جاباما
۹۳۸۹۵۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

التهاب عضله قلب با قرص‌های لاغری

یک فوق تخصص جراحی قلب و عروق ضمن بیان عوارض آلودگی هوا بر قلب و کارکرد آن، سایر بیماری‌های قلبی_عروقی و راه پیشگیری از ابتلا به آن‌ها را تشریح کرد.

ایسنا: یک فوق تخصص جراحی قلب و عروق ضمن بیان عوارض آلودگی هوا بر قلب و کارکرد آن، سایر بیماری‌های قلبی_عروقی و راه پیشگیری از ابتلا به آن‌ها را تشریح کرد.

دکتر محمد کزازی با بیان اینکه آلودگی هوا در تشدید بیماری قلبی افراد پر ریسک می‌تواند نقش داشته باشد،‌ گفت: در بیمارانی که تنگی عروق قلبی دارند،‌ آلودگی هوا تاثیر بسزایی در تشدید عوامل بیماری‌ خواهد داشت؛ از این رو کسانی که دارای مشکلات زمینه‌ای قلبی_عروقی هستند بهتر است در شرایط آلودگی هوا کمتر از منزل خارج شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از شایع‌ترین بیماری‌های قلبی_عروقی در افراد، بیماری‌های عروق کرنر است،‌ اظهار کرد: تنگی عروق کرنر به معنای تنگی رگ‌های تغذیه کنند قلب است. ایجاد تنگی در عروق کرنری به مرور زمان ایجاد شده و در نهایت منجر به کم‌خونی قلب می‌شود که در طول زمان قلب را دچار عوارض جدی خواهد کرد. مهم‌ترین عارضه تنگی عروق کرنر، سکته‌های قلبی هستند که سن بروز آن نیز در کشور کاهش داشته است و جوانان به شکل ناگهانی و حاد دچار انسداد عروق تغذیه کننده قلب و به دنبال آن سکته قلبی می‌شود.

این فوق تخصص جراحی قلب و عروق با تاکید بر اهمیت مباحث پیشگیری کننده از بروز مشکلات قلبی_عروقی، ادامه داد: بررسی میزان و تعداد بیماران قلبی در کشور برای برنامه‌ریزی جهت رفع مشکلات آنها پر اهمیت است. در این بین شناسایی افراد دارای سابقه خانوادگی، افراد دارای زمینه ژنتیکی، بیماران دیابتی بویژه کسانی که دیابت کنترل نشده دارند و ... همچنین کاهش استرس،‌ دوری از آلودگی هوا و... در کاهش موارد بروز بیماری بسیار موثر خواهد بود.

وی در ادامه به بیماری فشارخون بالا اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد فشارخون‌ها،‌ فشارخون اولیه است؛ یعنی فشارخونی که هیچ عاملی برای آن پیدا نمی‌کنیم و بیماری خاص زمینه‌ای نیز وجود ندارد. این نوع از فشارخون معمولا در دهه سوم زندگی پدیدار می‌شود. به همین دلیل کاهش مصرف نمک و چربی، مراجعه به پزشک و مصرف دارو، پیشگیری از چاقی، تلاش برای کاهش وزن و... در کاهش فشارخون موثر خواهد بود.

کزازی افزود: ۱۰ درصد از فشارخون‌ها نیز به علت بیماری زمینه‌ای مانند بیماری‌های تنگی شریان‌های کلیه بروز پیدا می‌کند. این دسته از ابتلا به فشارخون بالا نیز معمولا در سنین پایین‌تر اتفاق می‌افتد.

وی ضمن اشاره به افزایش عادت غلط مصرف قرص‌های لاغری به توصیه افراد غیر متخصص، در عین‌حال نسبت به عوارض این قرص‌ها هشدار داد و تاکید کرد: مصرف قرص‌های لاغری بدون تجویز متخصص قطعا عوارض زیانباری به دنبال خواهد داشت تا جایی که التهاب عضله‌ای قلب ایجاد کرده و منجر به نارسایی قلب می‌شود. از این رو از افرادی که قصد لاغری دارند می‌خواهیم به متخصص مراجعه کرده و سعی کنند وزن خود را با ورزش و رژیم مناسب کاهش دهند.

وی گفت: در این بین اما کسانی که به چاقی شدید دچار هستند با تشخیص پزشک می‌توانند از عمل‌های جراحی استفاده کنند؛ چراکه عوارض آن به مراتب کمتر از قرص‌های لاغری خواهد بود. بهترین راه اما کنترل تغذیه افراد از کودکی و انجام فعالیت‌های بدنی منظم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج