جاباما
۹۳۸۹۸۰
۱۳ نظر
۵۰۱۱
۱۳ نظر
۵۰۱۱
پ

فرهیختگان در نقد وزیر جوان نوشت:

حاشیه‌سازی‌های وزیر جوان خیلی طبیعی نیست!

فرهیختگان نوشت: چند وقتی است مسئولان کشور با شب‌جمعه‌های مردم شوخی‌شان گرفته است. یک هفته ناگهان قیمت بنزین را بالا می‌برند و صبح اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند، یک هفته هم از چند روز قبل خبر از سورپرایز می‌دهند و سر آخر هم چیز خاصی عاید مردم نمی‌شود.

ظاهرا روزنامه اصولگرای فرهیختگان زمان را برای حمله به جهرمی مناسب دیده، این روزنامه در گزارشی مفصل به جهرمی حمله کرده، بخش‌هایی از این گزارش را اینجا آوردیم:

چند وقتی است مسئولان کشور با شب‌جمعه‌های مردم شوخی‌شان گرفته است. یک هفته ناگهان قیمت بنزین را بالا می‌برند و صبح اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند، یک هفته هم از چند روز قبل خبر از سورپرایز می‌دهند و سر آخر هم چیز خاصی عاید مردم نمی‌شود.

الان چند ساعتی از سورپرایز یا همان شگفتانه آقای آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات نمی‌گذرد اما خب نگاهی به پیام‌ها و واکنش‌ها خصوصا از سوی کاربران فضای مجازی نشان می‌دهد این اتفاق، یعنی پست‌پلاس و تحویل بسته‌های پستی با پهپاد، هرچقدر خوب، هرچقدر مثبت و کارآمد مورد استقبال مردم قرار نگرفته است و انتظارات از یک شگفتانه فراتر از یک خبر خوب بود.

سوالی ایجاد می‌شود که چرا چنین برخورد تهاجمی هم از سوی مردم و هم از سوی برخی رسانه‌ها نسبت به اقدام اخیر آذری‌جهرمی صورت گرفت. خب یک اتفاق مثبتی افتاده است و او هم خواسته اطلاع‌رسانی کند. اینجا هم ایراداتی وجود دارد؛ ایراداتی سوای خدشه به جوان‌گرایی، ایراداتی در نوع تبلیغ و اطلاع‌رسانی به مردمی که این روزها به هزار و یک دلیل که خود وزیر به آنها بهتر از هرکس دیگری واقف است، عصبانی هستند.

چرا حرف از ابتذال جوان‌گرایی می‌زنیم؟

چرا حرف از ابتذال جوان‌گرایی می‌زنیم و شواهد این ادعا در ارتباط با آذری‌جهرمی وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات چیست؟ کافی است کنش‌های مجازی و رسمی محمد‌جواد آذری‌جهرمی بعد از رای اعتماد از مجلس تا امروز را مرور کنیم. مروری که شاید در بخشی از آن با خنده و تمسخر مثل خیلی از کنشگران فضای مجازی و مثل همین ۲۴ ساعت گذشته و بعد از سورپرایز بی‌جان وزیر ارتباطات مواجه شده باشیم.

انتشار شماره‌تلفن شخصی

مرحله قبل از سورپرایز، مرحله انتشار شماره تلفن شخصی وزیر بود که آذری‌جهرمی شماره تماس همراهش را در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام منتشر کرد تا به اصطلاح مستقیم‌تر و بی‌پرده‌تر با مردم در ارتباط باشد. به هرحال کسی باور نمی‌کند یک مدیر جوان در راس امور مربوط به حوزه فناوری اطلاعی از مطالبات عمومی نداشته باشد و نیاز باشد با تلفن شخصی وزیر ارتباط برقرار کند و مصائبش را بازگو کند.

سوتی لایو در اینستاگرام

یکی از خنده‌دار‌ترین کنش‌ها در فضای رسانه‌ای کشور فعالیت مدیران ارشد در رسانه‌هایی است که دسترسی به آن برای مردم با محدودیت و فیلترینگ همراه است، اما خودشان مهم‌ترین افعال‌شان را در آن اطلاع‌رسانی می‌کنند. توئیتر، تلگرام و اینستاگرام شبکه‌های مجازی هستند که دوتای اولی در حصار فیلترینگ و دومی هم محصور در گمانه‌زنی‌های متعدد برای فیلترهوشمند و... . هستند اما خب مدیران و مسئولان ارشد و میانی که خود از موافقان و مسببان محدودیت‌های ایجاد‌شده هستند در آن فعالیت می‌کنند. اما سوای این تناقض مضحک، استفاده ابزاری آذری‌جهرمی از این شبکه‌ها هم کم همراه با گاف و سوتی نبوده است. وی در جواب به افشاگری‌ زرآبادی نماینده مجلس که گفته بود خواهرخانم آقای وزیر که متولد ۶۵ است، ماهیانه ۶۹ میلیون تومان حقوق می‌گیرد و کارمزد او طی سه سال دومیلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است از قابلیت لایو اینستاگرام برای پاسخگویی استفاده کرد اما حین پخش ناگهان دستش به دکمه دوربین پشتی گوشی خورد تا چشم مخاطبان به امکانات موجود و پروژکتورها و... برای این برنامه به ظاهر ساده و شخصی روشن شود.

شب‌بیداری‌های آقای وزیر و پاسخ مخاطبان

«بیدارین؟» این سوالی بود که به رسم معشوقه‌های تازه به هم رسیده مجازی توسط وزیر ارتباطات در صفحه شخصی‌اش منتشر شد تا مرزهای لمپنیسم فرسخ‌ها جابه‌جا شود و مردم بیش از پیش از امیدی که به مدیریت جوان دهه‌شصتی دولت پیرمردها داشتند ناامید شوند. انتشار عکس فتوشاپی در لباس آدم‌آهنی، شوآف ارسال پیام به ستاره‌مربع‌ها برای اطلاع از برداشتی‌های ارزش‌افزوده و چندین و چند اقدام و کنش مجازی دیگر از سوی این وزیر جوان باعث شد خیلی زود ناامیدی جایگزین امیدواری اقدام جوانان در عرصه‌های کلان مدیریتی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان

      واقعا از روزنامه فرهیختگان بیشتر از این انتظار نمیشه داشت.
      به نظرمن که از این حرکت های آقای وزیر خوب هست
      لااقل سعی میکنن پاسخگو باشند.

    • منوچهر

      کشتید ما را با این ادبیات قلمبه سلمبه،نمیدونم سطح سوادتان را برخ میکشانید یا به در میگید که دیوار بشنوه یا شاید هم قصد رساندن پیام خاص به مخاطب خاص را دارید؟ بابا وقتی مطلبی را در رسانه عمومی و اجتماعی به اشتراک میداری این حدس را هم بزن که سطح سواد همگان یک اندازه نیست، بقولی فارسی صحبت کن تا ما هم بفهمیم.

    • بدون نام

      سوپرایز داشت.اجازه ندادن به وزیر جوان.خرس خاله ها

    • محبوبه

      خب این بیچاره میخواد با مردم صمیمانه ارتباط بگیره چرا اینقدر بهش ایراد میگیرید!!;; اخه مشکلات کشور که به این مربوط نیست این در حیطه خودش داره کارشو خوب انجام میده.

    • رز

      واقعا درسته
      لایک

    • روراست

      این وزیر جوان یه مقدار کم داره

    • بدون نام

      خیلی جالب بود. با اینکه طولانی بود کل شو خوند:))

    • بدون نام

      این کارهای وزیر جوان برای جوانان خوشاینده چه اشکالی داره؟

    • چنگیز ل

      اقای جهرمی میخواهد کارمثبت انجام داده ومردم راخوشحال کندباید قبول کنیم ایشان هم محدودیت هایی دارند پس منصفانه نیست نسبت به کارهایی که محدودیت داردمواخذه اش بکنیم
      وقتی شیردهان راسوانیده فوت کردن ماست عقلانی نیست

    • بدون نام

      جهرمی هم مثل روحانی دروغگو

      پاسخ ها

      • دکتر.

        وزیر جون مشگل روحی دارد این کیک ها را که خورده بدتر شده

    • بدون نام

      وزیر جوان مردمی است این شما هستید که خود را اشرف و اجل و رجل میدانید و عارتان میاید با مردم همکلام شوید

    • بدون نام

      وزیر مزخرف دروغگو
      شورش در آوردی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج