جاباما
۹۳۹۳۴۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

استقلال هنوز از مربی‌اش دور نیست

ساعتی پیش از بازی استقلال - شاهین، آخرین پیام سرمربی به اردوی استقلال رسید. آرزوی موفقیت و خداحافظی. با امضای آندره‌آ استراماچونی.

ایران ورزشی: ساعتی پیش از بازی استقلال - شاهین، آخرین پیام سرمربی به اردوی استقلال رسید. آرزوی موفقیت و خداحافظی. با امضای آندره‌آ استراماچونی. این پیام می‌توانست فشار روانی را به تیم بیشتر کند و شاید زمان انتشارش بی‌توجهی یا سیاست استراماچونی بود. شما چطور تعبیرش می‌کنید؟

امضای استراماچونی اما هنوز پای تیمش بود. در لحظه لحظه بازی با شاهین می‌توانستید استقلالی را که او ساخت، تماشا کنید. در باشگاه استقلال اما فقط بازیکنان و هواداران می‌دانند ساختن این تیم چه اهمیتی دارد. بقیه مشغول بحث‌های بیراه روزهای اخیر هستند و ده دقیقه یک‌بار بررسی می‌کنند که پول به حساب استراماچونی به تعبیر عامیانه در نقل و انتقال بانکی نشسته یا ننشسته است! استقلال با استراماچونی به تیم جذابی تبدیل شده بود اما باشگاه استقلال توانایی مواجهه و همکاری با یک مربی حرفه‌ای را مطابق قرارداد نداشت.

برای باشگاه استقلال اهمیتی ندارد که در تیمش چه اتفاقات فنی رخ داده است. از دفاع ۳ نفره و موفق تا زوج طلایی خط حمله، هیچ‌کدام برای باشگاه استقلال صاحب ارزش مالی نبود که به فکر پرداخت منظم و ساز و کار پرداخت‌ها به سرمربی نبودند اما تغییرات و آثار استراماچونی برگ برنده آبی‌ها در بازی با شاهین بود. یک پیروزی پرگل مطابق آنچه استراماچونی از تیمش می‌خواست.

آخرین خبرها درباره استقلال، پیروزی ۴ - یک مقابل شاهین نیست. این پیروزی و صدرنشینی استقلال در جدول انگار هیچ‌کدام از هواداران استقلال را خوشحال نمی‌کند. هواداران استقلال بیشتر از مدیران به آینده نگاه می‌کنند و می‌دانند بدون استراماچونی و با تغییر مربی، آینده جالبی نخواهند داشت.

استقلال بدون استراماچونی هنوز امضای سرمربی ایتالیایی‌اش را در بازی دارد اما در همین ۹ روز اخیر استقلال را ذره ذره در حال دور شدن از نظم استراماچونی می‌بینیم. استقلال اگرچه همچنان به صدرنشینی‌اش ادامه داده اما کیفیتش با هفته‌های اوج کار استراماچونی فاصله گرفته. استقلال بدون استراماچونی آینده‌ای نامعلوم در این فصل دارد و احتمالاً به گزینه‌هایی مثل فرهاد مجیدی رو می‌آورد که تجربه متفاوتی برای بازیکنان استقلال به نسبت کار با استراماچونی خواهد بود.

برای استقلال شیرینی پیروزی آخرین بازی‌اش در نیم فصل اول بی‌معنا شده و هیچ‌کس نمی‌داند تا روز دوشنبه که قرار است طبق ادعاهای وزارت ورزش و جوانان و هیأت مدیره استقلال دستمزد استراماچونی پرداخت شود، چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. آیا استراماچونی که در آخرین ویدئوی خود خداحافظی کرده و پیش‌تر قرارداد را نیز یکطرفه و طبق مفاد قراردادش فسخ کرده، حاضر به امضای قرارداد جدید با استقلال خواهد شد؟

زیان بزرگ استقلال با فسخ یکطرفه قرارداد توسط استراماچونی فقط مبلغ کامل قرارداد او نیست، بلکه استقلال پروژه ساخت یک تیم جدید با مربی جوانش را نیمه‌کاره رها می‌کند و این می‌تواند زیانی بزرگتر از آن چند صد هزار دلار یا حتی یک میلیون دلاری باشد که باید به استراماچونی بابت قرارداد و خسارت بپردازد. نمی‌دانیم هیأت مدیره استقلال امضای استراماچونی را که در بازی با شاهین نیز پای تیم بود، می‌شناسد یا نه. نمی‌دانیم مثلاً اسماعیل خلیل‌زاده قیمت امضای یک مربی پای یک تیم را تشخیص می‌دهد یا نه؟ اما می‌دانیم که اگر قیمت این تغییرات و تیم ساختن را می‌دانستند، کار به این وعده‌های بیهوده نمی‌رسید.

برای استقلال تا همین امروز گران تمام شده است که دو بازی را بدون سرمربی پشت سر گذاشته و ادامه این روند می‌تواند استقلال را از ریتم و آهنگی که داشت، خارج کند. چه بسا بازی با شاهین از آخرین بازی‌هایی باشد که امضای استراماچونی پای تیمش بود و بعد از این با استقلال دیگری مواجه شویم و حضور کوتاه مربی ایتالیایی به یک خاطره خوب تبدیل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج