۹۳۹۵۶۱
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

انتقال انسان به انسانِ آنفلوانزا به راحتی رخ نمی‌دهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به موارد مثبت آنفلوآنزا گفت: اگر چه انسان می‌تواند به ویروس آنفلوانزای حیوانی آلوده شده و دچار بیماری خفیف و یا شدید شود، انتقال انسان به انسان بیماری به راحتی رخ نمی‌دهد و یا بسیار محدود است و افراد با تماس مستقیم با حیوانات آلوده و یا محیط‌های آلوده به ترشحات آنها بیمار می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: سعید کشمیری در شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزا عنوان کرد: استراتژی‌های اساسی همچون شستن مکرر دست‌ها، استفاده از دستمال در زمان عطسه، خودداری از روبوسی برای جلوگیری از پخش ویروس، و همچنین پیشگیری و مقابله با آنفلوآنزا و بیماری‌های تنفسی وجود دارد که نیاز است به آنها توجه شود.

وی افزود: اگر چه انسان می‌تواند به ویروس آنفلوانزای حیوانی آلوده شده و دچار بیماری خفیف و یا شدید شود، انتقال انسان به انسان بیماری به راحتی رخ نمی‌دهد و یا بسیار محدود است و افراد با تماس مستقیم با حیوانات آلوده و یا محیط‌های آلوده به ترشحات آنها بیمار می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اظهار کرد: ویروس آنفلوانزای فصلی مرتباً در حال تغییر است و بنابراین یک نفر می‌تواند چندین بار به آنفلوانزا مبتلا شود. به همین دلیل ترکیب واکسن‌های آنفلوانزا مرتباً (در حال حاضر هر دو سال یک‌بار) بازبینی شده و برای اطمینان از اثربخشی آن به روزرسانی می شود.

این مسئول تاکید کرد: ویروس آنفلوانزا از قبل از آغاز علائم بیماری (۲۴ ساعت قبل) در ترشحات دستگاه تنفسی فرد آلوده می‌توان شناسایی کرد، به طور معمول ویروس بعد از ۵ تا ۱۰ روز در ترشحات ویروسی فرد آلوده قابل گزارش نیست.

وی با ارائه گزارش وضعیت موارد بیماری شدید تنفسی در استان در سال جاری گفت: تعداد موارد بستری شده شدید تنفسی ثبت شده در سامانه ۴۳۶ نفر، موارد دارای سابقه قبلی بیماری‌های زمینه‌ای ۱۸۷ نفر، تعداد نمونه گرفته شده ۱۵۴ مورد، موارد مثبت آنفلوآنزا ۱۹ نفر، موارد فوت شده از کل بیماران بستری شده شدید تنفسی ۱۷ نفر، و موارد فوت شده مثبت آنفلوآنزا ۲ نفر بوده اند.

کشمیری ادامه داد: تعداد موارد مثبت: ۱۷ نفر که شامل ۱۵ مورد (A(H۱N۱ و ۲ مورد B بوده است. تعداد موارد فوت: ۳۷ نفر (۱ نفر در بخش CCU؛ ۲۳ نفر در ICU؛ ۵ نفر در اورژانس، ۷ نفر در داخلی و ۱ نفر در سایر بخش ها فوت کرده اند.) از ۳۷ نفری که فوت کرده بودند نتیجه آزمایش ۸ نفر مثبت (آنفلوانزای نوع A) و ۲۵ نفر منفی بوده و در ۴ مورد هیچ نتیجه ای ثبت نشده است.

سعید کشمیری با اشاره به انتصاب ۴۶ درصدی مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از میان بانوان خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ و ۹۸ دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تعداد ۷۶ انتصاب از میان بانوان توانسته رتبه نخست را از این نظر در بین دستگاه های اجرایی استان کسب کند که با تمرکز بر جوان گرایی افراد انتصاب شده دارای میانگین سنی ۳۹ سال بوده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      چه کسی شما را رییس علوم پزشکی کرده است من که یک فوق لیسانس پرستاری هستم و رییس علوم پزشکی نیز نمی باشم طبق درس های که خوانده ام و تجربه کاری ام میدانم که این بیماری از انسان به انسان منتقل میشود خجالت نمی کشی بی سواد اصلا کی به شما مدرک داده است

    • بدون نام

      حالا ميگي؟

    • خدا

      آقای دکتر بدون سهمیه رتبه چندم بودی که این خزعبلات را ارائه میدی؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج