۹۳۹۱۹۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

باید فیشینگ حرفه‌ای به دام پلیس فتا افتاد

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: فیشینگ کاران حرفه‌ای از سوی پلیس فتای این استان شناسایی و دستگیر شدند.

ایرنا: رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: فیشینگ کاران حرفه‌ای از سوی پلیس فتای این استان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو افزود: اعضای این باند با طراحی و انتشار اپلیکیشن‌ها و لینک‌های جعلی مربوط به ماهواره جیبی، صیغه‌یاب، شارژ ایرانسل و شارژ اینترنت در شبکه‌های اجتماعی به حساب های بانکی بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر در سطح کشور دسترسی پیدا کرده بودند.

وی اظهار داشت: در پی وصول پرونده‌ای مربوط به کلاهبرداری سایبری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان زنجان قرار گرفت و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد متهمان دستگیر شده با طراحی ربات‌های جعلی (ماهواره جیبی، صیغه‌یاب، شارژ ایرانسل و اینترنت) در شبکه های اجتماعی به منظور فعال سازی امکانات آن، شاکی پرونده را به یکی از درگاه‌های بانکی هدایت و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی با پیغام خطا مواجه شده و پس از گذشت چند روز متوجه برداشت‌هایی از حساب بانکی خود می‌شود.

آدینه‌لو افزود: با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهمان در یکی از استان‌های همجوار مورد شناسایی قرار گرفته و با هماهنگی قضایی تیمی از کارآگاهان این پلیس با مراجعه به مخفیگاه آنان در یک خانه تیمی، تعداد ۶ نفر را دستگیر و ابزارهای دیجیتالی موجود در محل را نیز توقیف کردند.

وی اظهار داشت: متهمان ابتدا منکر بزه انتسابی شدند اما پس از مواجهه ‌با مستندات، ادله و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان، به انتشار اپلیکیشن‌ها و لینک‌های جعلی با موضوعات مختلف اعتراف کردند.

رییس پلیس فتا استان زنجان گفت: مردم برای پیشگیری از این نوع کلاهبرداری می توانند نسبت به فعال سازی رمز یکبار مصرف کارت بانکی و نحوه فعال‌سازی آن، به بانک‌های عامل مراجعه کرده و همچنین با استفاده از افزونه ضد فیشینگ نسبت به بررسی سایت‌های جعلی بانکی اقدام نمایند.

آدینه لو افزود: افراد در صورت مشاهده موارد مشکوک، بلافاصله مراتب را از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و نشانی https://www.cyberpolice.ir بخش گزارش های مردمی پلیس فتا اطلاع دهند تا اقدام قانونی لازم به عمل آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج