جاباما
۹۳۹۰۷۷
۲۴ نظر
۵۰۰۵
۲۴ نظر
۵۰۰۵
پ

صادق زیباکلام: با استعفای روحانی مخالفم

صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه بنده با بخش نخست صحبت‌های عباس عبدی مبنی بر عملکرد ضعیف دولت روحانی موافق هستم، اظهار داشت: اما با ادامه آن و اینکه به خاطر ضعف دولت روحانی انتخابات زودهنگام در اسفندماه برگزار شود، به هیچ عنوان، زیرا که شرایط چنین امری فراهم نیست، به اعتقاد بنده در اسفندماه تندروترین مجلس بعد از انقلاب تشکیل می‌شود.

فرارو: صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه بنده با بخش نخست صحبت‌های عباس عبدی مبنی بر عملکرد ضعیف دولت روحانی موافق هستم، اظهار داشت: اما با ادامه آن و اینکه به خاطر ضعف دولت روحانی انتخابات زودهنگام در اسفندماه برگزار شود، به هیچ عنوان، زیرا که شرایط چنین امری فراهم نیست، به اعتقاد بنده در اسفندماه تندروترین مجلس بعد از انقلاب تشکیل می‌شود و اگر انتخابات ریاست جمهوری نیز برگزار شود، فردی تندرو‌تر از احمدی نژاد و قالیباف رئیس جمهور خواهد شد.

وی افزود: اینجای تحلیل آقای عبدی اشتباه است که با برگزاری انتخابات زودرس شرایط عوض خواهد شد، با توجه به این موضوع اگر یک فرد تندرو به قدرت رسید، چه تضمینی وجود دارد که شرایط بهتر شود؟ و بدتر از الان نشود؟ مذاکره با آمریکا صورت گیرد؟ شرایط اقتصادی بهبود یابد؟ و دیگر مردم معترض نباشند، این‌ها همه سوالاتی است که عباس عبدی باید برای آن‌ها جواب‌هایی پیدا کند.

زیباکلام گفت: زیباکلام‌ها و عبدی‌ها به جای اینکه بگویند باید روحانی برود کنار، بهتر است این مسئله را موشکافی کنند که چرا روحانی ضعیف عمل کرد در دولت دوم، اشتباه از ما بود که به مردم گفتیم بیایند و رای بدهند، با توجه به این موضوع، روحانی خودش آدم ضعیفی بود یا اینکه از قدرت کافی برای انجام کار برخوردار نبود، ما باید این قضیه را باز کنیم که تا زمانیکه قدرت نهاد‌های انتصابی از نهاد‌های انتخابی مانند دولت و مجلس بیشتر باشد، فرقی نمی‌کند رئیس جمهور که باشد، چرا که از قدرت کافی برای اقدام و عمل برخوردار نیست.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه حل مشکل با آمریکا هیج ارتباطی با دولت روحانی و یا برگزاری انتخابات زودرس و سرکار آمدن دولت جدید ندارد، اذعان داشت: اگر ما می‌خواهیم مشکلاتمان را با آمریکا حل کنیم، ابتدا باید به بررسی ریشه‌های خصومت بین ایران و آمریکا بپردازیم و تا زمانیکه این مسائل روشن نشود، نمی‌توان اقدامی کرد، در این زمینه طیف تندروی اصول‌گرا معتقد هستند که آمریکا به دنبال این است که استقلال کشور را از ما بگیرد و ما را نوکر خود کند، در حالیکه من در این زمینه از تندرو‌ها این سوال را دارم، آیا اردوغان که متحد آمریکا است، هر کاری که آن‌ها بگویند، انجام می‌دهد.

زیبا کلام تصریح کرد: آیا اردوغان دنباله روی ترامپ است، آمریکا به او گفت نباید اس ۴۰۰ را از روسیه بخرد، اما اردوغان با توجه به منافع ترکیه این کار را انجام داد، همچنین ترامپ وی را از حمله به شمال سوریه و کرد‌های متحد آمریکا برحذر داشت و او را تهدید کرد، اما اردوغان باز کار خود را انجام داد و به سوریه حمله کرد، بنابراین می‌بینید که اردوغان هرکاری که دوست داشته انجام داده و خلاف میل آمریکا در این دو مورد مهم عمل کرده است.

وی بیان داشت: من به تندرو‌ها باز تخفیف می‌دهم، آن‌ها بیایند بگویند که آیا هر کاری که آمریکا به عربستان گفته، آن‌ها انجام داده اند یا اینکه بر اساس منافع خودشان عمل کرده‌اند، بنابراین می‌بینید که کشور‌های متحد آمریکا در منطقه هر کاری که این کشور به آن‌ها بگوید را انجام نمی‌دهند و کاری که به ضرر منافع ملی و منطقه‌ای آن‌ها باشد را زیر بار اجرای آن نمی‌روند.

در مجلس آینده تندرو‌ها دست بالا را خواهند داشت

این استاد علوم سیاسی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان شانسی برای موفقیت در انتخابات مجلس ندارند، بیان داشت: با توجه به اعتراضات اخیر همین شانس ۲۰ درصدی اصلاح‌طلبان نیز برای انتخابات مجلس از بین رفت، این امر نیز به نوع موضع‌گیری خود اصلاح‌طلبان، برخورد دولت در این زمینه و نا امیدی بیشتر مردم در این رابطه مرتبط است.

وی با تاکید بر اینکه در مجلس آینده تندرو‌ها دست بالا را خواهند داشت، اضافه کرد: از دیدگاه بنده مشارکت در این دوره با توجه به عملکرد دولت و فراکسیون امید بسیار پایین خواهد بود و اصلاح‌طلبان چوب حمایت از دولت روحانی را می‌خوردند، چرا که بدنه اجتماعی به دلیل سرخوردگی و ناامیدی که بدان دچار شده هیچ انگیزه و میلی برای شرکت در انتخابات و رای به نامزد‌های اصلاح‌طلب ندارد.

زیبا کلام با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان از سال ۹۶ تاکنون روزه سکوت گرفته‌اند و به هیچ عنوان مسئولیت کار‌های خود را بر عهده نمی‌گیرند، گفت: با توجه به دعوتی که آن‌ها از مردم به عمل آوردند در سه انتخابات گذشته و آقای خاتمی با «تکرار می‌کنم» انتخابات را به پیش برد، حال باید پاسخگوی وضعیت موجود باشد، وی در شب عید در جمع فراکسیون امید نیز اعلام کرد که دیگر مردم نیز به تکرار‌های وی پاسخی نخواهند داد با توجه به وضعی که در کشور وجود دارد و بنابراین اصلاح‌طلبان نباید امیدی برای انتخابات و رای مردم به آن‌ها داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس خاک برسر ت میخواهی از این بدتر به سر مون بیاره البته هر خری دیگه بیاد همینه

    • بدون نام

      بهتر هر چه زودتر رییس‌جمهور تند رو و مجلس بی منطق سر کار بیاد تکلیف مملکت روشن میشه و ملت از این همه بدبختی و گرفتاری نجات خواهد یافت.

    • م

      شرافتا کمتر اینو نشون بدین ، حالم بهم میزنه با ژست تکراریش

    • رضایی

      تو کی هستی که مخالف باشی یا موافق نخود هر آشی

    • بدون نام

      درود بر اقای زیبا لغت

    • بدون نام

      شهامت نداری

    • بی تدبیر و ناامید

      اتفاقا ما موافقیم . ضمنا مخالف حرف زدن تو هم هستیم

    • بدون نام

      اخه بهت میماس میرس استعفابده توهم بی پول میشی

    • بدون نام

      اما مردم با لال شدن تو کاملا موافقن پس لال شو

    • سامی

      تو چکاره ای دقیقا که درباره همه چیز نظر میدی
      این دولت دستپخت امثال تو هست

    • بدون نام

      برای اینکه توآمریکایی هستی او انگلیسی حالافهمیدی برای چی

    • بدون نام

      اگه نخواهیم نظر بدین کی رو ببینیم جناب...ها

    • بدون نام

      تو مخالف باش ولی ملت خوشحال می شوند

    • بدون نام

      از شما کندرو ها که خیری ندیدیم
      لاقل ببینیم تندرو ها چه میکنند

    • بدون نام

      تو هم نقش یک مهره را خوب بازی میکنی از تو هم مثل روحانی به موقع استفاده خواهند کرد.

    • رزمنده سابق

      اصلن به شما هیچ ربطی نداره هربدبختی که میکشیم از د ولتی شما منور فکرهااست نمایندهگان مجلس که ا زسال 92تا حالا چه گلی بسر مازدند یادش بخیر قالیباف میگفت د ولت چهار د رصدی برایش میخیدیم مجلس هم وضع اش معلوم بعضا تا توانستند خور دند از ماشین های داخلی تادلالی و.....

    • عبدالرحمن

      مملکت داره نابود میشه روشنفکر ما دنبال جورابش میگرده!

    • بدون نام

      دیگه تند رو و کند رو فرق نداره برای مردم بدبخت

    • بدون نام

      اقای روحانی عملکردبسیارضعیف متاسفانه داشته دولتی که باعث بیچارگی ودرمانگی درکشوربوده بایست انتخابات زودهنگام بخاطر مصلحت کشور انجام بگیردمخالفت اقای زیباکلام عاقلانه نیست این درس عبرت باشدبرای کسانی که اصلح رادرانتخابات مدنظربگیرند

    • حمید محرمی

      حنای شما اصلاح طلبها رنگ باخته خیلی به ملت دروغ گفتید این همه ی برای رای آوردن شما تلاش کردیم دود هوا شد بنزین را گران کردید که مرا از در آمد روزانه 30000 تومان با اسقاطی که دارم محروم کنید لعنت خدا بر شما اصلاح طلبان درو غگو

    • بدون نام

      دولت پنهان تصمیم گیری میکند همش از دولت روحانی توقع دا رید دستشان بسته است یک نفر تصمیم نمی گیرد

    • سیبو

      مگر او استعفا داده که تو مخالف یاموافقی

    • Omid

      برو بابا تو با این تحلیل هات
      تو دیگه اخرشی

    • ش ب

      یکی نیس فتیله این زشت کلام بکشه پایین خیلی دود میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج