جاباما
۹۳۸۱۲۲
۲۲ نظر
۶۱۱۲
۲۲ نظر
۶۱۱۲
پ

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

سال‌های دهه ۲۰۱۰، سال‌های اوج‌گیری شبکه‌های فعال در رسانه جاری و سال‌های کلافگی دست‌اندرکاران شبکه‌های تلویزیونی به دلیل افزایش روند تولید سریال‌هایی که به صورت آنلاین در دسترس کاربران قرار می‌گرفت، بود. در این دهه مخاطبان تلویزیون از امکاناتی که دنیای ارتباطات وای‌فای (اتصال بی‌سیم) در اختیار آنان گذاشته بود، هیجان‌زده شده بودند.

روزنامه همشهری - آرش نهاوندی: سال‌های دهه ۲۰۱۰، سال‌های اوج‌گیری شبکه‌های فعال در رسانه جاری و سال‌های کلافگی دست‌اندرکاران شبکه‌های تلویزیونی به دلیل افزایش روند تولید سریال‌هایی که به صورت آنلاین در دسترس کاربران قرار می‌گرفت، بود. در این دهه مخاطبان تلویزیون از امکاناتی که دنیای ارتباطات وای‌فای (اتصال بی‌سیم) در اختیار آنان گذاشته بود، هیجان‌زده شده بودند.

از سال ۲۰۱۰ به این سو امکانات پخش فیلم و تصویر در تلفن‌های همراه هوشمند افزایش یافت و هر فرد قادر بود با اتصال به شبکه اینترنت در موبایل خود به تمام سریال‌های تلویزیونی روز دسترسی داشته باشد. این مسئله باعث ایجاد رقابت خصمانه‌ای میان کمپانی‌های نوین سازنده فیلم و سریال که فیلم‌ها و سریال‌هایشان را از طریق شبکه اینترنت در اختیار مخاطبان می‌گذاشتند با کمپانی‌ها و استودیو‌های قدیمی و اسم‌و‌رسم‌دار شد. در سال ۲۰۰۹ کل عرصه رسانه جاری در اختیار کمپانی نتفلیکس بود. امروز این کمپانی خود را در رقابت با آمازون، اپل، دیزنی، یوتیوب و فیسبوک می‌بیند.

نتفلیکس برای حفظ برتری خود نسبت به رقبا، تنها در سال جاری ۱۵ میلیارد دلار در بخش محتوا هزینه کرده و انتظار می‌رود سال آینده ناگزیر به هزینه‌کرد بیشتری در این بخش شود. با ذکر این پس‌زمینه درباره تغییر شیوه تولید، پخش و نحوه دیدن سریال‌های تلویزیونی توسط بینندگان در یک دهه اخیر، نگاهی کرده‌ایم به ۳۰ سریال برتر دهه ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت.

بازی تاج و تخت

عنوان اصلی: Game of Thrones

محصول: ۲۰۱۹_۲۰۱۱

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

آخرین فصل و شاید هم ۲ فصل آخر سریال «تاج‌و تخت» مانند فصل‌های دیگر این سریال خوب از آب درنیامد. با این حال ۶ فصل اول این سریال که در ژانر فانتزی و بااقتباس از کتاب‌های جورج آر‌آر مارتین توسط دیوید بنیوف و دی‌بی‌وایز خلق شده، بینندگان را پای کامپیوتر و تلویزیون میخکوب کرده بود. دنیای پر‌ماجرا و مملو از اژدها، شمشیر‌های جادویی و زامبی‌های یخی همواره برای بینندگان تلویزیون گیرا بوده، به ویژه اینکه همه این عناصر در قالب یک اثر حماسی- فانتزی در کنار سایر شخصیت‌هاجان بگیرند.

جانشینی

عنوان اصلی : Succession

محصول: ۲۰۱۸

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

گفته می‌شود یک دهه ساخت این سریال زمان برده است. سریال «جانشینی» ارزش همه بودجه‌ای که به ساخت آن طی این سال‌ها اختصاص داده‌اند را داشته است. این سریال درباره لوگان روی، غول رسانه‌ای است که نقش‌اش را برایان کاکس بازی می‌کند. او که پا به سن گذاشته، نمی‌خواهد کنترل ثروت و دارایی‌هایش را به فرزندان قدرناشناسش واگذار کند.

فرزند بزرگ او کانر، فردی فراموشکار و اهمال‌کار و بی‌توجه است. فرزند دیگر او کندال است که به اعتیاد گرفتار شده و دخترش شیو که حقه‌باز بارآمده و در نتیجه لوگان نمی‌تواند برای جانشینی به هیچ یک از آنان اعتماد کند.

اینجا انگلیس است

عنوان اصلی: This Is England

محصول: ۲۰۱۵_۲۰۱۰

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

این سریال از فیلمی به نام «اینجا انگلیس است» اثر شین میدوز (۲۰۰۷) ساخته شده است. این سریال درباره یک گروه از خلافکاران سابق انگلیسی است و به وقایع زندگی آنان در جام‌جهانی فوتبال ۱۹۸۶ می‌پردازد. در این فیلم زندگی طبقه کارگر بریتانیا از جنبه انسانی و با چاشنی طنز توصیف شده است. در این فیلم نشان داده می‌شود که چگونه خرده‌فرهنگ یک‌سری از طبقات کارگری بریتانیا ریشه در فرهنگ سرزمین‌های موسوم به هند‌شرقی واقع در دریای کارائیب، به ویژه در زمینه موسیقی، دارد.

فلیبگ

عنوان اصلی: Fleabag

محصول: ۲۰۱۹_۲۰۱۶

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

یک سریال کمدی است که با اقتباس از یک نمایش قدیمی مشهور ساخته شده و درباره زنی است که می‌خواهد خود را با زندگی در لندن انطباق دهد و درصدد است که زخم‌های ناشی از یک تراژدی که اخیرا پشت سر گذاشته را التیام دهد. این زن غصه‌دار عصبی در این مسیر دست همه آنانی را که به وی پیشنهاد کمک می‌کنند، پس می‌زند و تلاش می‌کند در ظاهر، خود را در جمع قوی و آسیب‌ناپذیر جلوه دهد. این سریال توسط فوئبه والتر‌بریج نوشته و ساخته و بازی شده است.

اسب سوار بوجک

عنونا اصلی: BoJack Horseman

محصول: ۲۰۱۴

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

تنها با بودجه‌هایی که نتفلیکس به ساخت سریال‌ها، فیلم‌ها و کارتون‌ها اختصاص می‌دهد، شما می‌توانید سریال کارتونی مفهومی اینچنین وحشی مانند «اسب سوار بوجک» را روی زمین خلق کنید. این یک سریال کارتونی است که در ژانر کمدی ساخته شده و داستان آن درباره سلبریتی‌هاست. نیمی از شخصیت‌های این کارتون که حیوانات انسان‌نما هستند و حتی یک سری از نقش‌های اصلی در این سریال کارتونی به عهده آنهاست، در نیمه دوم آخرین فصل این سریال بازیگران اصلی جای خود را به چهره‌های تیره‌تر و جالب‌تری می‌دهند.

سیاره آبی ۲

محصول: ۲۰۱۱

عنوان اصلی : Blue Planet II

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

این اولین سری از مستند‌های ساخته شده توسط دیوید اتنبرو است که مستقیما درباره تاثیر بشر بر طبیعت در آن سخن به میان می‌رود. ابتدا آنگونه که عنوان شده بود این سریال مستند طبیعت قرار بود با نام اقیانوس‌ها منتشر شود، اما نام این سریال بعد‌ها به «کره آبی‌۲» تغییر داده شد. فیلمبرداری این مستند تقریبا ۴ سال به طول انجامید. ۱۲۹ مسافرت به ۳۹ کشور جهان در زمان پروسه فیلمبرداری این مستند انجام گرفت. حاصل این پروژه ۶ هزار ساعت تصاویر گرفته شده از زیر آب‌های اقیانوس‌ها شد.

آینه سیاه

عنوان اصلی: Black Mirror

محصول: ۲۰۱۱

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

در «آینه سیاه» (چارلی بروکر، ۲۰۱۱) صرفا یک داستان جدیدخلق نشده بلکه سبک جدیدی در ساخت سریال‌هایی با مضمون آنچه در آینده احتمالا رخ خواهد داد، پی‌افکنده شده است. سری جدید این سریال با عنوان «آینه سیاه براندرسناچ» (۲۰۱۶)، یک سریال تعاملی است که مخاطب می‌تواند با انتخاب یکی از ۴ گزینه‌ای که پیش رویش قرار داده شده مسیر آینده سریال را تعیین کند.

جنگ ویتنام

عنوان اصلی: The vietnam war

محصول: ۲۰۱۷

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

این سریال مستند ۱۰ قسمتی در ادامه دیگر آثار کن برنز (جنگ داخلی و جنگ) ساخته شده است. در این سریال مستند روایتی تصویری همراه با جزئیات از جنگ ویتنام ارائه شده است. در این مستند گفتگو‌هایی با هر دو‌طرف درگیر (آمریکایی و ویتنامی) شده و همچنین از تصاویر آرشیوی استفاده شده است. در این مستند جزئیات به طور بی‌رحمانه‌ای به تصویر کشیده شده است. در واقع فاجعه ویتنام با ریتمی کند برای بینندگان به نمایش درآمده است.

پاتریک ملروز

عنوان اصلی: Patrick Melrose

محصول: ۲۰۱۸

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

موضوع این سریال که در ژانر کمدی سیاه ساخته شده، درباره داستانی هیجان‌انگیز پیرامون اعتیاد، درد و قدرت فاسدکننده، حقوق و امتیازات ویژه (رانت) با اقتباس از کتاب‌های زندگینامه‌ای ادوارد سنت اوبین است. بندیکت کامبرباچ در این سریال در نقش یک ضدقهرمان سست، ناتوان و بی‌خاصیت ظاهر شده که با گذشته‌اش درگیر است و تلاش دارد از آن اریستوکرات‌های بیچاره‌ای که وی را بار آورده‌اند بهتر باشد، که البته در تلاش‌هایش ناموفق است. اعتیاد و رفتار‌های ناپسند پاتریک ملروز که همچنان فرد پولداری است، ریشه در رفتار‌های بی‌رحمانه پدرش و نادیده گرفتن تربیتش از سوی مادر دارد.

جزیره عشق

عنوان اصلی: Love Island

محصول: ۲۰۱۵

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

«جزیره عشق» یک برنامه نمایشی و مسابقه‌ای بریتانیایی است. مجری این برنامه کارولین فلیک از مجریان مشهور رادیو و تلویزیون در بریتانیاست. جزیره عشق برنامه‌ای تلویزیونی است که گروه شرکت‌کنندگان در آن با ساکنین یک جزیره آشنا می‌شوند. آن‌ها باید برای رفتن به مرحله بعد مسابقه با یکی از سکنه این جزیره ازدواج کنند. در سری جدید این برنامه (مسابقه) از مردم عادی به جای افراد مشهور استفاده شده است. برنامه جزیره عشق به دلیل ویژگی‌هایش سرشار از اتفاقات است.

آتلانتا

عنوان اصلی: Atlanta

محصول: ۲۰۱۶

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

در نگاه اول به نظر می‌رسد سریال «آتلانتا» ساخته شده توسط دونالد گلوور، موسیقی‌دان و کمدین درباره تلاش خوانندگان رپ در آتلانتا برای بقا و نشان دادن خود باشد، اما به زودی درمی‌یابیم که در این سریال به موضوع تازه‌ای پرداخته شده: بررسی هوشمندانه و فراواقعی زندگی در حواشی شهر‌های بزرگ آمریکا. از خشم درونی ساکنان این مناطق تاکنون در هیچ موعظه‌ای سخن به میان نیامده یا در لطیفه‌ها نیز به آن اشاره نشده است. ارن و پسرعمویش آلفرد که در آتلانتا زندگی می‌کند، تلاش می‌کنند با موسیقی رپ راهی به این دنیا پیدا کنند، اما آن‌ها با واقعیاتی نظیر فقر، جایگاه اجتماعی و مسائل نژادی، روبه‌رو می‌شوند.

چرنوبیل

عنوان اصلی: Chernobyl

محصول: ۲۰۱۹

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

سریالی ۵ قسمتی درباره فاجعه اتمی ۱۹۸۶ در اتحاد جماهیر شوروی سابق است. البته سریالی نیست که بتوان به آرامی و صرفا به عنوان فیلم‌دیدن و گذران اوقات آن را با خونسردی به همراه یک فنجان داغ قهوه دید. این سریال موفقیت خود را مدیون کریگ مازین، نویسنده متن و فیلمنامه سریال و یوهان رنک کارگردان است. تیم قوی بازیگران و به ویژه بازی جارد هریس نیز سبب شده تا سریال «چرنوبیل» جذاب به نظر برسد. در سریال چرنوبیل به داستان فاجعه اتمی در تاسیسات هسته‌ای چرنوبیل پرداخته شده است.

شرلوک

عنوان اصلی: Sherlock

محصول: ۲۰۱۹

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

اگر بخواهیم به سریال «شرلوک هلمز» نگاه کنیم، باید بگوییم این سریال مبتکرانه، خیره‌کننده و ظریف است. استیون موفات و مارک گاتیس توانسته‌اند به بهترین وجهی داستان‌های آرتور کنان دویل را در عصر حاضر بازنمایی کنند. همینطور این سریال از تیم بازیگران قوی و قدری برخوردار است. بندیکت کامبرباچ و مارتین فریمن به ترتیب توانسته‌اند در نقش شرلوک هلمز پرکنش و اجتماع‌ستیز و واتسون، پزشک و کهنه‌سرباز، به خوبی ایفای نقش کنند. در حالی که قسمت‌های اخیر این سریال به نظر قدری سردرگم می‌رسند، قسمت‌های اولیه آن بسیار عالی بود.

دختران

عنوان اصلی: Girls

محصول: ۲۰۱۷_۲۰۱۲

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

بدون سریال «دختران»، سریال فلیبگ هم ساخته نمی‌شد. در این سریال به زندگی زنان جوان در نیویورک پرداخته می‌شود. در این سریال به جنبه‌های زیادی از شخصیت اصلی پرداخته می‌شود، از جمله اینکه والدینش دیگر هزینه او را تقبل نمی‌کنند. او یک نویسنده شده و در حال گرفتن تصمیمات بدی است. از زمان انتشار این سریال در سال ۲۰۱۲ انتقاد زیادی به آن شده؛ از جمله اینکه در این سریال نژاد‌های متعدد ساکن نیویورک نشان داده نمی‌شوند. همزمان البته این سریال با نقد‌های مثبت زیادی نیز مواجه شده است و توانسته حتی گلدن‌گلوب ۲۰۱۳ را در رشته بهترین سریال تلویزیونی سال دریافت کند.

دره شادی

محصول: ۲۰۱۴

عنوان اصلی: Happy Valley

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

یک سریال جنایی بریتانیایی است. در فصل اول این سریال می‌بینیم که کاترین کاوود (با بازی سارا لانکاشر) گروهبان پلیسی در یورکشایر غربی است و هنوز در حال کنار آمدن با موضوع خودکشی دخترش بکی در ۸ سال قبل است. کاوود از همسرش جدا شده و با خواهرش کلر (با بازی سیوبهان فینران) زندگی می‌کند. او به کاوود در بزرگ کردن دختر بکی کمک می‌کند. داستان این سریال در فصل اول ابتدا به مشکلاتی که کاترین کاوود در گذشته داشته و اتفاقات بدی که برای دخترش افتاده می‌پردازد. کاترین ابتدا می‌خواهد لی رویس، پدر جنایتکار نوه‌اش را پیدا کند، اما نمی‌داند که او در یک آدم‌ربایی دست دارد.

سفر

عنوان اصلی: Travel

محصول: ۲۰۱۰

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

«سفر» یک کمدی موقعیت بریتانیایی است که توسط مایکل وینترباتوم کارگردانی شده. استیو کوگان و راب برایدون در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند. درباره ماجرای این سریال می‌خوانیم که نشریه آبزور از استیو کوگان خواسته است که به بهترین رستوران‌های بریتانیا برود و غذا‌های آن‌ها را تست کند. پس از آنکه نامزد استیو کوگان همراهی با وی در این سفر را نمی‌پذیرد، او دوستش راب برایدون را همراه خود به این سفر می‌برد. در این سریال کمدی، میان این دو بازیگر ضمن غذا خوردن در بهترین رستوران‌های انگلیس بحث‌های جالب و خنده‌داری درمی‌گیرد.

مسابقه بزرگ کیک پزی بریتانیایی

عنوان اصلی: Great British Cake Contest

محصول: ۲۰۱۰

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

یک برنامه تلویزیونی بریتانیایی با محوریت مسابقه پختن کیک است. در این برنامه گروهی از کیک‌پز‌های آماتور با یکدیگر در تعدادی از مراحل رقابت می‌کنند. آن‌ها تلاش دارند با نشان دادن مهارت‌هایشان در پختن کیک داوران این مسابقه را تحت‌تاثیر قرار‌دهند. برنده این مسابقه نیز از میان شرکت‌کنندگانی که به فینال راه‌می‌یابند انتخاب می‌شود. به رغم رفتن برخی از مجریان این برنامه و تغییر شبکه نمایش‌دهنده این برنامه، همچنان این مسابقه محملی برای ایجاد دوستی‌ها و لذت بردن از شرکت در یک رقابت سالم است.

تاج

عنوان اصلی: The Crown

محصول: ۲۰۱۶

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

«تاج» سریالی است با موضوع داستان زندگی ملکه الیزابت دوم. سومین فصل این سریال به باور برخی منتقدان از نظر کیفی سطح پائین‌تری دارد، در حالی که ۲ فصل اول سریال تاج با استقبال کم‌نظیری مواجه شد. بر مبنای آنچه منتقدان ارزیابی کرده‌اند، نمایش این سریال سبب جلب‌توجه بیشتر مردم بریتانیا به خاندان سلطنتی این کشور شده است. با دکوراسیون و لباس‌های فاخر و گرانقیمت و برخی نقش‌آفرینی‌های عالی، به ویژه کلر فوی در نقش جوانی‌های ملکه، نتفلیکس اثبات کرده است در برخی مواقع پول می‌تواند باعث جلب علاقه مردم به سریال، فیلم یا نمایش شود.

بازماندگان

عنوان اصلی : The Remaining

محصول: ۲۰۱۷_۲۰۱۴

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

«بازماندگان» یکی از شگفت‌انگیز‌ترین سریال‌های تلویزیونی است. مردم تلاش می‌کنند پدیده‌ای غیرعادی به نام «ترک ناگهانی» را به عنوان یک واقعیت بپذیرند. ترک ناگهانی رویداد اسرارآمیزی است که در جریان آن ۲ درصد از جمعیت جهان (دست‌کم ۱۴۰ میلیون نفر) ناپدید شده‌اند. این سریال بر زندگی کوین گاروی، رئیس پلیس (با بازی جاستین ترو)، خانواده‌اش، «نورادرست» بیوه عزادار (با بازی کری کان) و برادرش کشیش مت جامیسون (با بازی کریستوفر اکسلستون) متمرکز است. خالقان این سریال دیمون لیندلوف و تام پرولتا هستند که از عوامل ساخت سریال «گمشده» (Lost) نیز بودند.

آمریکایی‌ها

عنوان اصلی: The Americans

محصول: ۲۰۱۳_۲۰۰۸

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

سریال «آمریکایی‌ها» که در ژانر جاسوسی ساخته شده است و وقایع آن در زمان جنگ سرد رخ می‌دهد، همچنان تازه به نظر می‌رسد. در این سریال ماتیو ریس و کری راسل (که در زندگی واقعی با هم ازدواج کرده‌اند) نقش ۲ جاسوس روسی ساکن حومه واشنگتن‌دی‌سی را بازی کرده‌اند. تنش در طول ۶ فصل این سریال به اوج خود می‌رسد. آمریکایی‌ها همچنین پایان‌بندی عالی‌ای دارد. خالق این سریال جو ویسبرگ است. داستان این سریال، وقایع از سال ۱۹۸۱ از زمان روی کار آمدن دونالد ریگان تا ۱۹۸۷ و امضای معاهده هسته‌ای با شوروی را در‌بر می‌گیرد.

ردیابان

عنوان اصلی: Detectorists

محصول: ۲۰۱۷_۲۰۱۴

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

یک سریال کمدی که داستان آن در شهر کوچک خیالی دانبری در شمال اسکس می‌گذرد. در این داستان به زندگی‌ها، عشق‌ها و علاقه اندی ولانس به ردیابی پرداخته شده است. این دو، عضو کلوب ردیاب فلزات دانبوری هستند و به امید یافتن ثروتی سرشار هر روز خود را صرف جست‌و‌جو و ردیابی در مسیر‌های شخم‌زده مزارع می‌کنند. سریال «ردیابان» اولین سریالی است که فیلمنامه آن را جیمز کروک نوشته است. جیمز کروک علاوه بر کارگردانی این سریال، در فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» و سریال «بازی تاج و تخت» نیز بازی کرده است. او به دلیل نگارش متن سریال ردیابان جایزه بهترین فیلمنامه بفتا را دریافت کرده است.

بورگان

عنوان اصلی: Borgen

محصول: ۲۰۱۳_۲۰۱۰

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

«بورگن» یک سریال سیاسی دانمارکی است. این سریال به چگونگی به نخست‌وزیری رسیدن بریجیت نیبورگ، یک سیاستمدار معمولی میانه‌رو می‌پردازد. برجیت بر خلاف همه پیش‌بینی‌ها و بر خلاف عرف مرسوم، اولین نخست‌وزیر زن دانمارک می‌شود. برخی‌ها بر این باورند که شخصیت بریجیت نیبورگ به احتمال زیاد برگرفته از شخصیت هله تورنینگ اشمیت، اولین نخست وزیر زن دانمارک است. اگر چه در زمان آغاز فصل اول این سریال هنوز اشمیت به عنوان نخست وزیر دانمارک انتخاب نشده بود.

کشتن ایو

عنوان اصلی: Killing Eve

محصول: ۲۰۱۸

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

ایو در مقام یک افسر امنیتی ام‌آی ۵ (سرویس امنیت داخلی انگلیس) یک زندگی کسالت‌بار و تقریبا پشت‌میزنشین را تجربه می‌کند. او به زندگی و نحوه کار قاتل‌ها، به ویژه قاتل‌های زن علاقه دارد و دوست دارد ماموریت‌هایی در زمینه شناسایی و دستگیری آن‌ها انجام دهد. او در نهایت توسط یک بخش امنیتی فوق‌سری در ام‌آی ۶ (سرویس امنیت خارجی انگلیس) به استخدام درمی‌آید. او مامور پیگرد یک قاتل بین‌المللی می‌شود. این قاتل بین‌المللی زنی است به نام ویلانل.

فاجعه

عنوان اصلی: Disaster

محصول: ۲۰۱۹_۲۰۱۵

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

سریال «فاجعه» یک سریال کمدی موقعیت بریتانیایی است. این سریال توسط شارون هوگان و راب دلانی نوشته و کارگردانی شده است. داستان این سریال درباره یک معلم ابتدایی مجرد به نام شارون است که در لندن زندگی می‌کند. او با راب که مدیر اجرایی یک شرکت تبلیغاتی آمریکایی است آشنا می‌شود. در حالی که چندی از نامزدی آنان گذشته شارون متوجه بارداری خود می‌شود. او این اتفاق را به راب اطلاع می‌دهد، او دوباره به لندن برمی‌گردد و آن‌ها با یکدیگر ازدواج می‌کنند.

بازگشته‌ها

عنوان اصلی: The Revenant

محصول: ۲۰۱۵_۲۰۱۲

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

این سریال فرانسوی درباره بازگشت مردگان به زندگی قبلی‌شان است. چاشنی وقایع این سریال نیز صحنه‌های مرسوم خونین فیلم‌ها و سریال‌هایی است که درباره زامبی‌ها ساخته می‌شود. کامیل قربانی تصادف اتوبوس، سیمون دامادی که خودکشی کرده، کودک خردسالی که توسط دزدان کشته شده و یک قاتل سریالی به نام سرژ در میان این مردگان زنده‌شده هستند. در حالی که آن‌ها تلاش می‌کنند زندگی عادی خود را آغاز کنند، اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد.

رک و مورتی

عنوان اصلی: Rick and Morty

محصول: ۲۰۱۳

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

سریال «ریک و مورتی» یک سریال موقعیت کمدی کارتونی علمی-‌تخیلی است که توسط جاستین رویلند و دان هارمون ساخته شده است. این سریال کارتونی متاسفانه الهام‌بخش تعدادی از بدترین طرفداران اینترنت شد، اما این مسئله نباید ما را از ابتکاراتی که در این سریال ارائه می‌شود منحرف کند. برخی این سریال را تقلیدی از فیلم «بازگشت به آینده» (۱۹۸۵) می‌دانند. این سریال درباره ماجرا‌های یک پسربچه و پدربزرگ دانشمند و دیوانه‌اش است.

سرقت مسلحانه پول

عنوان اصلی: Money Heist

محصول: ۲۰۱۷

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

«سرقت مسلحانه پول» محبوب‌ترین سریال غیر‌انگلیسی‌زبان شبکه نتفلیکس است. ۳۴ میلیون فرد دارای حساب کاربری، فصل سوم این سریال را در اولین هفته انتشار تماشا کردند. این سریال درباره یک مغز متفکر اسرار‌آمیز است که او را با نام پروفسور می‌شناسند. او تعدادی از مجرمان حرفه‌ای را گرد هم می‌آورد تا طرح دزدی از ضرابخانه سلطنتی مادرید، پایتخت اسپانیا را به اجرا بگذارند.

سرگذشت ندیمه

عنوان اصلی: The Handmaid's Tale

محصول: ۲۰۱۷

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

اقتباس کمپانی رسانه جاری هولو از رمان «سرگذشت ندیمه» (۱۹۸۵) اثر مارگارت آتوود، در فصل دوم، کار چندان دندان‌گیری از آب در‌نیامد و با استقبال چندانی مواجه نشد، اما اولین فصل سرگذشت ندیمه که چند‌ماه پس از ورود ترامپ به کاخ‌سفید روی شبکه قرار گرفت، یک موفقیت تمام‌عیار بود. این داستان به روی کار آمدن حکومتی تمامیت‌خواه به نام «جمهوری گیلاد» پس از ترور رئیس‌جمهور آمریکا و وقایع پس از آن می‌پردازد. در این حکومت جدید آزادی‌های فردی اکثر شهروندان پایمال می‌شود.

مام

عنوان اصلی: Mom

محصول: ۲۰۱۹_۲۰۱۶

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

سریال «مام» یک سریال کمدی موقعیت است که توسط استفان گولاوزکی به نگارش در‌آمده و موضوع آن بر محور داستان کتی ۵۹ ساله (با بازی لزلی مانویل) و خانواده‌اش پس از درگذشت همسرش می‌گذرد. نام فصول سال بر هر قسمت از این سریال گذاشته شده؛ البته جز سری سوم مام که وقایع آن تنها در یک هفته می‌گذرد. در این سریال روابط دوستانه، غم و غصه و داستانی عاشقانه میان ۲ فرد میانسال به زیبایی به تصویر کشیده شده است. سریال مام در ۳ فصل و ۱۸ قسمت ساخته شده است.

هوم لند

عنوان اصلی: Homeland

محصول: ۲۰۱۱

۳۰ سریال برتر دهه‌ی ۲۰۱۰ به انتخاب ایندیپندنت

اگر به قدر کافی فکر کنید، امکان دارد بتوانید سریالی شامل فرضیاتی عالی را به خاطر بیاورید که به مدت ۱۲ فصل ما را در حالت عجیبی از حدس و گمان فرو‌برد؛ این سریال «هوم‌لند» نام داشت. سؤال محوری هوم‌لند این بود که آیا گروهبان برودی (با بازی دامین لوئیس) که از او در زمان بازگشت به آمریکا به عنوان یک قهرمان استقبال شده بود، در اردوگاهی در خارج از کشور تبدیل به فردی افراط‌گرا شده است؟ کری ماتینسون (با بازی کلر دینز)، افسر سیا، بر این باور بود که گروهبان برودی تازه برگشته از عراق تبدیل به فردی افراط‌گرا شده و قرار است به زودی عملیاتی تروریستی را به اجرا درآورد.

منبع: The Independent

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر فغانی

      عکس سریال بازگشته برای فیلمش هست نه سریال... بعد بیریکینگ بد توش نیست واقعا؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از اون بدتر بتر کال سال حتی ار برکینگ بهتره نیست نویسنده بیه

      • بدون نام

        فرار از زندان.نقابداران.لیست سیاه.بریکینگ بد.و خیلی سریالای خوب دیگه

    • زهرا

      یه سریال اسیایی هم توش نبود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زارت مثلا سریال کجا؟ هند یا ترکیه که اونم آسیایی نیست البته

    • sezar

      پ مردگان متحرک کو

    • امیر

      پس مردگان متحرک چی

    • بدون نام

      مردگان متحرک از خیلیاشون بهتره.

    • بدون نام

      سریال بازی تاج و تخت آخرش چنان گندی زد که همه فقط میخوان فراموشش کنند.

    • az

      چرت و پرت بود
      پس سریال بریکینگ بد ،بهترین سریال دنیا کو؟؟؟

    • بدون نام

      جالب بود تشکر

    • بدون نام

      بازگشته رو اشتباهی گذاشتین

    • امیر

      سلام برترینها
      یک پیشنهاد دوستانه
      لطفا عکسایی که برای مطالبتون انتخاب میکنید فقط یکم دقت کنید
      نمونش تو مطلب بالا کاملا مشهوده
      با تشکر

    • امیر

      سلام برترینها
      یک پیشنهاد دوستانه
      لطفا عکسایی که برای مطالبتون انتخاب میکنید فقط یکم دقت کنید
      نمونش تو مطلب بالا کاملا مشهوده
      با تشکر

    • بدون نام

      وست ورلد و کارآگاه حقیقی و دارک و شکارچی ذهن و ذهن خوان و کلی دیگه که یادم نمیاد سرگذشت ندیمه کمی حوصله سربر هست چون کارای عادی و روزمره ایرانیا هست هیجان نداره

    • بدون نام

      Breaking bad چی پس؟

    • بدون نام

      اون صحنه ای است که بعد از نطق دنریس برای آنسالیدها و دوتراکیها، تیریون لنستر اومد نشان دست پادشاه را از سینه کند و پرتاب کرد و دنریس با غیظ و غضب بهش خیره شد. واقعا چقدر این سریال فوق العاده را آب بندی و چرت و مزخرف تموم کردند. لعنت به دو کله پوک

    • بدون نام

      پس ومپایر دایریز کو؟!واقعا که!

    • بدون نام

      lost هم میتونستن باشه

    • ح

      اگه اسمت برترین هاست برترین ها رو بزار مثلا بریکینگ بد مردگان متحرک و لیست سیاه

    • A.M.J

      جای دکترهو خالیه

    • A.M.J

      جای دکترهو خایه واقعا سریال خوبیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج