جاباما
۹۳۹۶۴۹
۳ نظر
۵۰۱۸
۳ نظر
۵۰۱۸
پ

لعیا جنیدی:

برخی ظرفیت‌های قانون اساسی را اجرا نکرده‌ایم

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: قانون اساسی ظرفیت‌هایی دارد که آن را اجرا نکرده‌ایم.

ایسنا: لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور در نشست "بازنگری در قانون اساسی" که از سوی حامیان جامعه مدنی (حجم) و انجمن حقوق‌شناسی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، گفت: همه نظام‌های حقوقی دنیا و ما می‌گوییم که بازنگری ممکن است؛ گرچه اصل ۱۷۷ قانون اساسی سختگیرانه است.

وی افزود: تا وقتی قانونی را تغییر ندادیم، باید به این قانون اساسی پایبند باشیم. برخی از اصول قانون اساسی پیچیده است، مثلا موازین اسلام در اصل چهارم قانون اساسی امده که از آن هزار جور تفسیر شده است.

برخی ظرفیت‌های قانون اساسی را اجرا نکرده‌ایم

جنیدی گفت: جا دارد قانون اساسی اصلاح شود و اصول مربوط به حقوق و آزادی‌های مردم و همه‌پرسی تقویت شود. اخیرا هم لایحه‌ای در مورد تضمین حقوق اجتماعات و راهپیمایی‌ها ارایه دادیم و طرحی هم قبلا داده بودیم که در دیوان عدالت ابطال شد.

وی با بیان اینکه با قوانین عادی می‌شود قدم‌هایی برداریم، گفت: باید جلسه‌ای در مورد پیش‌نیاز قانون اساسی بگذاریم. یک جامعۀ در آرامش می‌تواند این کار را انجام دهد و جامعۀ در التهاب نمی‌تواند آن را انجام دهد. وقتی جامعه در وضعیت تعادل نیست، نمی‌توانید قانون متعادل از آن انتظار داشته باشید. اگر نباشد سخن از بازنگری سخن پخته‌ای نیست.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور افزود: امروز دو گروه هستند که یکی می‌گوید جمهوریت را تقویت کنیم و یکی می‌گوید حکومت را تقویت کنیم و جهت‌ها متفاوت است و باید در جهت هم همسو شویم و برای این کار باید نخبگان مسیر را به سوی هدف نشان دهند و دیگر اینکه این مسیر بلوغ می‌خواهد و آن پایه‌ای‌ترین شرط است.

وی تاکید کرد: قانون اساسی ظرفیت‌هایی دارد که آن را اجرا نکردیم. روشن‌ترین معیارهای قانون اساسی در فصل سوم آمده است. تمام اصول قانون اساسی در شکل برابرند ولی فصل سوم متفاوت است و باید جهت دستگاه عریض و طویل حکومتی فصل سوم باشد.

جنیدی با طرح این پرسش که چرا نمی‌توانیم امروز همین قانون اساسی را درست اجرا کنیم؟ گفت: جهت‌گیری قانون اساسی باید به حقوق مردم باشد و بازنگری هم ایرادی ندارد ولی باید پیش‌نیازهایش فراهم باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلا ورق نزدین

    • بدون نام

      ملت نادان== مجلس نادان

    • خلیلی قوشچی

      میشه بگید کجاها رو اجرا کردید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج