هم مانع تراشی هایی از طرف چینی ها انجام شد که همین امر باعث می شود تا خودشان تمام قد بازار قطعات یدکی محصولات را بدست گرفته و متناسب با اهداف خود عرضه قطعات را انجام می‌دهند.

علاوه بر این مشکلات واردات قطعه هم باعث شده تا برخی خودروها ماه ها در تعمیرگاه معطل تأمین قطعه باشند که همین امر مشکلات مردم را تشدید کرده است.

مشاهدات خبرنگار ما از بازار قطعات یدکی خودرو نشان می دهد دردسر تهیه و خرید قطعات یدکی خودروهای خارجی این روزها وارد فاز جدیدی شده و همین امر صاحبان این خودروها را با زحمت زیاد در تعمیر خودروها روبه رو ساخته است.

متأسفانه اوایل آذرماه امسال افزایش قیمت دلار و بنزین باعث شد تا بازار قطعات یدکی با افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت مواجه شود . اما عدم نظارت در بازار عاملی شده تا با گذشت ۲۰ روز قطعات یدکی خودرو مخصوصاً محصولات خارجی بار دیگر شاهد افزایش ۱۵ درصدی قیمت باشد. به‌عنوان مثال قیمت دیسک صفحه کلاج خودرو از یک میلیون تومان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وانک علا خلق عظیم

      اینم حیله گری ایران خودرو و سایپا که فرغونهای مرگشان رابه هرقیمتی که دلشون خواست به مردم بفروشند دولت کلید وتدبیر کجایی شریک درد رفیق قافله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        احسنت

    • یک ایرانی

      چجوری ازادش هست ولی گارانتی تو دفاتر خدمات پس از فروش نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ امان از دست شما دزدهای کثافت

    • بدون نام

      چشمشان کوردندشان نرم !؟وقتی ایرانی فهم تمیزدادن بدازخوب رانداردپس حقش همین است!؟.

    • رضا

      مملکت گل وبلبل شده ایران خوشبحال افغانی ها

    • مجتبی امیری

      تدبیر و امید دیگه نه تدبیری داره نه امیدی ....

    • مجتبی امیری

      مردم تو رو خدا ماشین صفر نخرین تا ورشکست بشن ....

    • بدون نام

      بجهنم بزار از هر راهی جونشون در بیاد پولدرای بی درد فخر فروشان حریص عقده ای تمای پولدارهای ایرانی عقده ای هستن و فخر فروشو پست فطرت مخصوصا ماده هاشون ک مادگی میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخه این چه سطح اگاهی و بیان نظری هستش که تو داری .بی شعور تو .......
        اگر منم

      • شهریار

        من نه میخوام از پولدارا دفاع کنم و نه محکوم، ولی بنظر میاد خودت خیلی مشکلت جدیه!

      • بدون نام

        کاربر 19:16 عزیز دل خودتو ناراحت نکن از این بیمارها متاسفانه زیاده من نمیدونم آخرش چرا به زنها بی احترامی کرد متاسفانه هنوز در عصری زندگی میکنیم که به زن میگن ماده و دیدشون به زن بسیار کثیفه کی میخوایم یذره با فرهنگ بشیم و به هم احترام بگذاریم و برای جنسیت هر انسانی ارزش قائل باشیم

      • بدون نام

        کاربر 19:16 عزیز دل خودتو ناراحت نکن از این بیمارها متاسفانه زیاده من نمیدونم آخرش چرا به زنها بی احترامی کرد متاسفانه هنوز در عصری زندگی میکنیم که به زن میگن ماده و دیدشون به زن بسیار کثیفه کی میخوایم یذره با فرهنگ بشیم و به هم احترام بگذاریم و برای جنسیت هر انسانی ارزش قائل باشیم

    • بی تدبیر و ناامید

      مگه خودروهای لکنته داخلی که لوازم یدکی داره ، درست کار میکنه ؟ مگه قطعات داخلی قلابی نیست .؟ مگه بیشتر از یکماه کار میکنه ؟ فقط گیر دادین به ماشین خارجی .

    • بدون نام

      ای مردم عزیز تر از جان یه مدتی ماشین نخرید تحریم کنید نابود میشن شک نکنید

    • ناشناس

      حیف ایران که واقعا ویران شد.

    • حسین جلالی

      خلائق هر چه لایق...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج