۹۳۸۵۶۹
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

نرخ تورم در حوزه سلامت ۲ برابر تورم جاری است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، نرخ تورم در حوزه سلامت را حداقل ۱.۵ تا ۲ برابر تورم جاری کشور دانست.

خبرگزاری مهر: محمدرضا ظفرقندی،رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران روز پنج شنبه در کنگره آزمایشگاه و بالین که در محل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، انتخاب عنوان کنگره را هوشمندانه و متناسب با نیازهای جامعه خواند و افزود: در زمان های گذشته سلامت مردم را با نبض و بالین بررسی می کردند. امروزه سهم عمده ای از تشخیص به عهده حوزه آزمایشگاهی است. حوزه سلامت و مردم به ارتباط بین بالین و آزمایشگاه نیاز دارند.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی و برطرف کردن چالش ها در این زمینه، ادامه داد: بالین و آزمایشگاه در مراکز درمانی و بیمارستان ها باید همسو با یکدیگر فعالیت کنند تا از افزایش هزینه ها و به خطر انداختن سلامت مردم جلوگیری شود. با توجه به پیشرفت سریع و چشمگیر علمی در عرصه علوم آزمایشگاهی، اگر هم افزایی در این دو حوزه صورت نگیرد، نیمه عمر اطلاعات ضروری برای تشخیص بیماری ها با مشکل مواجه می شود و بعد از یک تا دوسال، مطالب عنوان شده برای حوزه های مرتبط ناآشنا خواهد بود.

نرخ تورم در حوزه سلامت ۲ برابر تورم جاری است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن تاکید بر اهمیت پیشبرد مباحث علمی همگام با مرزهای دانش، به لزوم ایجاد زیرساخت های اجرایی و مالی در این زمینه اشاره کرد.

ظفرقندی با بیان اینکه تامین امنیت و سلامت، دو وظیفه مهم حاکمیت ها است، عنوان کرد: باید حمایت از بخش سلامت صورت گیرد، چراکه این روزها به دلیل تورم شاهد کاهش سرانه بهداشت و درمان از سهم تولید ناخالص ملی هستیم که موجب می شود تامین هزینه های خدمات بهداشت و درمان دچار مشکل شده و پرداخت بیمه ها به تعویق بیفتد.

به گفته رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تورم در بخش سلامت به علت وابستگی به کالاهای وارداتی، حداقل ۱,۵ تا ۲ برابر تورم جاری کشور است.

ظفرقندی عنوان کرد: در ۳ سال گذشته رشد تعرفه در حوزه بهداشت و درمان ۵ الی ۱۰ درصد بوده است. اگر بودجه مطابق با هزینه تمام شده اختصاص نیابد، کیفیت ارائه خدمات از استانداردهای جهانی فاصله می گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از دولتی سر امثال شماست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج