جاباما
۹۳۹۰۷۸
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

پیشنهاد ظریف برای مبادله تمام زندانیان

سخنگوی وزارت خارجه گفت: بعد از آزادی زندانی ایرانی در آمریکا، آقای ظریف پیشنهاد نقل و انتقال به صورت پکیجی را در توئیت خود داد و الان هم بعد از مبادله ما آماده هستیم تا همه گروگان‌هایی که ما در آمریکا داریم در قالب یک پکیج مبادله کنیم و الان هم توپ در زمین آمریکاست.

خبرگزاری فارس: سید عباس موسوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود اظهار کرد: اولین کنفرانس مطبوعاتی خارج از تهران را در تبریز برگزار می‌کنم و این افتخاری است که در شهر اولین‌ها، اولین نشست خارج پایتخت را داشته باشم.

وی افزود: یاد همه بزرگان آذربایجان از گذشته دور و دوره مشروطیت و جنگ تحمیلی و امروز را گرامی می‌دارم.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: سیاست خارجی در این دو دوره فعال و متوازن بود و اولویت‌های مختلف در برهه‌های مختلف را داشت و از توازن بخشی غافل نبودیم و همسایگان را به عنوان اولویت اصلی قرار داریم.

توسعه روابط با کشورهای همسایه جزو اولویت‌های وزارت امور خارجه است

وی با اشاره بر اینکه ما ۱۵ کشور همسایه داریم که همه آنها برای ایران اهمیت زیادی دارند، گفت: برخی همسایگان در اثر توهمات و مشکلات احساس دوری یا نزدیکی می‌کنند ولی برخی کشورها در ایران جایگاه ویژه‌ای دارند.

موسوی متذکر شد: استان‌های مرزی، آذربایجان‌ها و کردستان ما به طور ویژه نقش محوری در گسترش حوزه اقتصادی دارند.

سفر رئیس جمهور به ژاپن سفر مهم و ثمر بخشی است

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: هر گونه سفر خارجی که طراحی می‌شود، امیدواریم ثمربخش باشد زیرا اگر احساس کنیم سفری ثمر ندارد قطعا آن سفر طراحی نخواهد شد.

وی توضیح داد: سفر رئیس جمهور به ژاپن در همین راستاست و ژاپن کشور مهم در آسیا بوده و ما مراودات زیادی با آنها داریم که قبلا مشتری ثابت نفت ما بود ولی به خاطر فشارها دست از خرید برداشته است که البته کارشان برای ما قابل قبول نیست.

از اقدامات دولت ژاپن حمایت می‌کنیم

موسوی ادامه داد: ژاپن به عنوان کشور دوستی است که با حسن نیت پیشنهاد می‌دهد تا منافع همه در منطقه تضمین شود که البته اقداماتی شروع شده و ما از آن استقبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ژاپن پیشنهاداتی برای کاهش تنش داده که از روی حسن نیت بوده و امید است در سفر ریاست جمهوری برخی اقدامات رو به جلو باشد تا به نتیجه ‌مطلوب برسیم.

از دولت جدید انگلستان انتظار داریم به تعهداتش در برجام پایبند باشد

وی در رابطه با انتخابات اخیر در کشور انگلستان گفت: مسائل داخلی در کشورها خیلی به ما ارتباط ندارد و ما مداخله‌ای نداریم زیرا آنها در حالی یک فرآیند با اتفاقات رخ داده شده داشتند که تصمیم گرفتند انتخابات صورت گیرد و در نهایت حزب محافظه کار پیروز شد و امیدواریم صرفا به حداقل تعهدات خود در قبال با ایران عمل کنند و بیش از این نیز از آنها انتظار نمی‌رود.

موسوی ادامه داد: بعد از اینکه ترامپ سر کار آمد از بسیاری از معاهدات خارج شد به گونه‌ای رفتار کرد که گویا انقلاب اتفاق افتاده است برای ما هم همین مورد در خصوص انگلستان رخ داد ولی تعهد آنها اگر پا برچا باشد، کافی است.

وی ابراز کرد: امیدواریم دولت انگلیس با توجه به شرایطی که دارد همراه با اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین بر تعهدات خود پایبند بماند و اقدامات عملی برای بازگشت به برجام انجام دهد.

پکیچ ظریف برای مبادله تمام گروگان‌ها

موسوی گفت: بعد از آزادی زندانی ایرانی در آمریکا، آقای ظریف پیشنهاد نقل و انتقال به صورت پکیجی را در توئیت خود داد و الان هم بعد از مبادله ما آماده هستیم تا همه گروگان‌هایی که ما در آمریکا داریم در قالب یک پکیج مبادله کنیم و الان هم توپ در زمین آمریکاست.

وی یادآور شد: آمریکا همیشه ترفند فشار دارد ولی این ما هستیم که باید مصون‌سازی در مقابل فشارها را داشته باشیم و روند وزارت امور خارجه نیز بر همین مبنی است و البته به برخی کشورها اعلام کردیم که استقلال خود را حفظ کرده و درگیر فشار و موضوعات بیهوده نشوند.

موسوی افزود: امیدواریم برخی کشورها به آینده فکر کنند و استقلال خود را حفظ کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری آذربایجان یک کشور مهم در معادلات منطقه‌ای بوده و از جمله کشورهای دوست ما است، افزود: یکی از راه‌های گسترش ارتباطات، کاهش موانع در سفر اتباع به دو کشور است و ما هم سعی کردیم تا از طرف خودمان این حسن‌نیت نشان را دهیم و تاکنون جمهوری نخجوان لغو روادید را داشتیم و مذاکرات به اینکه به همه جا گسترش یابد ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      کشوردوست وبرادرامریکا ازقول ظریفه خانوم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج