جاباما
۹۳۸۴۴۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

در «سینما‌ حقیقت» چی رو ببینیم؟ چی رو نبینیم؟

جشنواره سینما‌ حقیقت جایی‌ است برای نمایش آثار مستند، نکته بارز جشنواره امسال افزایش تعداد فیلم‌هایی است که به نوعی ارزشی‌پسند است.

برترین‌ها: جشنواره سینما‌ حقیقت جایی‌ است برای نمایش آثار مستند، نکته بارز جشنواره امسال افزایش تعداد فیلم‌هایی است که به نوعی ارزشی‌پسند است، آثاری چون:مادر جبهه‌ها/ شهرام میراب اقدم، تنها مدرس/ معین شافعی، آدور/ محمدصادق اسماعیلی، روزگار یک چهل‌ساله/ امین قدمی، تاریخ صدور/ مجید عزیزی، حلب سکوت جنگ/ امیر اصانلو، شبیه‌سازی آقای زرد/ ماهان خمامی‌پور، مهین/ محمدحسین حیدری، نه کوچک نه بزرگ.محمدصادق رمضانی مقدم، صدسال تنهایی/ مهدی فارسی، با صبر زندگی/ وحید فراهانی، و تن من/ حسین همایونفر، پرسنل اداره سوم/ ایمان گودرزی که بعضی از آن‌ها مانند مستند «با صبر زندگی» نگاه متفاوتی به مسئله مقاومت مردم سوریه در برابر تروریست‌های داعشی دارد، اما یکی از آثار مستند که با نگاه اجتماعی ساخته شده و در جشنواره حضور دارد، روایت سیل به کارگردانی مصطفی شوقی است.

در «سینما‌ حقیقت» چی رو ببینیم؟ چی رو نبینیم؟

در این دو روز پنج فيلم «قرقبان» به كارگرداني فتح‌الله اميري و نيما عسگري، «پروژه ازدواج» ساخته حسام اسلامي و عطيه عطارزاده، «صحنه‌هايي از يك جدايي» حاصل تلاش وحيد صداقت، «روياي سياه» به همت ارد عطارپور و «همه ‌چيز درباره آرزو» ساخته كتايون جهانگيري پنج فيلم برتر از نگاه تماشاگران جشنواره بودند. همچنين با در نظر گرفتن اينكه نمايش فيلم‌ها براي مخاطبان (غيرفيلمسازان و صاحبان رسانه) با عرضه بليت امكان‌پذير است، سه فيلم «صحنه‌هايي از يك جدايي»، «پروژه ازدواج» و «روياي سياه» به ترتيب عنوان پرفروش‌ترين فيلم‌ها تا دومين روز از جشنواره را كسب كرده‌اند.

فيلم مستند «واكس‌_چه» ساخته‌ كامران حيدري هم كه پيش‌تر در جشنواره جهاني نمايش داده شده، روايتي از زندگي ابراهيم منصفي، شاعر، ترانه‌سرا و خنياگر هرمزگاني است كه فيلم قابل توجهي است. «پروژه ازدواج» به كارگرداني عطيه عطارزاده و حسام اسلامي داستان پيشنهاد ازدواج بيماران در يك مركز نگهداري از بيماران اعصاب و روان است كه طرح موضوع با مخالفت‌ها و مشكلات زيادي روبه‌رو مي‌شود. اين فيلم در دومين روز جشنواره مخاطبان زيادي را به خود جذب كرده است. فيلم «جايي براي فرشته‌ها نيست» به كارگرداني سام كلانتري درباره تيم ملي هاكي دختران ايران و ماجراهايي است كه آنها در زندگي‌شان دارند. روايت اميدها، ترس‌ها و آرزوهاي اين دختران و ماجراي رفتن‌شان به مسابقات آسيايي نويد مستندي جذاب براي مخاطب مي‌دهد. «خسوف» ساخته محسن استادعلي، «قرقبان» به كارگرداني فتح‌الله اميري و نيما عسگري، «رنج زير پوست» به كارگرداني محسن جعفري‌راد از ديگر فيلم‌هايي است كه تماشاي آن در اين روزهاي جشنواره پيشنهاد مي‌شود.

در این میان فیلم پروژه ازدواج شاید جنجالی‌ترین اثر جشنواره باشد، فیلمی که وطن امروز درباره‌اش نوشته است: مستند «پروژه ازدواج» به کارگردانی مشترک حسام اسلامی و عطیه عطارزاده بود؛ اثری که قصه آن درباره مطرح شدن پیشنهاد ازدواج بیماران در یک مرکز نگهداری از بیماران اعصاب و روان است. پیشنهادی که در نهایت بیشتر از آنکه بخواهد تبدیل به واقعیت شود، تبدیل به یک پروژه علمی برای بررسی واکنش‌های تعدادی از این بیماران به پیشنهادها پیرامون مسأله ازدواج شده است.

نکته عجیب امسال این که فیلم‌هایی مثل «عیسی» در وصف شیخ عیسی قاسم بحرینی هم در جشنواره حضور دارد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج