۹۳۸۱۰۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

دانشیار: استرا اهل قهر و لنگ ۱۰۰ هزار یورو نبود

استراماچونی و استقلال روزهای پر از ابهامی را سپری می‌کنند و این درحالی است که شاید هیچ‌کس بهتر از مترجم استرا که طی این مدت مدام با وی در ارتباط بوده، نتواند این ابهامات را برطرف کند.

فرهیختگان: استراماچونی و استقلال روزهای پر از ابهامی را سپری می‌کنند و این درحالی است که شاید هیچ‌کس بهتر از مترجم استرا که طی این مدت مدام با وی در ارتباط بوده، نتواند این ابهامات را برطرف کند. اینکه چه سرنوشتی برای استرا در پیش است و در این مدت چه بر سر او گذشت تا کار را به جدایی کشاند و اینکه درنهایت این سرمربی بازخواهد گشت یا خیر؛ همه سوالاتی است که با او مطرح کردیم. گفت‌وگو با یوسف دانشیار را در ادامه می‌خوانید.

به‌عنوان کسی که در تهران مدام با استراماچونی در ارتباط بودید، تا چه اندازه شانس می‌دهید این مربی دوباره به ایران برگردد؟

اگر مشکلات حقوقی وی تا این اندازه جدی نبود، مطمئن باشید اصلا نمی‌رفت. چون او از این اخلاق‌ها ندارد که قهر کند، اما این مشکل می‌توانست زندگی او و خانواده‌اش را تحت‌تاثیر قرار دهد. بالاخره برای یک مربی در این سطح خیلی بد است بخواهد به خاطر مشکلات ناشی از تحریمی که ما داریم، پاسخگو باشد. باید می‌دانستیم به خاطر تحریم‌ها ما هر پولی را از مبدا ترکیه، قطر یا امارات به اروپا واریز کنیم، این موضوع دردسرساز می‌شود، چون همه جای دنیا خیلی واضح می‌دانند که این کشورها محل پولشویی هستند و کشورهای تحریمی از مبدا این کشورها برای واریزی خود استفاده می‌کنند.

یعنی اگر مبدا پول ترکیه یا این کشورهایی که گفتید، نبود، شاید استرا هم دچار دردسر نمی‌شد؟

بله. خیلی بهتر بود اگر این چنین می‌شد. این کشورها زیر ذره‌بین هستند و حتی خود استرا به من گفت که روی شیشه بانک‌های ایتالیایی زده‌اند که اگر پولی از ترکیه، قطر یا امارات بیاید، باید مبدا و دلیل انتقال پول معلوم باشد. وقتی با این وضعیت پول واریز شده، پس قطعا مشکل‌ساز هم می‌شد.

باشگاه استقلال ادعا کرده بعد از بازی با سپاهان برای استرا و دستیارانش بلیت ترکیه را گرفته تا آنها در سفری به این کشور برای خود حساب باز کنند. چرا این اتفاق نیفتاد؟

به نظر من اگر این موضوع را از روز اول به وی می‌گفتند، بهتر بود، چون انگار حساب او دیگر بلوکه شده بود. تا جایی که می‌دانم اداره مالیات و پلیس ایتالیا روی این واریزی‌ها حساس شده بودند و کار از کار گذشته بود. اگر از روز اول می‌گفتند به خاطر تحریم‌ها نمی‌توانیم پول را به حساب شخصی‌ات در ایتالیا بریزیم، شاید ادامه مسیر به شکل دیگری پیش می‌رفت.

پس طرفین قبل از انعقاد قرارداد سر چه چیزهایی با هم چانه‌زنی می‌کردند؟ اینکه می‌گویید ابتدایی‌ترین موضوع به شمار می‌رود.

فکر می‌کنم این بر می‌گردد به مدل ما ایرانی‌ها که برخی مواقع می‌گوییم «چیزی نیست، درست می‌شود» و از این دست صحبت‌ها. درحالی که اگر یک مقدار مطالعه دقیق‌تر می‌شد، می‌فهمیدند که واریز بیش از ۱۰ هزار یورو به حساب شخصی افراد در اروپا بسیار مشکل است و باید به او می‌گفتند که ما به شما قول نمی‌دهیم پول قراردادتان را به حساب‌تان واریز کنیم و شاید پول را به صورت نقدی به شما بدهیم تا او آمادگی‌اش را داشته باشد، مثل بقیه مربیان و بازیکنان خارجی دیگر. ولی این مدل که می‌گوییم «چیزی نمی‌شود و این‌طور نیست و...» یعنی قدرت فشار مشکلات را ساده گرفته‌ و برای همین قول‌هایی داده‌ایم که اطمینانی از توانایی انجامش نداشتیم.

در این مدت هم استرا زیاد سر ناسازگاری می‌گذاشت. واقعا مشکل فقط همین بود یا موارد دیگری هم باعث ناراحتی او شده بود؟

شما خودتان را جای او بگذارید، آدم به این محبوبی و موفقی، از زندگی در ایران راضی، خانواده‌اش را هم کنارش آورده برای زندگی؛ چه دلیلی غیر از این موضوع می‌تواند باشد که برود؟ حتما یک موضوع جدی و مهم بوده که این اتفاق افتاده است.

این اصرار برای نصف شدن مدت قراردادش برای چیست؟ استرا از کشورهای دیگر قرارداد چند برابری دارد؟

واقعا این موضوع را نمی‌دانم و نظری هم درباره‌اش ندارم.

می‌گفتند مشکل جدی وی تغییر برنامه‌هایش برای لیگ قهرمانان آسیا بوده و از اینکه استقلال به جای مرحله گروهی باید از دو بازی سخت پلی‌آف کار را آغاز کند، ناراحت است.

یک‌سری مشکلات وجود داشت، به‌طور مثال مدام در این خصوص تاکید می‌کرد که چرا کسی پیگیر کار محمد بلبلی نیست. در هر صورت یک‌سری مسائل بود که تاثیر می‌گذاشت. مشکلات کوچک و جزئی روی هم جمع شد تا درنهایت به یک مشکل بزرگ تبدیل شد.

شایعه‌ای هم مطرح شده که گویا به قیمت حضور یکی از بازیکنان جوان در تمرین، پدر این بازیکن حقوق یک ماه استرا را می‌دهد!به عنوان فرد نزدیک به مربی احتمالا باید در جریان این خبر باشید.

اصلا در این‌باره خبری ندارم. این مسائل خنده‌دار است. چطور و از کجا مطرح شده؟ به یک مربی در سطح استرا چنین چیزی را پیشنهاد دادن هم خنده‌دار است.
چقدر فکر می‌کنید مربی ایتالیایی برگردد؟ هواداران استقلال نگران بازی جمعه و از دست رفتن امتیازات این بازی هستند.

واقعا نمی‌دانم. من میزان خسارت حقوقی را که به ایشان خورده، نمی‌دانم و فقط می‌دانم استرا به خاطر دیرکرد پولش نرفته است. نه اینکه پولش را نخواهد ولی دلیل آن تاخیر در پرداختی نبود، چون آدمی نیست که لنگ 50 یا 100 هزار یورو باشد. بیشتر مسائل حقوقی بود که او را مجاب کرد تهران را ترک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درسته اقای استرا لنگ پول نبود ازدست دروغهای فتحی نجس ناراحت بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج