جاباما
۹۳۹۱۳۸
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

تورج کلانتری: هنوز قواعد «دموکراسی» را نمی‌دانیم

تورج کلانتری کارگردان «دموکراسی» که در جشنواره سینماحقیقت حضور دارد درباره این مستند و نگاهش به جشنواره توضیح داد.

خبرگزاری صبا: تورج کلانتری کارگردان «دموکراسی» که در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت حضور دارد درباره ایده ساخت این مستند کوتاه توضیح داد: دموکراسی و مردم‌سالاری در ایران همیشه به شکل کنونی آن نبوده است و حق مشارکت مردم در امور و انتخابات دارای قدمت کمی است. البته از نظر من هنوز قواعد این بازی را نمی‌دانیم و بیشتر به جای اینکه بازیگران خوبی باشیم بهتر به بازی گرفته می‌شویم.

تورج کلانتری: هنوز قواعد «دموکراسی» را نمی‌دانیم

وی تاکید کرد: هدف من این بود که مخاطب زاویه‌های دیگری از انتخابات را ببیند و درباره آنها فکر بکند و این خاصیت فیلم است که با دیدن آن در ذهن مخاطب افکار جدیدی شکل می‌گیرد.

این مستندساز در مورد کیفیت فیلم هایی که این روزها در جشنواره سینماحقیقت حضور دارند، اظهار کرد: ترجیح من بر این است که همه مستندها را ببینم و بعد بگویم کارها در چه سطحی قرار دارند ولی فیلم «صحنه‌هایی از یک جدایی» را نه به علت مستند بودن آن، بلکه به دلیل یافتن نکته‌هایی ریز از شخصیت خود اصغر فرهادی و فیلم «جدایی نادر از سیمین» دوست داشتم.

کلانتری در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره سیزدهمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» مطرح کرد: من در ۸ دوره از این جشنواره حضور داشته‌ام و شاهد برگزاری بهتر آن با مرور زمان بوده‌ام همچنین برگزاری این جشنواره در پردیس سینمایی چارسو خوب است.

وی ادامه داد: در جشنواره «سینماحقیقت» به علت هزینه کمِ آن افراد متفاوتی حضور دارند و زمانی که کیفیت مکان برگزاری، سیستم نور و صدا بالا برده می‌شود حتی بقیه مستندسازان نیز علاقه بیشتری پیدا می‌کنند که کارهای بهتری ارائه بدهند.

کارگردان مستند «کنار گود» در پایان از توقعات خود نسبت به جشنواره سینماحقیقت اینگونه گفت: در دوره قبلی این جشنواره که بلیت فروشی وجود نداشت به شدت بی نظمی ایجاد می شد و صف هایی طویل شکل می‌گرفت که برای چنین فضای فرهنگی و هنری درست نبود همچنین در این دوره که سیزدهمین دوره این جشنواره است نیز مبلغ بلیت در نظر گرفته شده برای بعضی قشرها بالا است و این سبب می‌شود بسیاری از مخاطبان بیرونی را از دست بدهیم و بهتر بود که با مبالغ معقول تر و تمامی سانس‌های یک روز به صورت یک جا فروخته می‌شد. همچنین برای جشنواره‌ها باید مخاطب شناسی نیز صورت بگیرد تا کارها با کیفیت بیشتری پیش بروند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما به حقوق مسلم خودمون آگاه نیستیم و گروه هایی هم تلاش می کنن که مردم هرگز از حقوق واقعی و مسلمشون آگاه نشن تا مطالبه گر نباشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج