جاباما
۹۳۹۰۵۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

روزنامه فرهیختگان از روند جایزه جلال شاکی شد

روزنامه اصولگرای فرهیختگان از روند برگزاری جایزه جلال انتقاد کرده، به هر حال جایزه جلال را به نوعی متعلق به اصولگرایان و ارزشی‌های می‌دانند، بخش‌های از گزارش فرهیختگان را بخوانید

روزنامه اصولگرای فرهیختگان از روند برگزاری جایزه جلال انتقاد کرده، به هر حال جایزه جلال را به نوعی متعلق به اصولگرایان و ارزشی‌های می‌دانند، بخش‌های از گزارش فرهیختگان را بخوانید:

می‌گویند: «هدف از اهدای جایزه ملی جلال آل‌احمد «ارتقای زبان و ادبیات ملی ـ دینی» از رهگذر بزرگداشت پدیدآورندگان آثار ادبی برجسته، بدیع و پیشرو است.» تبصره‌ای هم برای آن در نظر گرفته‌اند؛ «تنظیم ضوابط و ارائه مشوق‌های مربوط به جایزه مزبور باید در راستای تولید فکر ادبی ـ هنری اسلام‌گرا و تقویت روحیه انتقادی ـ علمی نسبت به ترجمه‌های موجود ادبی و هنری باشد.» همین هدف خودش نشان می‌دهد چه کتاب‌هایی باید در این جایزه انتخاب شوند و چقدر کتاب‌های اشتباهی در این جشنواره انتخاب شده است.

«در پنج دوره اخیر (دوره هفتم تا یازدهم) آثار منتشرشده از ۲۲ ناشر از جایزه جلال جایزه گرفته‌اند که در این میان آثار نشر چشمه چهار بار موفق به دریافت جایزه و آثار نشرهای نی، مرکز، سوره مهر، نیماژ و هرمس هرکدام دو بار و نشرهای دیگر (از بین ۲۲ نشر) تنها یک بار برنده جایزه جلال شده‌اند.

مطمئنا کسی نمی‌گوید کتاب‌هایی که انتخاب می‌شوند، کتاب‌های بدی هستند، اما اگر به ابتدای گزارش برگردیم، متوجه می‌شویم که هدف از این جایزه و شرایط انتخاب کتاب‌ها، با این عنوان است که کتاب‌ها باید در راستای تولید فکر ادبی ـ هنری اسلام‌گرا باشند، اما نگاهی به آثار انتخاب‌شده در این چند دوره نشان می‌دهد داوران به این اصل مهم توجه نکرده‌اند

جایزه جلال قرار است با توجه به اهدافش، آورده‌ای داشته باشد؛ آورده‌ای از جنس داستان برگزیده که همه چیز را در خود جای داده است، داستانی با محتوا و ساختار مناسب که در حوزه ادبیات بگنجد، اما در این چند سال می‌بینیم که از این هدف دور شده‌ایم. وقتی داستانی با محتوای خیانت، برگزیده می‌شود و برای آن هم حسابی مانور می‌روند، متوجه می‌شویم که چقدر از آن جایزه اولیه و اهدافی که برایش مدنظر بوده است، دور شده... شاید وقت آن رسیده که هیات امنای این جایزه و در راس آن وزیر ارشاد، برای آن تصمیمی بگیرند و با برگزاری یک جلسه، اهداف آن را دوباره مرور کنند و به جلالی برسند که باید باشد، نه جلالی که هست... .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      خب عزیزان این مشکل و میگفتید اگه استراماچونی تو شرایطش ذکر میکرد حتما وزارت خونه و دستگاه ها حلش میکردند با همکاری وزرای ورزش امور خارجه فرهنگ و ارشاد اسلامی و ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج