۹۳۹۴۴۳
۱۷ نظر
۵۰۰۶
۱۷ نظر
۵۰۰۶
پ

افزایش ۱۰ تا ۲۰میلیونی قیمت خودرو در بازار

عضو اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتوموبیل افزود: وقتی دلار افزایش پیدا می‌کند همه به بازار هجوم می‌آورند تا خودرو بگیرند و ارزش پول خود را حفظ کنند همین امر باعث می‌شود که یک سری خریدار کاذب پیدا شود که فقط به دنبال بالا بردن قیمت هستند و آن وقت شاهد هستیم که قیمت‌ها بدون هیچ توجیهی افزایش پیدا می کنند.

خبرگزاری ایلنا: عضو اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتوموبیل افزود: وقتی دلار افزایش پیدا می‌کند همه به بازار هجوم می‌آورند تا خودرو بگیرند و ارزش پول خود را حفظ کنند همین امر باعث می‌شود که یک سری خریدار کاذب پیدا شود که فقط به دنبال بالا بردن قیمت هستند و آن وقت شاهد هستیم که قیمت‌ها بدون هیچ توجیهی افزایش پیدا می کنند.

علی‌رضا پور حسنی در خصوص آخرین وضعیت بازار خودرو گفت: نوسان ارز در چند روز اخیر باعث شده همه چیز در کشور به هم بریزد و تمام اصناف و حوزه‌ها اکنون درگیر نوعی سردرگمی هستند. وضعیت به آنجا رسیده که سیستم روحی و روانی فعالان اقتصادی در کشور به هم ریخته است و بیراهه نیست که بگوییم که برخی از آنها مریض شده‌اند.

وی ادامه داد: وقتی دلار ۱۱ هزار تومانی در عرض کمتر از یک ماه به ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان می‌رسد هیچ کاری نمی‌شود در این کشور کرد اکنون در بازار خودرو، وضعیت به گونه‌ای شده که همه چیز کاذب است و هیچ کس نمی‌داند که این وضعیت تا کی ادامه دارد.

پور حسنی افزود: وقتی دلار افزایش پیدا می‌کند همه به بازار هجوم می‌آورند تا خودرو بگیرند و ارزش پول خود را حفظ کنند همین امر باعث می‌شود که یک سری خریدار کاذب پیدا شود که فقط به دنبال بالا بردن قیمت هستند و آن وقت شاهد هستیم که قیمت‌ها بدون هیچ توجیهی افزایش پیدا می‌کنند. از طرف دیگر تحریم‌ها و کاهش تولید ایران خودرو و سایپا باعث شده تا کمتر از همیشه خودرو به بازار عرضه شود اینکه مدیران این دو شرکت اظهار می‌کنند که بازار را در کنترل دارند و تعهدات خودرا به موقع انجام می‌دهند بیشتر شعار است.

وی افزود: با سهمیه‌بندی بنزین خودروهای دوگانه سوز حداقل ۱۵ میلیون تومان گران‌تر شده است و خودروهایی که به دلیل تحریم تولید آن متوقف شده مانند برلیانس و ساندرو به صورت تصاعدی افزایش قیمت دارند.

پورحسنی مدعی شد: در این چند روزی که شاهد نوسان ارز بودیم خودروسازها تا حدامکان از تزریق خودرو به بازار خودداری کردند و تا آنجا که می‌توانستند کمتر خودروی صفر تحویل دادند.

وی با اشاره به کاهش قیمت ارز در آخرین ساعات کاری هفته گذشته گفت: اگر قیمت ارز کاهش پیدا کند و به همان عدد قبلی برسد و از همه مهمتر اینکه ثبات داشته باشد احتمالا جلوی این روند صعودی افزایش قیمت خودرو گرفته شود اما به طور حتم قیمت‌ها به روال سابق باز نخواهد گشت و به طور کلی هر چیزی که گران می‌شود دیگر ارزان نمی‌شود.

عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتوموبیل تصریح کرد: در ۱۰ روز اخیر به طور میانگین قیمت خودروها ۱۰ تا ۲۰ میلیون افزایش پیدا کرده است.

افزایش ۱۰ تا ۲۰میلیونی قیمت خودرو در بازار

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بینام

      من برج 2تکمبل وجه کردم 7 ماه است هنوز فاکتور نشده کجاست کسی به دادمن برسه ماشینم پیکان بود فروختم به خاطر غرض خودرو هرروز رنگ میزنم سابپا فقط دروغ میگن

      پاسخ ها

      • عجب دنیایی

        همین شما ها هستین که این بلارو سر خودتون و مردم اوردید الان داری چی میگی مردک نمیخریدین با همون پیکان میچرخیدی بهتر از این شرایط بود

      • بدون نام

        برو بازم پیکان بگیر.چون سایپابهت ماشین
        تا1400نمی دهد.

    • اریا

      مردم گرفتار کردید

    • بی نام

      این ماشینهاروبزاریددرکوزه آبشوبخورین

    • بدون نام

      مردم بی فکر که با تقاضاهاشون باعث بالارفتن این اشغالها میشن

    • محمد

      علی برکت الله

    • رامین

      پراید ۱00 میلیونی مبارک باشه چرخش بچرخه

    • بدون نام

      اتفاقا این دو روزه خودرک کاهشی شده دلار هم ۱۲۵۰ شده افت کرده چرا خبری میزنی که بازار رو ملتهب کنی

    • وحیدافزایش

      تنهاراه ارزان شدن خودرو آزاد کردن واردت هست حتی با این وضعیت ارز بازهم واردات خودرو بصرفه هست نمیدونم چرا آزاد نمیکنن الان یه جوان چطورمیتونه با این وضع خودرو بخره خانه بخره ازدواج کنه واقعا باآزادکردن واردات خودرو کارگران خودروسازها بیکارنمیشن رقابت پیش میادآن وقت خودروسازها سواستفاده نمیکنن کیفیت میبرندبالا قیمت هم میادپایین

    • بدون نام

      خاک عالم بر سرتون که عرضه کنترل قیمت خودرو ندارید

    • بدون نام

      غلط کردی ، این قیمت شما دلالهاست ، بازار راکده و هیچ خرید و فروشی انجام نمیشه ، قیمت بازار خودرو خیلی پایین تره ، دلالها التماس می کنند تا خریداری پیدا بشه

    • بدون نام

      هیییییی هی مملکت بی دروپیکر بی صاحاب هردم بیل بی قانون بی درو دروازه ،خراب شده

    • توماج

      احسنت

    • بدون نام

      خودرو سازان لعنتی

    • بدون نام

      ببینید تحریم چه بلائی برسرمان آورد؟

    • بدون نام

      بعضی ها مرض دارند که خبر الکی بگن،بنویسند ویا هر کوفت وزهرمار دیگه. من صرفا برای پسر دانشجو یک پراید ثبت نام کردم کمتر ۴۰ روز تحویل گرفتم. همکار دیگر مان هم همچنین. گناه داره همین جور دل ملت را خالی می کنید. خدا نگذره از کسانی که همه اش دارند روحیه ضعیف مردم را ضعیف تر می کنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج