۹۳۸۵۱۴
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

سهمیه ایران در لیگ قهرمانان ۲+۲ هم نیست!

لیگ قهرمانان آسیا قرعه‌کشی شد و چهار نماینده فوتبال ایران در این لیگ حریفان خود را شناختند.

خبرورزشی: لیگ قهرمانان آسیا قرعه‌کشی شد و چهار نماینده فوتبال ایران در این لیگ حریفان خود را شناختند. در حالی که قرار بود سهمیه ایران ۱+۳ باشد، اما ۲+۲ هم نیست چرا که دو تیم حاضر در پلی آف باید دو بازی انجام دهند! و این به خودی خود نشان می‌دهد سهمیه ایران همان‌طور که اشاره کردیم ۲+۲ نیست. بعد از قرعه‌کشی دوباره و مثل همیشه بحث‌هایی شکل گرفت که کدام تیم با قرعه سخت‌تری روبه‌رو شده است.

ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که سهمیه در نظر گرفته شده برای فوتبال ایران با توجه به عملکرد تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا خیلی عجیب نیست. اگر نایب‌قهرمانی تیم پرسپولیس را فاکتور بگیریم فوتبال ایران در سال‌های اخیر به موفقیتی در فوتبال باشگاهی آسیا دست پیدا نکرده است. ما در فوتبال آسیا رنک اول را از دست داده‌ایم! از سویی عنوان بهترین تیم آسیا هم از ایران گرفته شد و اکنون باید به این باور برسیم برای آقایی در فوتبال آسیا باید روز‌های خوب گذشته را تکرار کنیم. در غیر این صورت هر روز نگاه فوتبال آسیا به فوتبال ایران ضعیف‌تر خواهد شد.

اما کدام گروه سخت است و کدام نماینده ایران با قرعه سخت‌تری روبه‌رو شده است؟

در گروه A تیم‌های الوحده امارات، الشرطه عراق و احتمالاً الاهلی عربستان حضور خواهند داشت. استقلال برای ورود به این گروه ابتدا باید با برنده الفیصلی اردن و الکویت در استادیوم آزادی بازی کند و در صورت برتری در این دیدار به مصاف الریان در قطر خواهد رفت و اینجاست که کار استقلال سخت خواهد شد. به هر صورت الریان از تیم‌های خوب فوتبال قطر به شمار می‌رود و از همه مهمتر که در این بازی میزبان است. استقلال در صورت صعود به مرحله گروهی با توجه به تیم‌هایی که حضور دارند می‌تواند برای صعود به مرحله حذفی بازی‌ها برنامه‌ریزی کند.

در گروه B شرایط سختی برای تیم شهر خودرو به وجود آمده است. این تیم ابتدا باید با برنده نماینده بحرین و هند بازی کند و در صورت برتری در این دیدار با تیم السیلیه قطر بازی خواهد کرد. شهر خودرو اگر در این دو بازی برنده شود تازه سختی‌هایش آغاز می‌شود چرا که با الهلال پرافتخارترین تیم فوتبال آسیا همگروه است و تیم‌های الاهلی امارات و پاختاکور ازبکستان که همیشه شرایط سختی را برای حریفان خود رقم می‌زنند. با این حال این بازی‌ها تجربه خوبی برای تیم شهر خودرو است. با توجه به اینکه این تیم اولین فصل حضور در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه خواهد کرد انتظارات از شهر خودرو بالا نیست.

پرسپولیس در گروه C بازی‌ها با تیم‌های الدحیل قطر، التعاون عربستان و شارجه امارات همگروه است. فاصله‌ها در فوتبال کم شده و نمی‌توان گفت پرسپولیس با تیم‌های آسانی روبه‌رو شده است، اما دست‌کم از نظر روحی و روانی شرایط خوبی دارد، چون دو فصل پیش در این بازی‌ها نایب‌قهرمان شده است. پرسپولیس یک بار دیگر وارد چالش قهرمانی در آسیا خواهد شد و این بار هم برای رسیدن به جام همانند دفعه گذشته کارش سخت خواهد بود.

امیر قلعه‌نویی که تا کنون با تیم‌های باشگاهی موفقیتی در فوتبال بین‌المللی نداشته باید در گروه D با تیم‌های السد قطر، النصر عربستان و احتمالاً بنیاد‌کار یا العین بازی کند. در این گروه و در مرحله پلی آف ابتدا تیم‌های الزورا و بنیاد‌کار با هم بازی خواهند کرد و برنده این دیدار با العین رویارو خواهد شد.

قهرمانی در فوتبال آسیا؛ یک مسیر سخت و دشوار است، اما در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به نظر می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اعراب فدراسیون رو خریدن مگر خبر ندارید.

    • بهنام محمودیان

      به امید قهرمانی استقلال بزرگ

      پاسخ ها

      • محسن

        بزرگه که ی مربیزرفت ب التماس افتادن رفتن دنبال
        حمید معصومی نژاد روم

    • بدون نام

      دیگه مثل زمان خاتمی نمیتونیم اقای اسیا و هفدهم جهان باشیم ..چاره درد صفایی فراهانی و محمد دادکان

    • Omid

      امیر قلعه نویی موفقیتی نداشت خب کی داشت هان؟

    • بدون نام

      وقتی در لیگ ایران قهرمان با نفوذ فدراسیون واشتباهات داوری تعیین میشود در اسیا هیچ کاری نمیتواند بکند جز اینکه آبروریزی

    • نیمار جونیور

      تنها راه نجات از این بحران ندادن پولهای نجومی ب بازیکنان هس.اگر پول نجومی ندن بازیکنا مجبورن تلاش کنن از فوتبال ایران بکنن برم خارج ک ب خودی خود باعث پیشرفت فوتبال ملی میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج