جاباما
۹۳۸۶۷۴
۱۳ نظر
۵۰۱۳
۱۳ نظر
۵۰۱۳
پ

ماجرای کیک‌های حاوی قرص در آبدانان

بعد از گزارش های مردمی در شهرستان آبدانان مبنی بر کیک های حاوی قرص، این کیک ها در سطح شهرستان جمع آوری شدند.

خبرگزاری مهر: بعد از پیدا شدن قرص در کیک و کلوچه در برخی از استانهای کشور، یکی از ساکنان شهرک هزارانی در شهرستان آبدانان در جنوب استان ایلام از پیدا کردن قرص در کیک یکی از برندهای معروف خبر داد.

بعد از این گزارش مردمی، نهادهای بهداشتی و نظارتی موضوع را بررسی کردند.

جمع آوری کیک های آلوده

شبکه بهداشت آبدانان نیز در این زمینه اعلام کرد: باتوجه به بازرسیهای بعمل آمده توسط بازرسین بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان، کیک هایی با نام تجاری تی تاپ طلایی ساخت کارخانجات مشهد و شیرین عسل و کیک دولایه تبرک ساخت شهرک صنعتی کاوه شهر ساوه، در سطح بازار وجود دارد که پس از برسی وجود قرص در داخل بعضی از این محصولات اثبات شده است.

محصولات فوق در سطح فروشگاههای توزیع کننده در حال جمع آوری بوده و جهت آزمایشات لازم به آزمایشگاه رفرانس ارسال شده اند با توجه به اینکه موارد مشابه در سایر استانها هم مشاهده شده است.

لذا از همشهریان تقاضا می شود در خرید و مصرف اینگونه محصولات دقت لازم را بعمل آورند، و در صورت مشاهده وجود قرص در این محصولات واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت ودرمان شهرستان را با شماره تلفن ۳۳۶۲۲۳۰۰ مطلع کنند.

اطلاعیه علوم پزشکی ایلام

علوم پزشکی ایلام نیز طی یک اطلاعیه اعلام کرد: بر اساس بررسی های انجام شده وجود قرص و کپسول در کیک‌های خوراکی،‌ به خط تولید این محصولات مربوط نبوده و پس از تولید بصورت جاگذاری و یا تعویض کیکهای داخل بسته بندی، انجام شده‌است.

موردی که ناشی از مصرف این موارد بوده و منجر به مشکل در سلامتی فردی شده باشد گزارش نشده است.

با توجه به اینکه مداخلاتی با انگیزه های خاص در سطح توزیع و عرضه اتفاق افتاده است در موارد مشاهده شده کلیه پروسه توزیع و عرضه مورد بررسی کامل قرار گرفته است و پیگیریها ادامه دارد .

به منظور حفظ امنیت مواد خوراکی رعایت زنجیره توزیع و لزوم تامین اجناس از شرکتهای توزیع مجاز مورد تاکید بوده و درصورت اثبات خرید عرضه کنندگان از مراکز توزیع غیر رسمی تبعات قانونی آن متوجه افراد خاطی می باشد.

بررسی سایر عوامل نظیر قصد و نیت انجام این کار در حوزه صلاحیت و اختیارات دانشگاه علوم پزشکی نبوده و مراجع انتظامی و امنیتی موضوع را بررسی خواهند کرد.

با توجه به احتمال تکرار چنین اقداماتی، مردم عزیز استان ضمن هوشیاری و دقت نظر در تامین مایحتاج خود ، می‌توانند با گزارش موارد مشکوک یا عینی به سامانه تلفنی ۱۹۰ و معرفی محل عرضه، در بررسی و مداخله سریعتر مساعدت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هرچی رو ما باید گزارش بدیم. دقت کنیم پس شما چه کاره اید. ایا بازرس ندارید ایا ناظر فنی و کیفی ندارید؟؟

    • نشون به اون نشونی..تواون پیشونیت

      خوب چه قرصی بوده حالا؟!بعد مگه کیکها تو پلاستیک وکیوم نیست چطوری بازش کردم بعد همون پلاستیک کیک رو که روش لگو وارم شرکتش هم هست ازکجاآوردن دوباره بسته بندیش کردن!!مردم رو اسکول فرض کردید

    • بدون نام

      بعد میگن حمایت کالاهای ایرانی

    • بدون نام

      تورو خدا ببین چ روزی درست کردن. دولتمردان. واسه. ملت

    • بدون نام

      خوبه تا دیروز مثل بقیه کارها از اساس،منکر شدید و گفتید شایعه دشمن است و در خبر سراسری گفتید کارخانه مدیر فنی دارد همچون کاری اصلا امکان ندارد

    • بدون نام

      با هزاران حیله به نابودی مردم آمدن!

    • اجبار

      نخوریم همه باهم تا ورشکست شن بی همه چیزها لعنت به وزارت بهداشتی که به اینا مجوز میده

    • بدون نام

      انحراف افکار عمومی

    • بی نام

      دست اندر کاران محترم دولت نیاز نیست سناریو سازی کنید ، این یعنی چی کلی خودتون رو زحمت دادین بگید ، ما هواسمون پرته به خودی خود رفتیم دنبال نخود سیاه ...کارهای مهموتون رو انجام بدین

    • حبیبی

      آقای محترم دانشگاه علوم پزشکی ایلام از کجا مطمئن هستی که از کارخانه نبوده از بیرون بوده چطوری میشود که بسته بندیها را پاره کرد و داخل آن همچین غلط های کرد و جدانتان کجاست چرا درست قضاوت نمی کنی درست دقت کرده باشید خواهید دید که منشائ کار از کارخانه است یعنی این خلاف از کارخانه شروع شده حالا توسط چه کسی وبه چه عللی خدا عالمه و نگویید چیزی نشده شاید در منطقه شما چیزی نشده شاید در جای دیگری واستان دیگری اتفاق افتاده این توتلگرامها ودر جراید می نویسند دروغ است فقط به فقط تویکی راست می گویی چنان می گویی که هیچ اتفاقی نیفتاده مرد مومن آن قرصهای که در داخل کیک ها گذاشته اند می دانی چیست ترامادو کوفت های دیگر انسان باید شرف و وجدان داشته باشد بهتر است قضاوت کورکورانه نکنید با جان ومال مردم بازی نکنید خدارا خوش نمیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون اگه از داخل کارخونه باشه کپسول در موقع پخت پوسته آن آب میشود

    • بدون نام

      ای کاش بجای قرص تریاک بود حداقل جنبه دارویی سنتی داشت

    • بدون نام

      خدالعنتشان کنه عمدا گذاشتن که بچه ها بیمار بشن و نتوانند اعتراض کنند و یا شورش کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج