۹۳۸۸۹۹
۱۲ نظر
۵۰۲۶
۱۲ نظر
۵۰۲۶
پ

مشکل نان بجنورد، وجود ماسه در آرد نیست

وجود دانه‌های درشت در نان و زیر دندان آمدن آن شهروندان بجنوردی را نگران وجود شن و ماسه در آرد کرده‌ است اما مسوولان غله استان می‌گویند که مشکل نه وجود سنگریزه، بلکه دانه‌های آرد نشده گندم بوده است.

ایرنا: وجود دانه‌های درشت در نان و زیر دندان آمدن آن شهروندان بجنوردی را نگران وجود شن و ماسه در آرد کرده‌ است اما مسوولان غله استان می‌گویند که مشکل نه وجود سنگریزه، بلکه دانه‌های آرد نشده گندم بوده است.

وجود این دانه های درشت و نگران کننده در نان، از حدود ۱۰ روز پیش، سبب گلایه مندی بجنوردی ها و نانوایی های مرکز استان خراسان شمالی شده است.

مردم با گلایه های زیاد از این وضعیت خواستار رسیدگی مراجع مربوط شده اند و نانوایان هم می گویند که مشکل، در آرد تحویل گرفته از یک کارخانه تولیدی است که البته آنان را هم به درد سر انداخته است.

برخی خبازان از بازگرداندن نان توسط مردم به نانوایی ها و انتقاد از وجود ناخالصی در نان گفته و می افزایند که حتی برخی از نانوایان آرد خود را به کارخانه عودت داده اند.

شنیده شد که حتی کارخانه آرد بجنورد نیز به وجود مشکل اذعان کرده، اما مشکل را نه به علت وجود سنگریزه، بلکه وجود دانه های درشت گندم در آرد عنوان کرده است.

گلایه نانوایان

مدیر اجرایی اتحادیه نانوایان بجنورد به خبرنگار ایرنا گفت: از ۱۰ روز گذشته، وجود ناخالصی در آردهای دریافتی از یک کارخانه آرد بجنورد، سبب بروز مشکلاتی برای نانوایان و مردم شده است.

رضا قاسمیان اظهار داشت: مردم نان های دریافت شده را به نانوایان بازگشت می دهند و آنان را به باد انتقاد می گیرند و نانوایان هم مستاصل از وجود این ناخالصی ها در آرد، در کار خود مانده اند.

مدیرعامل تعاونی نانوایان بجنورد افزود: برخی از آردهای دریافت شده مجددا به کارخانه، عودت داده شده است و اعلام کرده ایم تا باقی نانوایی ها نیز که از این واحد تولیدی، آرد گرفته اند، آنرا بازگردانند.

وی اظهار داشت: بر اساس برخی شنیده ها، توری فیلتر خط تولید کارخانه آرد، پاره شده و مسوول فنی هم متوجه آن نبوده است، از این رو ناخالصی ها به داخل آرد راه یافته است.

مدیر اجرایی اتحادیه نانوایان بجنورد گفت: اکنون دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری، اتحادیه نانوایان و مسوولان مربوط، پیگیر این موضوع هستند.

پیش از این، روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی، وجود شن و ماسه در آرد نانوایی‌ها را تکذیب کرده بود.

مسئول روابط عمومی این اداره‌کل اعلام کرده بود که وجود شن و ماسه در آرد نانوایی‌های بجنورد، شایعه ای بی‌اساس است و صحت ندارد.

مهدی پوریافر اظهار داشته بود: دستگاه های آسیاب آرد از چندین فیلتر برای جداسازی ذرات سنگ بهره می برند، به گونه ای که این دستگاه ها قادرند ذرات بسیار ریز شن و ماسه را نیز از آرد عبوری جدا کنند بنابر این امکان وجود هرگونه ناخالصی از جمله شن و ماسه در آرد خارج از تصور است و واقعیت ندارد.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی هم در این باره گفت: این اداره کل بر کارخانه های آرد، نظارت دارد و تا کنون مشکلی در زمینه وجود سنگریزه در خروجی آنها مشاهده نشده است.

فهیمه مهمان نواز اظهار داشت: اگر اتحادیه نانوایان از وجود ناخالصی در آرد، گلایه مند است باید به ما گزارش کند تا بررسی های لازم انجام شود و در این زمینه گزارشی به ما نرسیده است.

مشکل از بیختن آرد بوده است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی در این باره گفت: در بررسی های انجام شده، توری فیلتر یکی از کارخانه های آرد بجنورد، پاره شده و تکه های درشت گندم با آرد مخلوط شده است.

سیدجلال موسوی اظهار داشت: مدیران این کارخانه به وجود این مشکل پی برده و برای رفع مشکل اقدام کرده اند و اکنون، آردهای مشکل دار که بین نانوایی ها توزیع شده بود تعویض می شود.

وی افزود: در این میان، نانوایان برای جلوگیری از بروز مشکل در پخت نان، می توانند آرد را الک کنند، البته الک کردن آرد پیش از درست کردن خمیر، شاید تکلیف نانوایان نباشد اما برای ارتقای کیفیت نان، واحدهای خبازی می توانند این اقدام را انجام دهند.

وی درباره وجود سنگریزه در آرد گفت: به هیچ عنوان امکان ندارد سنگریزه، شن یا ماسه در آرد وجود داشته باشد، گندم در مرحله بوجاری، از وجود هر چیز، پاکسازی می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: در این کارخانه، توری در خط تولید آرد، دچار مشکل شده بود و البته مسوول فنی متوجه آن نبوده است، به علت همین مشکل، دانه های درشت گندم به آرد، راه یافته که مشکل ساز شده است.

اکنون ۶ کارخانه آرد و یک هزار و ۱۱۲ واحد نانوایی یارانه پز و حدود ۳۰۰ واحد آزادپز در خراسان شمالی فعال است و ماهانه به طور میانگین هفت هزار تن آرد بین واحدهای نانوایی یارانه ای این استان توزیع می شود.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا مردم انقدر گلایه وشکایت دارن کشور به این ماهیه مدیران مسئولین رئیس های دلسوز وسالم زحمتکش تمام فکر و ذکرشون اختلاسه ببخشید حل مشکلات مردمه یه زره بیشتر بجوید مشگل نان هسته دار حل میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ازطنزشماوتن نازی شمابعداز10سال خندیدم خداعمرت دهدباعزت!؟

    • خراسان شمالی بجنورد

      من وخانوادام نانی خوردیم که گندم با خاک آرد شده است مسئولیت خیلی دروغ میگن لطفا پیگیری نمائیددولت در تابستان خودش اعلام کرده که گندم خریداری شده 10%خاک دارد.لابدتمیز نکردن

    • بدون نام

      خدایا دیگه چه بلاهایی که سرمون نمیاد

    • بدون نام

      معلوم نیست چه آشغالی میخواستن به خورد مردم بدن میگن توری دستگاه پاره شده.

    • بدون نام

      هر بلای سر ایرانی بیاد صداش در نماید چون به این جور وضعیت عادت کردیم

    • بدون نام

      چه اشکال دارد نانوا آرد را الک کند

    • تاج سر

      قبلا نانوا ها نیم ساعت وقت میگذاشتند برای آرد و الک کردن آن اما راحت طلبی مشکلات زیادی برای مردن ببار میارد خواهشا دقت خدا برکت بدهد

    • ''''''''Shanjani................'

      '''' ما تاکنون اصلا شاهد ' الک کردن ' آرد از طرف '' نانوا نبوده ایم!!! و اگر جسد موش'' و مارمولک هم در آرد وجود داشته باشد'' و آن نان را. نانوا به خورد مردم میدهد!!!!

    • خراسان شمالی بجنورد

      چرا مسئولین دروغ میگن همیشه گندکاری میکنند بعدا فوری تکذیب میکنن من خودم نانی که با گندم خاک داشته آرد شده گرفتم که خانمم ازم خواستن ببرم پس بدم ولی انداختم تو نون خشک لطفا پیامم را پخش کنید .یک پیام قبل از این دادم چرا پخش نکردید

    • رضا

      لطفا بدون تخصص نظر ندید. آرد آزمونی به نام خاکستر نامحلول در اسید داره که به راحتی میشه ناخالصی هارو تشخیص داد گندم قبل از از آرد شدن نم زنی میشه و یه جورای انگار شستشوی محدود..بعد گندم نم زده که پوستش نرم شده پوستگیری میشه و هرچی روی پوست باشه همراه پوست یا سبوس جدا میشه..حالا اینکه میگن خاک واقعا نمی دونم جایگاه خاک اینجا کجاست...این چه خاکیه که از بوجاری رد میشه از نم زنی رد میشه از پوسته رد میشه به مغز گندم می رسه و آرد میشه..واقعا شدنیه؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شماکه ادعا میکنی باید خودت میخوردی تا بفهمی تا چیزی نباشد مردم بیکار نیستم داستان بنویسند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج