جاباما
۹۳۹۷۴۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سمند، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و دنا استاندارد یورو ۵ را دریافت نکرده‌اند

پیش‌فروش کدام خودرو‌ها غیرقانونی شد؟

کارشناس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: پیش فروش سمند، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و دنا برای سال آینده غیرقانونی است.

ایلنا: کارشناس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: پیش‌ فروش سمند، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و دنا برای سال آینده غیرقانونی است.

«بهزاد اشجعی» کارشناس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم در واکنش به اقدام ایران خودرو مبنی پیش فروش خودروهای با استاندارد یورو ۴ گفت: بنا بر ماده ۴ قانون هوای پاک، از ابتدای سال آینده شماره‌‌گذاری خودروهای یورو۴ ممنوع است.طبق ماده قانون مذکور، فروش یا پیش‌فروش خودروهایی که محدودیت انتشار آلاینده‌ها را رعایت نمی‌کنند، ممنوع است. با این وجود گروه صنعتی ایران خودرو، اقدام به پیش‌ فروش چهار خودروئی کرده است که استاندارد محدودیت انتشار آلاینده‌ها، یعنی استاندارد یورو ۵ را ندارند.

سمند، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و دنا استاندارد یورو ۵ را دریافت نکرده‌اند

وی در تشریح این قانون گفت: خودروهای سمند، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و دنا، خودروهائی هستند که استاندارد یورو ۵ را دریافت نکرده‌اند. این خودروها از طرف گروه صنعتی ایران خودرو برای آذر ماه سال آتی، پیش‌ فروش می‌شوند، این درحالی است که رعایت استاندارد یورو ۵ برای خودروهایی که در سال آتی پلاک‌گذاری خواهند شد، اجباری شده است.

اجازه نمی‌دهیم این خودروها پیش‌فروش شوند

اشجعی اظهار کرد: ما اگر مطمئن بودیم که حتی در آینده، این خودروها می‌توانند، استاندارد یورو ۵ را پاس کنند، با سهولت بیشتری برخورد می‌کردیم، اما برای ما احتمال اینکه این خودروها بتوانند در آینده به استاندارد لازم ارتقا پیدا کنند، کم است، زیرا ایران خودرو گزارشی درباره ارتقای این خودروها به سازمان ارائه نداده است، از همین رو نمی‌توانیم اجازه بدهیم که این خودروها پیش‌فروش شوند.

از ۱۰۰ خودروی تولید داخل ۵۰ خودرو استاندارد یورو ۴ دارند

کارشناس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم در پایان گفت: متاسفانه ۵۰ دستگاه خودرو از ۱۰۰ دستگاه خودروی تولید داخل، در استاندارد یورو ۴ باقی ماند‌ه‌اند. ما برای پیش‌فروش هر کدام از این خودروها برای سال آینده مخالفت می‌کنیم.

طبق ماده شماره ۴ قانون مصوب هوای پاک در ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ " تولید انواع وسایل نقلیه موتوری و واردات آنها مستلزم رعایت حدود مجاز انتشار آلاینده‌های موضوع این قانون، اعلامی از سوی سازمان می‌باشد. استاندارد ساخت و تولید حد مجاز مصرف سوخت و واردات قطعات واجد استاندارد مرتبط با احتراق و یا مؤثر برآلایندگی وسایل‌نقلیه از قبیل اگزوز، صافی(فیلتر) و واکنش‌ساز(کاتالیست) توسط سازمان ملی استاندارد ایران تعیین، کنترل و نظارت می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی صورت ‌می‌گیرد. شماره‌گذاری انواع وسایل‌نقلیه موتوری اعم از داخلی و وارداتی مستلزم رعایت حدود مجاز انتشار آلاینده‌های موضوع این قانون و اخذ تأییدیه سازمان می‌باشد. سازمان موظف است از ادامه تولید و ورود وسایل نقلیه‌ای که حدود مجاز انتشار آلاینده‌های تعریف‌شده موضوع این قانون را رعایت نمی‌نمایند، جلوگیری نماید. پیش فروش یا فروش این‌گونه وسایل نقلیه موتوری ممنوع است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج