۹۳۸۴۴۵
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

یزدانی: تا ابد نمی‌شود پایبند استراماچونی بود

حال و هوای استقلال چندان مساعد نیست اما داریوش یزدانی نگاه متفاوت‌تری نسبت به قضایای اخیر دارد.

ایران ورزشی: حال و هوای استقلال چندان مساعد نیست اما داریوش یزدانی نگاه متفاوت‌تری نسبت به قضایای اخیر دارد. او بر این باور است که عبور از استراماچونی نمی‌تواند برای استقلال سخت و دشوار باشد و یک مربی جوان می‌تواند شرایط را سروسامان بدهد ضمن اینکه بازیکنان هم باید به تلاش خود ادامه دهند تا استقلال صدر جدول را از دست ندهد. باور یزدانی این است که استقلال دوران پسا استراماچونی را به خوبی طی خواهد کرد. پیشکسوت استقلال بازگشت فتح‌الله‌زاده به استقلال را هم خبری خوب برای هواداران این باشگاه می‌داند.

استقلال شرایط نسبتاً مبهم و پیچیده‌ای را تجربه می‌کند و روشن نیست تکلیف مدیریت و سرمربی این تیم چه می‌شود. هواداران این باشگاه هم به شدت از شرایط موجود گله دارند. تحلیل شما از شرایط موجود چیست و فکر می‌کنید جدایی استراماچونی چه بازخوردی را برای فوتبال ایران به وجود آورد؟

ماجرای استراماچونی و ویلموتس شبیه به هم بود. این موضوع جایگاه کشور و فوتبال ما را در جوامع بین‌المللی سست می‌کند. این مسائل زیبنده کشورمان نیست. چرا نباید به مفاد قرارداد عمل کنیم که کار به اینجا برسد؟ اینها نتیجه مدیریت ضعیف است. البته مسائل مربوط به تحریم نیز ما را با مشکل مواجه کرده اما مدیران باید با برنامه‌تر باشند. مربیان کروات هیچ‌گاه در ایران به مشکل نمی‌خورند چون مانند خودمان هستند. حتی یک سال هم به پول نرسند بلدند چطور به پول‌شان برسند.

اشکال کار را در کجا می‌بینید؟

ما نباید قرارداد با استراماچونی را شوخی می‌گرفتیم و باید به خوبی به مفاد آن عمل کنیم. اشکال همین است.

رفتار استراماچونی در نحوه اعلام جدایی‌اش هم منتقدانی دارد. شما در این باره چه تحلیلی دارید؟

ایشان درباره جدایی‌اش با خبرنگاران ایتالیایی صحبت کرده و به نظر من کار غیرحرفه‌ای انجام نداده است. طبیعتاً او اعتماد بیشتری به رسانه‌های کشورش دارد و سعی می‌کند اخبارش را از کشور خودش به دیگر کشور‌ها انتقال دهد. نقدی به کار او وارد نیست و از این طریق اطلاع رسانی کرده است.

با این حساب دوران بعد از استراماچونی را اگر به طور قطع از استقلال جدا شود، برای باشگاه استقلال چطور می‌بینید؟ آیا گذر از چنین مردی که میان هواداران نیز محبوبیت بسیاری پیدا کرده ساده است؟ آیا مشکلات استقلال حاد‌تر نخواهد شد؟

نباید این موضوع را نادیده بگیریم که استقلال پیشرفت خوبی در لیگ داشت. از پایین جدول به بالا آمد. الان زمان بهره گرفتن از سختی‌هایی است که خود بچه‌ها کشیدند. قطعاً بچه‌ها به شرایط استقلال واقفند و در ادامه راه هم سعی‌ می‌کنند همان تلاش را داشته باشند. به هر حال مربیان خارجی تا ابد در فوتبال ایران نخواهند بود. باید همیشه این پیش بینی باشد که استراماچونی می‌رود. چه امروز چه چند سال دیگر. به اعتقاد من استراماچونی یکی از بهترین‌ مربیانی بود که بعد از انقلاب دیدم. درست مانند فتح‌الله‌زاده که بهترین مدیر بعد از انقلاب در باشگاه استقلال بود. بعد از رفتن فتح‌الله‌زاده شرایط استقلال خوب نبود و هیچ جامی به دست نیامد. این نشان‌ دهنده عملکرد ایشان در بخش مدیریتی باشگاه استقلال است. به نظر من ایشان استقلال را جمع و جور می‌کند.

اینطور نتیجه بگیریم که اگر این مربی جدا شد جای نگرانی وجود ندارد؟

بله، جای نگرانی نیست. مربیان استقلالی‌ و جوان و آماده به خدمت می‌توانند به این تیم کمک کنند. فکر می‌کنم محمد تقوی گزینه مناسبی برای استقلال باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روزنامه ایران لطفا خفه شید

    • ممد دانیالی

      اینم یه خبر و مصاحبه تخریبی دیگه از روزنامه ایران ورزشی علیه استقلال و استراماچونی...قشنگ هدف گرفته برای قلب استقلال و هوادارا رو میخوان رودرروی استرا قرار بدن ولی کور خوندین خبر نهاران لنگی قلم فروخته استرا به شما نهار باج نمیده گشنه ها... دوستان هر کسی به حرفام شک داره لطفا خبر بعد از اینو بخونه اونم یه متنی از روزنامه ایران ورزشیه که چاپ کردن تو این اپلیکیشن تا متوجه منظور من بشید و در کل هر چی استرا بگه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله میخوان چونی را تخریب کنند واگر هم بیاد چوب لای چرخش میگذارند، از وزرات دلاوران گرفته تا مطبوعات

    • معصومه

      وای خدایااااا مربی ایرانی!!!
      خسته نمیشین از این همه پرت و پلا گویی؟
      بهره ی لازم رو ببرید فعلا از استرا؛بعد بگید مربی ایرانی بیاد.

    • بدون نام

      استرا دیگه خدارو بنده نیست رفتنش اشتباه بود و دنبالش رفتن اشتباه تر هوادار بفهم این مربی لیاقت حمایت مارو نداشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج