۹۳۸۴۴۳
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

رضایی: برانکو و هاشمیان بهترین انتخاب است

رحمان رضایی بعد از چند سال بازی در ایران و اروپا و پس از آن تجربه مربیگری در شرایط فعلی خیلی خوب مسائل اخیر فوتبال ملی ما و ضعف‌های آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

ایران ورزشی: رحمان رضایی بعد از چند سال بازی در ایران و اروپا و پس از آن تجربه مربیگری در شرایط فعلی خیلی خوب مسائل اخیر فوتبال ملی ما و ضعف‌های آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. رحمان رضایی از پنجره‌ای جدید به مشکلات اخیر فوتبال ما نگاه می‌کند و خیلی شفاف مشکلات اصلی فوتبال ما را بازگو می‌کند.

بعد از رفتن ویلموتس، این روزها بعضی‌ها حرف از حضور هاشمیان می‌زنند. ایشان را گزینه خوبی به عنوان مربی موقت می‌دانید؟

در شرایط فعلی وحید می‌تواند به فوتبال ملی ما کمک کند و به جهت آشنایی که به فوتبال ملی ما و بازیکنان و شرایط کلی فوتبال ایران دارد مؤثر واقع شود.

یعنی با گزینه خارجی قوی‌تر از ویلموتس هم موافق نیستید؟

با مشکلاتی که در حال حاضر ما با آن دست به گریبان هستیم و داستان‌های پرداختی ما با مشکل مواجه شده و پنجره‌های بسته نقل و انتقالات و مشکلات عدیده دیگر برای باشگاه‌ها و تیم ملی ما واقعاً کار مشکلی داریم و بهتر است در این شرایط قید مربی خارجی را بزنیم. جدا از بحث هزینه موضوع بحث شناخت از فوتبال ما که زمانبر هم هست یکی دیگر از مشکلات ماست که عملاً استفاده از مربی دیگر را برای ما سخت و دشوار می‌سازد.

با حضور هاشمیان فکر نمی‌کنید سرمربیگری تیم ملی کمی برای هاشمیان زود باشد؟

من فکر می‌کنم با شناخت و تجربه‌ای که هاشمیان داشته او می‌تواند تیم ملی را خوب راه بیندازد و برای چهار بازی دور برگشت شرایط خوبی برای تیم ملی به وجود بیاورد. بحث ارتباط نزدیک با بازیکنان هم خیلی مهم است که خوشبختانه وحید در این زمینه هم خیلی تبحر دارد و با همه بازیکنان ارتباط نزدیک و خوبی دارد.

به فرض که هاشمیان هم انتخاب شود. در بین گزینه‌های داخلی چه گزینه دیگری را برای سرمربیگری ایده‌آل می‌دانید؟

یحیی یکی از بهترین گزینه‌هاست و من فکر می‌کنم بعد از گذراندن و سپری کردن چند ماه اخیر و سپری کردن چهار بازی اخیر ما می‌توانیم در شرایط بعد از لیگ حتی از گل‌محمدی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران استفاده کنیم. فردی که بهترین گزینه داخلی برای سرمربیگری تیم ملی در بین مربیان داخلی است.

اما خیلی از منتقدان مربیان داخلی معتقدند مربیان داخلی در عرصه‌های بین‌المللی چه در عرصه مسابقات لیگ قهرمانان و چه جام جهانی و جام ملت‌ها نمی‌توانند گزینه خوبی برای تیم ملی ما باشند؟

ما باید این را در نظر بگیریم به لحاظ امکانات و بازیکنان خارجی از کشورهای دیگری نظیر چین، کره‌جنوبی، عربستان و بقیه تیم‌های عربی عقب‌تریم. در این بین به نظرم پرسپولیس هم با برانکو یکجورهایی با معجزه به فینال آسیا رسید. من می‌خواهم به این نکته برسم که مشکلات، امکانات و بسیاری از مسائل دیگر برای ما در عرصه بین‌المللی مشکل‌ساز می‌شود و مشکل از مربیان ایرانی نیست.

یعنی مربیان ایرانی در قیاس با مربیان خارجی با مشکل دانش و علم روز فوتبال و کمبود این دو موضوع مواجه نیستند؟

نه ما در ایران مربیان بادانش زیادی داریم اما با ماشین‌های معمولی نمی‌توانیم به جنگ مرسدس بنز و فراری برویم . تیم‌های خارجی به لحاظ بودجه و بازیکن خیلی بالاتر از ما هستند. مثلاً شما السد و الهلال و چند تیم مطرح آسیایی دیگر و بازیکنانش را ببینید و آنها را با فوتبال باشگاهی خودمان مقایسه کنید. مهره‌ها خیلی مهم و تأثیرگذارند و این مسأله را نمی‌توان به مربی ایرانی و وطنی ارتباط داد. مربیان ایرانی توانایی خوبی به لحاظ علمی دارند مخصوصاً گروه مربیان جوان و تحصیلکرده‌ای که در بالاترین رده بازی کرده‌اند و به دانش روز مربیگری هم تجهیز شده‌اند. بنابراین نمی‌توانیم این گروه را به بی‌دانشی و نداشتن علم روز متهم کنیم بلکه مشکلات ما در میادین بین‌المللی از جای دیگری است که گاهاً موجب می‌شود نتیجه لازم را نگیریم. یحیی بهترین گزینه در بین مربیان داخلی است. خیلی‌ها می‌گفتند کی‌روش به دانش روز مجهز است اما ایشان بیشتر یک مربی آکادمیک بودند. دو دوره با ایشان به جام جهانی راه پیدا کردیم اما در جام ملت‌ها دو دوره با ایشان ناموفق بودیم و نتوانستیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

در رابطه با پرداختی به ویلموتس و رقم بالای قرارداد ایشان خیلی‌ها انگشت اتهام را به سمت فدراسیون گرفتند. شما با این منتقدان موافقید؟

فدراسیون قرارداد بسیار بالایی با مربی منعقد کرد که بیکار در خانه‌اش نشسته بود. مربی بلژیکی که در خوابش هم نمی‌دید در ایران با این رقم مربیگری کند البته من در این میان همه مشکلات را از مدیریت می‌بینم. هر حرفه‌ای نیاز به به‌روز بودن دارد اما هیچ‌کدام از مدیران ما در فدراسیون و باشگاه‌هایمان به‌روز نیستند به همین دلیل است که دنبال دنیزلی و ویلموتس و مربیانی می‌رویم که نمی‌توانند به درد فوتبال ما بخورند و بعد هم مجبور می‌شویم که غرامت زیادی برای آنها بپردازیم.

یعنی همه مشکلات را از دید مدیران ما می‌بینید؟

مدیران ما اصلاً به‌روز نیستند. در دنیای فعلی فوتبال باید در مربیگری و بدنسازی و در هر موضوع دیگری به دانش روز دنیا مجهز باشید و به‌روز باشید اما واقعاً برای من جای سؤال است که چرا مدیران ما نمی‌آیند و فرا نمی‌گیرند. فدراسیون ما هشت سال کی‌روش را بالای سر تیم ملی می‌گذارد و پس از آن هم با چالش‌های عجیب برای انتخاب مربی بعدی مواجه می‌شود. مدیران ما باید یاد بگیرند و تا زمانی که تغییر نکنند اوضاع ما همین می‌شود که شاهدیم و شرایط‌مان هم رفته به رفته بدتر می‌شود.

فکر نمی‌کنید که برانکو به جهت آشنایی که با فوتبال ما دارد برای سرمربیگری ایده‌آل است و کمک دادن هاشمیان هم برای مربی مانند برانکو عالی باشد؟

قبول دارم این بهترین حالت برای نیمکت تیم ملی ماست که برانکو سرمربی تیم ملی شود و وحید هم به عنوان دستیار به تیم ملی ما کمک کند.

مشکل به وجود آمده برای استراماچونی را ناشی از مشکل مدیریتی می‌دانید؟

من کاری به استقلال و پرسپولیس و به کسی ندارم اما فقط می‌خواهم بگویم که مدیران ما کارشان را بلد نیستند به همین دلیل است که در فوتبال حرفه‌ای و شرایط قراردادها و سایر مسائل به مشکل می‌خورند. این معضل موجب می‌شود که یکسری از مشکلات فقط برای فوتبال ما به وجود بیاید. مدیران ما فقط با من بمیرم و تو بمیری مدیریت می‌کنند و کارشان را پیش می‌برند در حالی که اگر نمی‌توانند واقعاً باید دست‌هایشان را بالا ببرند و از گردونه خارج شوند. من نمی‌دانم باید تا کجا چوب ندانم‌کاری مدیران را بخوریم؟ مربی و بازیکن می‌آیند بعد هم حق و حقوقشان را نمی‌دهیم و می‌روند و باز هم همان سناریوها و مشکلات تکرار می‌شوند. من فکر می‌کنم به صرف اینکه من فرد حرف گوش‌کنی هستم نباید به عنوان مدیر انتخاب شوم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدایی باید به عقل تو هم شک کرد
      البته که شما مکتب لنگیها گناهی ندارین کلا چاپلوسین

    • Omid

      بگو به نظرِ من انتخاب خوبی است

      طوری حرف نزن که القا بشه حرف تو حتما درسته

    • بدون نام

      اره توهم کم کم سرمیخوری میری کنارشون رونیمکت تیم ملی میشنی تیم دوم لنگی جنسش جورمبشد

    • بدون نام

      فقط علی دایی یا گلمحمدی. برانکو خودشو مسخره کرده میخواد ترکمنچای دیگه ببندد ما پول مفت دیگه نداریم. اگه آقای تاج مربی خارجی بیاورد باید خودش اخراج شود دیگه تحقیر تحمل نمیشود

    • بدون نام

      اخه بگو گلابی اگه خوب بود که باوجود شما ها حداقل اون نتایج خنده داره و مقایل ژاپن و عمان و چین و بحرین نمیگرفت و سه تا سه تا از پرتقال و مکزیک نمیخورد

    • بدون نام

      برانکو رو نمیدونم ولی هاشمیان درسته ادم خوبیه ولی شک نکن اگه جای دیگه بود دوتا بز هم نمیدادن دستش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج