جاباما
۹۳۹۶۳۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

چنار ۴۷۰ ساله ایج، ثبت‌ملی شد

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه گفت: درخت کهنسال "چنار "روستای ایج در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شد.

ایسنا: سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه گفت: درخت کهنسال "چنار "روستای ایج در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شد.

بهمن اخلاقی افزود: درخت چنار روستای ایج در داخل حیاط مسجد ولیعصر (عج) واقع شده و سایه وسیعی ایجاد کرده و محل استراحت مردم و نمازگراران مسجد است و دارای ۴۷۰ سال قدمت است.

چنار ۴۷۰ ساله ایج، ثبت‌ملی شد

وی گفت: درختان چنار با تنه ای قطور و استوار از جمله گونه‌های درختی پهن برگ‌اند که به دلیل زیبایی‌های خاص و منحصر به فرد خود به ویژه در فرم برگ‌ها و رنگ سفید پوست تنه جلوه خاصی را در بافت مناطق مختلف ایجاد می‌کنند و با عنایت به مقاومت بالای آن در شرایط مختلف و استفاده از سایه آن در مناطق کویری از اهمیت زیادی برخوردار است.

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه ادامه داد: درخت کهنسال چنار روستای ایج به شماره" 546 "در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شده است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، ایج یکی از روستاهای شهرستان سرخه در دهستان لاسگرد در ۱۶ کیلومتری شمال روستای لاسجرد واقع شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج