جاباما
۹۳۸۳۹۰
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

چه تعداد از مردم جهان به برق دسترسی ندارند؟

محدود بودن منابع انرژی به چالشی جدی در عصر حاضر تبدیل شده است. برق یکی از مهم ترین انرژی های پاک است که می تواند برای یک اقتصاد در حال توسعه مانند ایران اهمیت بسزایی داشته باشد.

خبرآنلاین: به نقل از ویژوال کپیتالیست، برق در عصر حاضر یکی از نیازهای اساسی جوامع است و شاید باورنکردنی باشد که در حال حاضر ۱۶ درصد جمعیت کره زمین یا به عبارتی ۱.۲ میلیارد نفر به این انرژی دسترسی ندارند.

در حال حاضر ۱۰۰ و یا حداقل ۹۵ درصد مردم اکثر کشورهای جهان به برق دسترسی دارند که این کشورها شامل پرجمعیت ترین ها روی کره زمین هستند کشورهایی مثل چین، آمریکا و برزیل و... .

هند از جمله کشورهایی است که طی یک دهه گذشته جهش فوق العاده ای در خدمات رسانی در این عرصه داشته است به طوری که در اوایل دهه گذشته ۷۰ درصد مردم این کشور به برق دسترسی داشته اند ولی در حال حاضر بیشتر از ۹۳ درصد مردم این کشور به برق دسترسی دارند.

در این بین کره شمالی یکی از معدود کشورهایی است که کمبود خدمات برق رسانی در آن کاملا آشکار است به طوری که در این کشور نه تنها آمار و ارقام از عدم دسترسی مردم به برق سخن می گویند بلکه عکس های هوایی و ماهواره ای منطقه تاریکی را روی کره زمین نشان می دهد که در کنار یکی از درخشان ترین کشورهای جهان (کره جنوبی) قرار گرفته است.

چه تعداد از مردم جهان به برق دسترسی ندارند؟

تخمین زده می شود که بیشتر از نیمی از جمعیت کره شمالی در فقر انرژی به سر می برند.

دسترسی مردم به برق در آفریقا چگونه است؟

در سال ۱۹۹۵ کم تر از ۲۰ درصد مردم این قاره به برق دسترسی داشته اند و در حال حاضر این رقم به ۴۰ درصد رسیده است که این بدان معنا است که هنوز نزدیک به ۶۰۰ میلیون نفر در این قاره به برق دسترسی ندارند.

این فقدان انرژی بیشترین تاثیرش را روی جمعیت روستایی می گذارد به طوری که روستاییان آسیب پذیر ترین قشر جامعه ای هستند که در آن فقدان انرژی وجود دارد.

نام کشورهایی که مردم آن کم ترین دسترسی را به برق دارند در جدول زیر آمده است:

چه تعداد از مردم جهان به برق دسترسی ندارند؟

فقدان انرژی مسئله ای نیست که تنها روستاهای آفریقایی با آن دست به گریبان باشند بلکه مردم کشور نیجریه یکی از بزرگترین اقتصادهای قاره آفریقا تنها ۵۴ درصد به برق دسترسی دارند.

براساس شواهد نزدیک به ۲۵ سال طول کشیده است تا کشورهای جهان دسترسی به برق را از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد برسانند و با توجه به این موضوع پیش بینی می شود که همگام شدن کشورهای آفریقایی با سایر نقاط جهان بیشتر از یک دهه به طول بیانجامد.

چند درصد مردم ایران به برق دسترسی دارند؟

به نقل از وزیر نیرو نزدیک به ۹۹.۵ درصد مردم ایران به برق دسترسی دارند؛ رضا اردکانیان در یک برنامه تلویزیونی گفت:" تعداد قابل توجهی از روستاها پس از انقلاب به شبکه برق دسترسی پیدا کردند به طوری که در زمان حاضر تمام روستاهای بالای ۱۰خانوار از این نعمت برخوردار هستند."

وی افزود:" در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ۴هزارو ۳۶۷روستا دارای برق بودند و در سال جاری این رقم به بیش از ۵۷هزار روستا رسیده است."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب که چی از فردا باید منتظر قطع شدن برق باشیم خاک تو سرت با این خبرای بدبختیتون

    • ''''''''Shanjani................'

      '''''' همه مردم جهان ''' به برق دسترسی دارند'' به غیر از مردم ایران ''' و بازی کردن مسئولین '' با قیمت آب ' برق''' گاز''' و. عدم اجازه مصرف برق به مردم !!!!! با این شرایط '' من در آوردی''' !!!!!!!

    • بدون نام

      خوب یعنی تاریک شدناراحت نشین چرااروپارومتال نمیزنیدوزاپن

    • بدون نام

      اشتباه شده ،تو کشور کره شمالی نه شب به بعد خاموشی سراسری میزنن قانون کشورشونه!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج