۹۳۸۳۸۲
۱۷ نظر
۵۰۱۲
۱۷ نظر
۵۰۱۲
پ

ژنرال ارشد آمریکا: اکنون توپ در زمین ایران است

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا تأکید کرد که کشورش باید در برابر ایران، دیپلماسی و گزینه‌های غیرنظامی را در اولویت قرار دهد.

خبرگزاری تسنیم: ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا روز چهارشنبه در نشست استماع مجلس نمایندگان این کشور اعلام کرد که از نظر وی دولت آمریکا باید در مقابل ایران به دیپلماسی و گزینه‌های غیرنظامی متوسل شود.

این نظامی بلندپایه آمریکایی به نمایندگان کنگره گفت: «من معتقدم که استفاده از نیروی نظامی باید آخرین راهکار باشد، نه اولین راهکار. باید ابتدا همه راهکارهای دیپلماتیک و غیرنظامی را برای حل یک مشکل امتحان کرد.»

وی افزود: «برای استفاده از نیروی نظامی ما باید اهدافی روشن و بدون ابهام و همچنین چشم‌اندازی منطقی برای پیروزی داشته باشیم. ما باید محتاطانه، سنجیده و منطقی عمل کنیم. من فکر می‌کنم که در شرایط فعلی، خویشتنداری بهترین واکنش بوده است. اکنون توپ در زمین ایران است. اینکه آنها در آینده چه کاری انجام خواهند داد، تعیین‌کننده واکنش ما خواهد بود. من به ایران هشدار می‌دهم که در رفتارهای بسیار بسیار محتاط باشد.»

مقامات آمریکایی طی ماههای اخیر بارها ایران را به «رفتارهای بی‌ثبات‌کننده» در منطقه متهم کرده و مدعی شده‌اند که در برابر ایران «خویشتنداری» به خرج می‌دهند. آنها پیش از این چندین بار درباره رفتارهای ایران در منطقه هشدار داده‌اند.

تهدید کردن ایران به اقدام نظامی و عقب‌نشینی فوری از آن در دولت ترامپ امری مسبوق به سابقه است. اواخر خردادماه پس از آن‌که ایران یک پهپاد آمریکایی را بر فراز آب‌های سرزمینی خود سرنگون کرد، ترامپ به‌سرعت در پیامی توئیتری ایران را به اقدام نظامی تهدید کرد، اما ساعاتی بعد در یک نشست خبری مسئله به‌گونه‌ای ملایم‌تر از تصمیم‌گیری در مورد نحوه برخورد با ایران طی ساعات بعد و در نشست اضطراری کاخ سفید خبر داد.

در نهایت پس از آن‌که هیچ واکنشی از سوی آمریکا مشاهده نشد، ترامپ ادعا کرد که دقایقی قبل از حمله به سه پایگاه نظامی در ایران،‌ حمله را متوقف کرده است؛ ادعایی که از سوی برخی مقامات حاضر در نشست اضطراری کاخ سفید از جمله «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تکذیب شد.

قبل از آن نیز دولت ترامپ با اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به منظقه، تلاش کرده بود تهدید جنگ را برای ایران جدی جلوه دهد، اما وقتی نشانه‌ای از عقب‌نشینی ندید به تمنای مذاکره روی آورد و شماره‌ای را در اختیار سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در تهران) قرار داد تا به‌منظور تماس تلفنی احتمالی به مقامات ایران تحویل داده شود؛ اقدامی که به دستمایه‌ای برای تمسخر ترامپ تبدیل شد و مقامات ایرانی نیز قاطعانه اعلام کردند که با دولت عهدشکن ترامپ مذاکره نخواهند کرد.

آمریکا چندی پیش در پی حمله پهپادی یمنی‌ها به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو که به کاهش ۵.۷ میلیون بشکه‌ای تولید نفت عربستان منجر شد، ایران را متهم به دست داشتن در این حملات کرد تا شاید از این طریق ادعاهای خود درباره بی‌ثبات‌کننده بودن رفتارهای ایران در منطقه را اثبات کند؛ اما به‌رغم این اتهام‌پراکنی‌ها، روز سه‌شنبه «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارشی به شورای امنیت، اعلام کرد که قادر نیست «به طور مستقل تایید کند» که موشک‌ها و پهپادهای مورد استفاده در حمله به تاسیسات نفتی عربستان در سپتامبر گذشته «ساخت ایران بودند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مخالفان مذاکره با غرب و امریکا بیشتر به فکر منافع شخصی و حزبی هستن تا منافع ملی . با وجود دارا بودن بهترین نخبه های سیاسی که در کشورمون داریم میتونیم با مذاکره بهترین قراردادها را ببندیم و اقتصاد کشور را با وجود اینهمه منابع و معادن در دنیا به رتبه های بالا برسانیم

      پاسخ ها

      • ali

        اصلن برعکس مشکل عدم پایبندی اونها به تعهداتشان هستش نه چیزیه دیگه

    • احد

      این جنگ روانی است
      انتخابات نزدیک است ترساندن مردم در دستور کار آمریکاییهاست تا مردم را به سمت و سوی خاصی بکشند

    • بدون نام

      ظریف که گفت توپ تو زمین شماست .خب داور کجاست

    • بدون نام

      مرگ بر امریکا یه روزی مردم امریکا از داشتن چنین مسولین خود احساس پشیمانی خواهند کرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چندتا مسئول دلسوز از ایران براشون بفرست

    • فاطمه

      آره ولی توپه که تو زمین ایرانه تو اون اطاقه گه کلیدش دست روحانیه بود کلیدشم گم شده .عملا ما هم نمی تونیم با این توپ هیچ غلطی بکنیم واسه همین الان امریکا همچنان داره همه غلطا رو تنهایی می کنه

    • بدون نام

      گزینه نظامی اصلا لازم نیست
      چون در صورت ادامه این روند، کشور خودبخود از درون متلاشی و مضمحل میشه و از صفحه روزگار محو میشه اابته این به نفع منطقه و کل جهانه چون کشوری که چهل سال مرگ به دنیا بفرسته و شرارت کنه و به خودی و غیر خودی رحم نکنه همون بهتر که نابود شه

      پاسخ ها

      • احد

        حماقت هم حدی داره از حدش بگذره وحشتناک میشه
        دوهزار و پانصد ساله این کشور پا برجاست و تا ابد هم پا بر جا می ماند
        آرزو خائنین داخلی و دشمنان خارجی برآورده نخواهد شد
        مرگ آمریکا مرگ بر خائنین داخلی

      • بدون نام

        اونا اول اقتصاد ساقط میکنند بعد همین غلطها دیگر هیچ غلطی نمی کنند

    • نصیری

      بروید ریس جمهورتان را عوض کنید وسیاستهایتان را عوض کنید که هر جا تبهکار ظالم وجنایتکار هست از او حمایت می کنید

    • علی رضا

      بروید ریس جمهور تان راعوض کنید وسیاست هایتان را تغییر دهید که هرجا تبهکار ظالم وسر کشی باشد از او حمایت می کنید

    • بدون نام

      این توپ منظورش مردم نیستن که شوت بشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بگو مرگ بر آمریکا هیچ غلط نمیکنه

    • م

      فوتباله مگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ژنرال عزیز اتفاقا برای حفظ آب وخاک میهن ناوهای هواپیمابر موجود در کشورهای خلیج فارس ودوربر آنها اهداف بسیار شاخضی هستند ؟
        ایرانی از آب وخاکش با جان دفاع خواهد کرد تاریخ گویای این مطلب است وشعار نیست .

      • بدون نام

        توپ فوتبال هم شده باشیم بازم می ایستیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج