جاباما
۹۳۸۱۳۷
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

برنامه شهرداری برای ۱.۵میلیون موتورسوار تهرانی

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی در حوزه موتورسواران شهر، از آغاز به کار کمپین «موتورسوار خوب» خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی در حوزه موتورسواران شهر، از آغاز به کار کمپین «موتورسوار خوب» خبر داد.

محمدرضا جوادی یگانه با اشاره به آغاز کمپین موتورسوار خوب، تصریح کرد: ۱.۵ میلیون موتورسوار در تهران وجود دارد که بسیاری از آن ها با رفتارهایی ضمن ایجاد حس ناامنی برای شهروندان، براثر سوانح مختلف آسیب های جبران ناپذیری را به خود، خانواده و جامعه وارد می کنند.

وی با بیان اینکه موتورسواران عامل بیشترین آمار مرگ و میر در ایران و جهان به شمار می روند، عنوان کرد: آمارها میزان نارضایتی از شیوه های موتورسواری را حدود ۷۰ درصد، نارضایتی از میزان دزدی و سرقت را ۳۴ درصد، رضایت از موتورسیکلت به عنوان وسیله کار را ۵۶ درصد و رضایت از موتورسیکلت به عنوان وسیله نقلیه را ۸۴ درصد بازگو می کند که نشان می دهد باید برای این قشر از جامعه برنامه جدی در حوزه فرهنگی در نظر گرفته شود.

معاون شهردار تهران اظهار کرد: براین اساس «کمپین موتورسوار خوب» به همت اداره کل آموزش‌های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهر تهران با همکاری معاونت حمل و نقل ترافیک و راهور تهران بزرگ، به منظور پیدا کردن راه حلی برای مسائلی چون ایجاد حس ناامنی برای شهروندان به دلیل تردد موتورسواران در پیاده‌روها، آمار بالای مرگ و میر و جراحت موتوسواران در تصادفات شهری، نارضایتی عمومی شهروندان از رفتارهای پرخطر موتورسواران، سهم بالای خودمراقبتی مانند استفاده از کلاه ایمنی در کاهش‌دادن سوانح مربوط به موتورسواران و کمبود آموزش‌های لازم به موتورسواران را طراحی کرده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، جوادی یگانه اهداف این کمپین را تشخص دادن و هویت دادن به موتورسواران از طریق تعریف موتورسوار خوب، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دربارۀ بی نظمیها و قانون شکنیهای موتورسواران با رویکرد ایجابی و تاکید بر خانوادۀ موتورسواران و افراد پیرامون آنها عنوان کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ‎هویت بخشی به موتورسوار باید به عنوان قانونی و در زیر ساخت اجتماعی و عمومی محقق شود که این کمپین در سطح شهر تهران و با همکاری سازمان‌های مرتبط در شهرداری، تلاشی نو برای ایجاد فرهنگ سازی برای این جامعه بزرگ است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      موتوری ها پدر مردم را در آورده اند
      دیگه توی پیاده رو ها امنیت نداریم
      توی خیابان ها از هر طرفی بخواهند می روند

      ترو خدا این موتوری ها رو جمع کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خفه شو بابا مردم دارن از گرسنگی میمیرن اونوقت تو میگی اون بدبختی که داره با موتور کار میکنه یه لقمه نون حلال برای خانوادش ببره رو جم کنن
        بدم میاد الکی ادای ادم خوبا رو در میارن بعضیا اه اه اه

      • @ AAAAAAA @

        پزشک قانونی محترم با سلام
        اکثرا موتور سوار های ما مشکل روانی دارند
        لطفا اول از طریق پزشک قانونی سلامت روانی آنها تایید شود و بعدا گواهی نامه موتور به آنها داده شود.

    • بدون نام

      تو کشورهای پیشرفته انقدر موتور تو خیابوناشون نیست, اما تو ایران هند ..یک عالمه موتور چهره شهر و نازیبا می کنن, و امنیت جان مارو هم با رعایت نکردن قوانین به خطر میندازن. ماشاالله خطوط بی آرتی که آدم نمیدونه کدوم ورو نگاه کنه, همچنین عرض خیابان هر جا یک طرفه هست میرن, پیاده هارو..

    • بدون نام

      خدا به داد برسد دنبال پول هستند این حرفها بهانه است

    • بدون نام

      شما باید راننده های ماشین را هم آموزش بدید بین خطوط حرکت کنند تا موتورسیکلت ها مجبور به لایی کشیدن و عبور از پیاده رو ها نشوند

    • ناشناس

      به خانم ها هم اجازه موتور سواری بدهید ،ایران خیلی عقب افتاده است،

    • بی نام

      آنقدر خیابان کم داریم وترافیک زیاد فکری به حال مردم چه موتور سوار چه ماشین سوار بکنند لازم به ذکر است تعداد خیابانها رو افزایش بدن نه فقطوسیله بفروشند خیابان سازی بکنند تا اوضاع بهتر بشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج