۹۳۸۸۶۳
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

انتقاد شدیداللحن وزیر خارجه چین از آمریکا

«وانگ یی» وزیر خارجه چین بشدت از آمریکا انتقاد کرد که با صدور لوایح حمایت از حقوق بشر در سین کیانگ و هنگ کنگ به روابط دوطرف لطمه زده است.

ایرنا: «وانگ یی» وزیر خارجه چین بشدت از آمریکا انتقاد کرد که با صدور لوایح حمایت از حقوق بشر در سین کیانگ و هنگ کنگ به روابط دوطرف لطمه زده است.

به گزارش تلویزیون مرکزی چین وزیر خارجه چین روز جمعه افزود: صدور این لوایح اعتماد متقابل را خدشه دار کرده و صدمه جدی به مناسبات وارد کرده است وآمریکا با این اقدامات نظام اجتماعی چین را هدف قرار داده و در مسیر رشد این کشور و همکاری های دو طرف مانع ایجاد کرده است.

انتقاد شدیداللحن وزیر خارجه چین از آمریکا

او که در جریان نشست بررسی دیپلماسی یک سال گذشته چین در پکن سخنرانی می کرد خاطر نشان کرد این اقدامات متعلق به کسانی است که دارای اختلالات روحی و روانی هستند.

وانگ یی اضافه کرد آمریکا با این کارها فقط اعتبار بین المللی خود را کاهش می دهد و خود را ضعیف تر می کند این جور اقدامات بندرت در روابط بین المللی مشاهده شده است.

وزیر خارجه چین تاکید کرد در مناسبات دو کشور مسایل بسیار جدی ریشه دوانده است که باید به آنها رسیدگی شود در غیر این صورت مناسبات آینده در خطر خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد آمریکا رفتار و عملکرد خود را در برابر چین و جهان تغییر دهد و رویکرد مقابله جویانه در برابر چین نداشته باشد و اجازه دهد مناسبات به شکل مطلوب و با همزیستی مسالمت آمیز و در مسیری پایدار رشد کند.

عضو شورای دولتی چین در عین حال گفت ما مقابل کسانی که از خارج بخواهند در امور داخلی چین و هنگ کنگ مداخله کنند می ایستیم و دست های سیاه مداخله گر را قطع می کنیم.

این اظهارات در شرایطی مطرح می شود که شبکه خبری بلومبرگ گزارش کرده که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سندی را که می تواند مقدمه توافق اولیه برای رفع مناقشات تجاری دو کشور باشد امضا کرده است که البته چین هنوز رسما در این باره اطلاع رسانی نکرده است.

وزیر خارجه چین گفت که پکن قصد دارد روابط با روسیه و اروپا را تقویت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رحیم. شکری

      آیاواقعا نزدیک به سه سال وبیشتر آبروی حقوق بشر وتمامی اساس پایبند همه به اساس حقوق بشر راخراب کرده واعتبار زندگی جهانی. راازبین برده وامنیت کشورهای دنیارا بامداخله به خطر انداخته لذآآزمسئولین میخایم که ازآمربکاه دردادگاه لاحه شکایت کنند .

    • احمدرضا صفیان

      بنظر من که ترامپ با همکاری اسراییل و روسیه اومد سرکار الانم تمام کاراش در حمایت از این دوتاس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج