۹۳۸۶
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

سریع‌ترین سدان خیابان‌ها

راکت براباس

صفر تا ۱۰۰ این خودرو به تنها ۳.۷ ثانیه زمان نیاز دارد، سرعت آن در ۹.۸ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و پس از ۲۳.۸ ثانیه به ۳۰۰ کیلومتربرساعت خواهد رسید.

راکت براباس با قدرت ۸۰۰ اسب‌بخار، سریع‌ترینی سدانی است که اجازه تردد در خیابان‌ها را خواهد داشت. صفر تا ۱۰۰ این سوپرسدان ۳.۷ ثانیه طول می‌کشد و حداکثر سرعت آن ۳۷۰ کیلومتربرساعت خواهد بود.

راکت براباس

براباس که از سال ۱۹۹۶ تیونینگ خودروهای مرسدس بنز را آغاز کرده، امسال با سریع‌ترینی سدان جهان که در خیابان‌ها اجازه تردد دارد، به نمایشگاه فرانکفورت آمده است. برای راکت ۸۰۰ که مبتنی بر سری ۲۱۸ C مرسدس بنز کلاس CLS است، موتور حجیم ۶.۳ لیتری طراحی شده و سرعت نهایی آن ۳۷۰ کیلومتربرساعت خواهد بود. صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو به زمانی معادل ۳.۷ ثانیه نیاز خواهد داشت.

حجم موتور دو توربویی و ۱۲ سیلندر خودرو از ۵.۵ به ۶.۳ لیتر افزایش پیدا کرده و قدرت آن ۸۰۰ اسب‌بخار خواهد بود. گشتاور نیرو ۱۴۲۰ نیوتن‌متر است که به صورت الکتریکی به ۱۱۰۰ نیوتن‌متر محدود شده و قدرت موتور توسط جعبه‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال خواهد یافت.

راکت براباس

برای این موتور سیستم کنترل الکتریکی داخلی طراحی شده و میزان آلایندگی آن مطابق با استانداردهای یورو ۵ است. علاوه بر تغییرات موتور، ورودی‌های هوا نیز از نو طراحی شده‌اند و در کنار مجراهای خروجی هوا، سیستم اگزوز اختصاصی ساخته شده است.

اسپویلر جلوی خودرو و پره‌های رادیاتور در تونل باد بررسی شده و بهبود یافته‌اند. تمامی این بخش‌ها از فیبرکربن سبک و مقاوم ساخته شده‌اند. برای بهبود ایمنی خودرو، شرایط آیرودینامیک آن، سیستم تعلیق و ترمزها بهبود یافته‌اند. تغییراتی در بدنه خودرو و مخصوصا بخش‌های انتهایی آن برای بهبود شرایط آیرودینامیک ایجاد شده و سیستم قدرتمند ترمز این خودرو با سیستم کمکی ترمز مرسدس بنز در خودروهای CLS یکپارچه شده است.

راکت براباس

صفر تا ۱۰۰ این خودرو به تنها ۳.۷ ثانیه زمان نیاز دارد، سرعت آن در ۹.۸ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و پس از ۲۳.۸ ثانیه به ۳۰۰ کیلومتربرساعت خواهد رسید. سرعت نهایی این خودرو ۳۷۰ کیلومتربرساعت خواهد بود که برای تردد در خیابان‌ها به شکل الکترونیکی به ۳۵۰ کیلومتربرساعت محدود شده است.

مصرف این براباس جدید برای تردد در محیط‌های شهری ۲۳.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، در بزرگراه‌ها ۱۱.۱ لیتر و به طور متوسط ۱۵.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. میزان انتشار گاز دی‌اکسیدکربن این خودرو ۳۷۲ گرم در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

راکت براباس

فرمان خودرو ارگونومیک طراحی شده و برای پوشش صندلی‌ها و بخش‌های دیگری از فضای داخلی خودرو از چرم به رنگ خاکستری استفاده شده است. راکت براباس هنگام ورود به بازارهای اروپایی نزدیک به ۶۰۰هزار دلار قیمت خواهد داشت.

راکت براباس
راکت براباس
راکت براباس

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

راکت براباس


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اي خدا

    • vqh

      چقدر شبیه سمند خودمونه!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج