جاباما
۹۳۹۱۶۰
۳۷ نظر
۵۰۰۶
۳۷ نظر
۵۰۰۶
پ

قرص‌های موجود در کیک‌های خوراکی هیوسین بود

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: پس از بررسی و آزمایشات پلیس مبارزه با مواد مخدر مشخص شد که قرص‌های موجود در کیک‌های خوراکی ماده مخدر نبوده و قرص «هیوسین» بوده است.

خبرآنلاین: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: پس از بررسی و آزمایشات پلیس مبارزه با مواد مخدر مشخص شد که قرص‌های موجود در کیک‌های خوراکی ماده مخدر نبوده و قرص «هیوسین» بوده است.

سردار مسعود زاهدیان اظهار داشت: پس از بررسی و آزمایشات پلیس مبارزه با مواد مخدر مشخص شد که این قرص ها ماده مخدر نبوده و قرص «هیوسین» بوده است.

وی با بیان اینکه قرص های موجود در کیک های خوراکی در استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و آذربایجان غربی مشاهده شده، ادامه داد: انبار مربوط به این فعالیت در سیستان و بلوچستان مورد بازرسی قرار گرفت و هیچ گونه مورد مشکوکی مشاهده نشد البته در کرمان و هرمزگان مواردی دیده شده که در حال بررسی است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: اینکه این کار با چه هدفی انجام شده در حال بررسی است و قطعا نتایج آن اعلام خواهد شد و پلیس تمام تلاش خود را در این راستا به کار گرفته است.

سردار زاهدیان گفت: شرکت هایی که این کیک ها را تولید می کنند دارای پروانه فعالیت از وزارت بهداشت هستند و بطور قطع جاسازی این قرص ها خارج از شبکه های تولید و توزیع انجام شده است.

وی به خانواده ها توصیه کرد: حتما تغذیه فرزندان خود را از منابع مورد تایید تهیه کنند و با توجه به اینکه اطلاعات دقیقی از میزان توزیع این کیک ها نداریم، خانواده ها اگر با موارد مشکوک مواجه شدند، حتما به پلیس گزارش دهند.

اواخر هفته گذشته تصاویری در فضای مجازی مبنی بر وجود قرص و کپسول در کیک و برخی فرآورده‌های غذایی منتشر شد.

مدیرکل نظارت برفرآورده های غذایی وزارت بهداشت روز پنجشنبه ۲۱ آذر ماه در گفت‌ وگو با خبرنگار سلامت ایرنا در مورد مشاهده قرص و کپسول در تعدادی از بسته‌های فرآورده‌های غذایی افزود: این موضوع در برخی مناطق جنوبی کشور دیده شده و بررسی‌های همکاران ما نشان می‌دهد موضوع به هیچ‌وجه به سطح تولید و پخش کلان مرتبط نبوده و موارد احتمالی به صورت مشکوکی در سطح عرضه، مشاهده یا گزارش شده است که به نظر می‌رسد موضوعی فراتر از حوزه سلامت بوده و حتی می‌تواند ابعاد انتظامی، سیاسی و امنیتی داشته باشد.

کیانوش جهانپور ادامه داد: نحوه جا گذاری اجسام خارجی در مواردی که گزارش شده آن‌هم در تعدادی از محصولات منسوب به بیش از ۱۲ شرکت مختلف، در نواحی خاصی از نوار ساحلی جنوب کشور، ارتباطی به خطوط تولید و کارخانجات صنایع غذایی نداشته و به احتمال قوی افرادی با انگیزه‌های خاص در سطح عرضه مداخلاتی داشته و اولین اقدام در این زمینه رهگیری مسیر پخش این موارد هست که می‌تواند عامل یا عاملان را مشخص کند.

وی گفت: جاسازی قرص و کپسول در برخی کیک های برند ایرانی به صورت عمدی و پس از کارخانه انجام شده و احتمالا یک اقدام برای تشویش اذهان عمومی بوده است.

محمد حسین عزیزی نیز عصر پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: مواردی که گزارش شده شامل جاسازی قرص و کپسول‌های مختلف از جمله آنتی بیوتیک بوده که در داخل کیک های چند برند معروف جاسازی شده است.

وی ادامه داد: بیشتر موارد در استان‌های جنوبی از جمله سیستان و بلوچستان و هرمزگان بوده و به نظر می رسد اقدامی عمدی بوده است چون پاکت های کیک ها باز شده و بعد قرص یا کپسول ها در کیک ها جاسازی شده است.

در همین حال رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کرمان از مسمومیت هفت کودک در استان کرمان به دلیل مصرف کیک و کلوچه حاوی نوعی قرص خبر داد.

سید محمد صابری عصر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سه کودک مسموم شده در شهرستان بافت و چهار کودک در شهر کرمان به بیمارستان افضلی پور بعد از مصرف کیک حاوی قرص به مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی اظهار داشت: موارد مسموم شده در استان کرمان را کودکان تشکیل می دهند و این افراد بیشتر با خواب آلودگی و مسمومیت خفیف به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کرمان تصریح کرد: موارد مسموم شده با کیک حاوی قرص بعد از انجام اقدامات درمانی سرپایی با حال عمومی مساعد از بیمارستان ترخیص شدند.

وی تاکید کرد: کیک و کلوچه هایی که توسط والدین کودکان به مراکز درمانی آورده شده با برندهای مختلف و باز بوده و نمی توان در این مورد نظر داد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز(شنبه) در حاشیه مراسم هفته پژوهش در سازمان بیمه سلامت گفت: منشا کیک‌های حاوی قرص تا حدی مشخص شده و پیگیری‌ها ادامه دارد و در یکی از کشورهای همسایه نیز این مورد دیده شده است.

ایرج حریرچی افزود: در مورد این کیک ها مشخص شده که در هیچ کارخانه یا شرکت توزیع کیک این اتفاق رخ نداده و امکان ندارد در فرایند پخت کیک در حرارت بالا قرص ها سالم بماند.
وی گفت: این موضوع امروز در جلسه ای که در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با حضور نمایندگان دستگاههای مختلف برگزار می شود، بررسی و نتیجه بررسی ها به مردم اعلام خواهد شد.

حریرچی گفت: منشا این کیک ها تا حدی مشخص شده و پیگیری ها ادامه دارد. وی گفت: قرص هایی که در این کیکها گذاشته شده از انواع داروهای مختلف بوده اما قرص برنج یا مخدر نبوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عابدین ترابی

      اصلا گیریم انرژی زا بوده ما مشکلمون اینه اون تو چیکار میکردن چرا همیشه یکقدم عقبیم باید مشکل پیش بیاد تا چاره بیندیشیم . بخدا این مملکت سرخود میچرخه هیچ مسئولی کارشو درست انجام نمیده

      پاسخ ها

      • محمد شریفی

        بخدا

      • بدون نام

        هیچ کارخانه تولید کننده ای این کار احمقانه رو انجام نمیده ، فقط این اقدام قطعا در راستای تشویش افکار عمومی جامعه است

      • بدون نام

        چرامعرفی نمیکنیدصاحب کارخونه رو

    • بدون نام

      سادیسم داشتند احمق ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا کشور بزرگ و جهانی ایران شده بدتر از افغانستان .. بچه جرمی این بچه های معصوم آزاری

    • ''''''''Shanjani................'

      '''' این کار کدام افراد بیکار بود که قرصهای هیوسین را در داخل '' کیک ها '' جا سازی کرده اند!!!

    • kamiiiiii

      جنابان محترم.غیر ممکنه.چون کیک مستقیما ازکارخونه به دست مغازه دار میرسه.اونم با واسطه ویزیتور.پس خواهشا پی گیری کنید.فرض کنید اینم اغتشاشه.چون غیر ازاین پیگیر نمیشه

    • بدون نام

      کلاه سر خود بزارید ازمایشگاه گفته مواد مخدر شما میگید نه

      پاسخ ها

      • روشن

        باباچرانمیخواهیددست برداریدمگه این اولین باریه که اینجورمساعل ماست مالی میشه اخب اینم یکی دیگه حتماباهاشون اشنادرامدند ویاپلرتی گردن کلفتی پیداکردندمگه چی شده اخه مگه چندتابچه بمیرندویاناقص العضوشوندچی میشه بچه که اینقدرسروصدانداره

      • بدون نام

        اگرصاحب کارخونه تعداد100کیک به یه جایی کمک میکرد۱۰۰۰باردرتلوزیون ازش تعریف وتمجیدمیکردن ولی العان نه اسمش میگن نه کارخونه معرفی میکنن

    • مهدی حسن نیا حکاک

      آقای رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر مسعود زاهدیان چرا باید توی تیتاپ قرص باشد برای تقویت حافظه ؟؟؟؟؟؟ اینقدر مردم را سر کار نگذار و اصل مطلب را بگو که راز این کار چیست ؟؟؟؟ اون طرف از چشم و ابروی تو خوشش میاد که از دارو خانه قرص میخره و توی کیک بچه من و تو میگذارد ؟؟؟؟ برو نفر اصلی را پیدا کن و ازش بپرس چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟

    • میلاد اسکندرزاده

      مواظب فرزندانمان باید باشیم

    • بدون نام

      هیوسین باندازه عدس وفقط سفیداست ولی...؟؟!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا مردم بایدقیدخریدشیرینی وکیک و کلوچه رو بزنن چه بهتر مرض دیابت هم نابودشده

    • بدون نام

      منابع مورد تائید کجا میشه مثلا ملت یا از مغازها خرید میکنن یا فروشگها مارک اجناسم که معتبر بوده خارجی بخریم...

    • امیر

      سوال اینجاست چرا درشهر و شهرستانهای اطراف ایران که معمولا....
      چرا در اراک و سمنان نه چرا در تبریز و تهران نه این کار عمد هستش و دلیل داشته و خدا میدونه چه نیتی پشتش هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا

      • بدون نام

        خدالعنتشون کنه الهی رسوابشن .که همه مردم بشناسونشون بی ابروهای ازخدابیخبر

    • بدون نام

      گفتم که کار عوامل عربستانه،توجه کردید گفته فقط کلرخانجات نرار ساحلی جنوب ،رسیدید بحرفم ،حالا گندش نهایتا در میاد که کار جیره خوارها ومزدورای عربستانه

      پاسخ ها

      • kamiiiiii

        خدا شفات بده تو اولین فرصت

    • حسینی

      الان مثل ذرت های الوده سر وته اش رو هم میارن

    • حسینی

      دو روز دیگه میگن اسمارتیز بود

      پاسخ ها

      • بی نام

        اره میگن دراژه واسمارتیز بوده

    • بدون نام

      اصلافرق نمونه البته نوعش شدت و ضعف داره فقط نام کارخانه و صاحب آن را معرفی کنیدوازش سوال کنید چه منظوری ازاین کارش داشته

    • علی جوادی

      چه زود به نتیجه رسید آیا کپسول هیوسین هم داریم

    • گلعلی

      هیوسین مخدره و اعتیاد آور معمولا برای درمان اسهال استفاده میشه صاحب کارخانه هدفش اعتیاد مردم و کودکان به کیک آلوده بود این عمل شرم اوره

    • مهدی یار

      به خدا

    • بدون نام

      آقایان چاخان کذاب
      خدمت شما عرض کنم که در ایران فقط قرص هیوسین ۱۰ داریم .
      اون کپسول ها چی ن پس؟

      متاسفانه من پزشکم پس دروغ قشنگی بگو که باورم بشه

    • بدون نام

      آدم بی سواد حداقل یه تحقیق میکردی مگه هیوسین آدم مسموم می کنه تازه خیلی موارد برای معده ام تجویز می شه

    • علی

      هیوسین واسه رفع دل درده اونوقت دل درد آورده

    • سراب

      اگه قرص هیوسین بوده که نباید دل درد میگرفتن نابغه

    • احمدی

      کاش تو قرص ها تی تاب بود به جای اینکه تو تی تاب ها قرص باشه

    • رضا

      متاسفانه تو مشهدم دیده شده ولی خداروشکر دانش اموز نخورده

    • بدون نام

      کار خودشونه

    • سکوت

      تا ابد که نمبشه عیب ها رو ماستمالی کرد .هر دفعه یه بهونه .بخشش تا چند دفعه .این کارا مال کسانی هست که چشم ندارن سلامتی کسی رو ببینن ....

    • حمید

      هیوسین!به اندازه عدس وسفید ولی درعکس درشت ورنگارنگ:'(باباسرکاریم .مردم ایران زودباور ودراستیضاح وبازخواست ازحقوق خودصفر هستند مثلا اگراین قرصها درفرانسه یاهرکشوردیگرپیدامیشد مردم انجا قیامت میکردن تمام مسولین بایدپاسخگوباشند ولی درایران میگیم خدارو شکرحالا که بچه من نخورده .این فرهنگ اسلامی است که به مابه غلط اموخته اند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج