۹۳۹۰۹۵
۱۲ نظر
۵۰۱۴
۱۲ نظر
۵۰۱۴
پ

سفر به سوریه بدون ثبت‌نام رسمی آغاز شد

با اعزام اولین کاروان زیارتی کشورمان به سوریه که با بدرقه مسؤولان سازمان حج و زیارت صورت گرفت، سفر به سوریه رسما آغاز شد. این در حالی است که ثبت‌نامی برای این اعزام‌ها صورت نگرفته و معلوم نیست ۴۵ نفر اعزامی چگونه نام‌نویسی کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: با برقراری امنیت در سوریه، سفر به دمشق بعد از سال‌ها انتظار مجدد برقرار شد و مشتاقان این سفر معنوی توانستند به زیارت حضرت زینب (س) مشرف شوند.

بر همین اساس سازمان حج و زیارت در مرحله نخست، اعزام به سوریه را به صورت آزمایشی آغاز کرده است که نخستین گروه زائران سوریه شب جمعه با حضور مسؤولان سازمان حج و زیارت بدرقه و از ایران به سوریه اعزام شدند.

بر همین اساس سفر به سوریه رسما آغاز شد و زائران از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به دمشق منتقل شدند. به طوری که هواپیمای نخستین کاروان رسمی سوریه بامداد جمعه ۲۲ آذرماه در فرودگاه دمشق به زمین نشست.

این گروه از زائران در قالب کاروان‌های ۳ شب و ۴ روز به سوریه اعزام شدند که بر اساس تفاهم‌نامه های صورت گرفته تمام زائران در هتل‌های ۴ و ۵ ستاره دمشق اسکان داده می‌شوند.

یکی از نکات قابل توجه در اعزام‌های سوریه، نداشتن تبلیغات و اطلاع‌رسانی این سفر معنوی از سوی سازمان حج و زیارت به عنوان متولی اعزام‌ها است. تا جایی که حتی نحوه ثبت‌نام برای اعزام به سوریه نیز از سوی این سازمان اعلام نشده است و مسؤولان مربوطه نیز حاضر به پاسخگویی در این باره نیستند. حتی سامانه‌ای همچون سامانه عتبات برای اعلام ظرفیت خالی کاروان‌ها طراحی و اجرایی نشده است.

بنابراین مشخص نیست که حدود ۴۵ نفر از اعضای نخستین کاروان سوریه با توجه به عدم اطلاع‌رسانی، چگونه در کاروان‌ها نام‌نویسی کرده‌ و از کجا از برپایی این سفر مطلع شده‌اند!

با این وجود اعزام زائران سوریه بدون اطلاع‌رسانی از سوی سازمان حج و زیارت، در حال انجام است و کاروان‌ها در دو گروه پنج روز و ۴ شب و چهار روز و ۳ شب به دمشق اعزام می‌شوند.

هزینه سفر به سوریه در گروه پنج روز و ۴ شب برای زائران بزرگسال ۳ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان، ۲ تا ۱۲ سال ۳ میلیون و ۱۰ هزار تومان و زیر دو سال ۲۱۶ هزار تومان و همچنین در اعزام‌های گروه چهار روز و ۳ شب برای زائران بزرگسال ۳ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۵۰۰ تومان، ۲ تا ۱۲ سال ۲ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان و زیر دو سال ۲۱۶ هزار تومان است. همچنین زیارت حرم حضرت زینب (س) و حرم حضرت رقیه(س) و بازدید از قبرستان‌های باب‌السلام و باب‌الصغیر نیز از برنامه‌های کاروان‌های زیارتی سوریه به شمار می‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      نوبتی هم که باشه نوبت سوریه هست ازجیب مردم ایران بخورن

    • بی تدبیر و ناامید

      همچین میگه آزاد شد انگار درهای دنیای اقتصاد جهانی باز شده

    • بدون نام

      واقعا خوش به حالشان با این سفر تازه اگر یک موقع خدای ناکرده یک موشک اشتباها خورد به هواپیما تازه چه نعمت بزرگی است که این در راه کشته شده اند
      خدایا این سفر را نصیب کن

    • سپهر

      خدا را شکر .دیگه تمام مشکلات مردم حل میشود

    • رضا ورمزیار

      خدا کنه قسمت بشه ماهم بریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا من وشماراهم مکه وهم کربلا وهم سوریه برساند

      • روشن

        شماروبخدابجای رفتن به اون اماکن مقدس بیاییدهزینه اون سفرهای غیرواجب رابه دست بدهکاران وبیماران وبیکاران واوناییکه باسیلی صورت خودشونوسرخ نگه میدارندبرسونیدتاهم اونابدبختترنشوندوهم ثواب واقعی ببریداگه واقعابه اسلام وگفته هاش معتقدید

    • بدون نام

      سلام.چرا جلسه توجیهی برای کارگزاران حج گذاشتن.و اونها هم اطلاع رسانی کردند

      پاسخ ها

      • ''''''''Shanjani................'

        '''' یک سئوال ''' چرا دولت سوریه ' شهروندان خود را برای زیارت 'به اماکن مقدسه ایران 'شامل ' مشهد مقدس'' قم ''' و زیارت '' شاه عبدالعظیم حسنی''' اعزام نمی کند''و چرا ما باید همیشه پیشقدم به زیارت در ''' سوریه شویم ???!!

    • بدون نام

      خدا رو شکر راه حرم بی بی باز شد زیارت حرم بی بی یه صفای دیگه داره

    • بدون نام

      دوقدم راه چقد هزینه کآسبی راه انداختن تا قیامت

    • بدون نام

      این سفر زیارتی مدیون خون شهدای مدافع حرم میباشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج