جاباما
۹۳۸۰۵۱
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

تشریح مشکل استقلال از زبان کارشناس اقتصادی

آمریکایی‌ها، مچ فتحی و استراماچونی را گرفتند

مجید شاکری کارشناس اقتصادی در گفتگویی گفت: ماجرای استراماچونی هیچ ربطی به FATF نداشته بلکه در کنار این موضوع یک بحث اطلاعات بانکی است که ما خودمان هم در ایران داریم.

خبرورزشی: در هیاهوی جدایی استراماچونی از استقلال گفته شد باشگاه به دلیل قوانین تحریم ایران و FATF نمی‌توانسته پولش را از استقلال دریافت کند ولی وقتی با یک کارشناس اقتصادی حرف زدیم دلیل این موضوع را RED FLAG عنوان کرد.

مجید شاکری کارشناس اقتصادی در گفتگویی گفت: «این ماجرا هیچ ربطی به FATF نداشته بلکه در کنار این موضوع یک بحث اطلاعات بانکی است که ما خودمان هم در ایران داریم.»

او گفت: در کشورمان هم بانک‌ها واحد اطلاعاتی دارند به نام FIU یا والی که در آمریکا هم همین واحد اطلاعاتی به شکل گسترده‌تری وجود دارد. آن‌ها FINCEN دارند که مخفف مبارزه با جرایم مالی است. این ذره‌بینِ اطلاعاتی، ترتیبی می‌دهد هیچ پول دارای ریسک مالی نتواند از یک منبع به منبع دیگری منتقل شود که اگر بشود شامل دستورالعملی به نام RED FLAG می‌شود.

پرچم قرمز، همان آلارمی است که بابت انتقال پول‌هایی که استقلال برای استراماچونی منتقل کرده به صدا درآمده است. در واقع، چون استقلال می‌خواسته مبلغ بزرگی را به حساب استرا بریزد و نمی‌توانسته این کار را از طریق بانک‌های داخلی انجام دهد از طریق صرافی‌های بیرون از ایران و کم کم و در چند مرحله انجام داده و هر بار این RED FLAG آلارم داده و پلیس ایتالیا هم مشکوک به پولشویی او شده است.

شاکری در پاسخ به این پرسش خبرورزشی که وقتی پول از بیرون از ایران به حساب استرا واریز شده پرچم قرمز چطور متوجه این موضوع شده که پول از ایران به حسابش می‌رود؟ گفت: «آنها، چون می‌دانند استراماچونی در ایران فعالیت می‌کند پس حتماً طرف حساب ذینفعش در ایران است که پول به حساب‌هایش واریز می‌کند و باز هم RED FLAG آلارم می‌دهد. پس از تکرار این موضوع بانک‌ها هم برای اینکه خودشان متهم به دور زدن قوانین تحریم نشوند، حساب استرا را بلوکه کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا میدونم کم کم پای اسرائیل هم به ماجرا باز میشه مرگ بر اسرائیل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج