جاباما
۹۳۸۹۴۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

اعتراض هزاران الجزایری به نتیجه انتخابات

هزاران الجزایری در چهل و سومین "جمعه اعتراض"، نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری کشورشان و پیروزی "عبدالمجید تبون" نخست وزیر اسبق در دوره "عبدالعزیز بوتفلیقه" در مرکز و دیگر شهرهای الجزایر تظاهرات کردند.

ایرنا: هزاران الجزایری در چهل و سومین "جمعه اعتراض"، نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری کشورشان و پیروزی "عبدالمجید تبون" نخست وزیر اسبق در دوره "عبدالعزیز بوتفلیقه" در مرکز و دیگر شهرهای الجزایر تظاهرات کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی "الجزیره" هزاران الجزایری پس از نماز جمعه به میدان‌های شهرهای مختلف الجزایر از جمله پایتخت و دیگر شهرها تجمع کرده و ضمن آن که خواستار تغییرات بنیادی در حکومت الجزایر شدند، انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را نیز مردود دانستند.

اعتراض هزاران الجزایری به نتیجه انتخابات

تظاهرات کنندگان الجزایری با سر دادن شعارهایی مانند"نه به انتخابات باندها"، "همچنان استواریم و در انتخابات شرکت نکردیم و هیچ کس نماینده ما نیست"، "هرگز تسلیم نخواهیم شد"، "نه به تشکیل دوباره رژیم گذشته" و رییس جمهوری قلابی توسط نظامیان روی کار آمده" به نتایج انتخابات ریاست جمهوری پنجشنبه (۲۱ اذرماه) اعتراض کردند.

معترضان همچنین با دست‌نوشته‌های حامل عکس تبون اعلام کردند که وی رییس جمهوری منتخب مردم نیست.

این اعتراضات تنها ساعاتی پس از ان برگزار می‌شود که تبون در نخستین اظهاراتش تعهد خود را به تغییراتی که مردم الجزایر بدنبال آن هستند، اعلام کرد و افزود، بازگشت اعتبار به حکومت را برنامه نخست خود می‌داند.

کمیته مستقل انتخابات الجزایر روز جمعه اعلام کرد که تبون با ۵۸.۱۵ درصد آرا پیروز ششمین انتخابات ریاست جمهوری الجزایر شده است.

براساس نتایجی که کمیته مستقل انتخابات الجزایر روز جمعه منتشر کرد، پس از تبون، "عبدالقادر بن قرینه" ۱۷.۳۸ درصد، "علی بن فلیس" ۱۰.۵۵ درصد، "عزالدین میهوبی" ۷.۲۶ درصد و "عبدالعزیز بلعید" ۶.۶۶ درصد مجموع آرای را کسب کردند.

براساس گزارش کمیته مستقل انتخابات الجزایر، میزان مشارکت در این انتخابات ۳۹.۸۳ درصد اعلام شد.

در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، از مجموع جمعیت ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری این کشور، ۲۴ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن بودند.

مردم الجزایر از سوم اسفند ۱۳۹۷ در اعتراض به تلاش بوتفلیقه رییس‌ جمهوری مخلوع این کشور برای ماندن در قدرت دست به تظاهرات گسترده زدند، موج اعتراضی که بوتفلیقه را پس از ۲۰ سال مجبور به استعفا کرد و حتی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری همچنان ادامه دارد.

دانشجویان الجزایری نیز روزهای سه‌شنبه هر هفته به خیابان‌ها آمده‌اند و خواستار به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند، خواسته‌ای که فرماندهان ارتش و در رأس آن صالح، آن را رد و اعلام کردند، انتخابات در موعد مقرر برگزار می‌شود.

عامل اصلی تظاهرات مردم الجزایر، اعتراض آنان به باقیمانده دولتمردان منسوب به بوتفلیقه در رأس امور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج