جاباما
۹۳۹۷۸۸
۲۴ نظر
۵۱۹۴
۲۴ نظر
۵۱۹۴
پ

خطرناک‌ترین و وحشتناک‌ترین زندان‌های جهان

اگر فیلم «رستگاری در شائوشنگ» را تماشا کرده باشید، احتمالاً در مورد آنچه در زندان می‌افتد، تصور نسبتا درستی دارید. محرومیت از آزادی، محیطی ناشناخته و طبعا هراس انگیز که به عنوان محکومیت عملی خلاف قانون برای افراد در نظر گرفته می‌شود.

برترین‌ها: اگر فیلم «رستگاری در شائوشنگ» را تماشا کرده باشید، احتمالاً در مورد آنچه در زندان می‌افتد، تصور نسبتا درستی دارید. محرومیت از آزادی، محیطی ناشناخته و طبعا هراس انگیز که به عنوان محکومیت عملی خلاف قانون برای افراد در نظر گرفته می‌شود. حال فکرش را بکنید که مکانی که بالطبع چنین شرایطی را دارد، ترسناک‌تر و مخوف‌تر از دیگر زندان‌ها هم باشد!

زندان‌های ترسناکی در این کره خاکی وجود دارند که مانند جهنم هستند و هیچ خلافکاری دوست ندارد از این زندان‌های خوفناک سر دربیاورد. در ادامه ما در برترین‌ها می‌خواهیم به معرفی خطرناک‌ترین زندان‌های جهان بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

۱. زندان دلفین سیاه، روسیه

خطرناک‌ترین و وحشتناک‌ترین زندان‌های جهان

این زندان در روسیه بدترین و جانی‌ترین قاتلان سریالی، جنایتکاران، تجاوزگران و آدمخواران را در خود جای داده است. به دلیل ماهیت این محکومین، زندانبان‌ها نیز به همان اندازه وحشیانه عمل می‌کنند. در دلفین سیاه، زندانیان مجاز به نشستن یا استراحت در طول روز نیستند تا زمانی که هنگام خواب فرا برسد! تنها غذای این زندان یک کاسه سوپ و تکه‌ای نان است. گفته می‌شود سطح امنیتی این زندان به حدی بالاست که تنها راه فرار از این زندان مرگ است.

۲. زندان سیوداد باریوس، السالوادور

خطرناک‌ترین و وحشتناک‌ترین زندان‌های جهان

السالوادور به دلیل فعالیت گسترده گروه‌های خلافکار، یکی از بالاترین آمار‌های قتل را در میان کشور‌های جهان به خود اختصاص داده است. در زندان سیوداد باریوس این کشور، اعضای دستگیرشده دو گروه و دسته جنایتکار و جانی یعنی MS۱۳ و Barrio۱۸ در کنار هم و در شرایطی که حتی برای نگهداری دام‌ها نیز مناسب نیست، در قفس‌هایی با ابعاد ۴ در ۵ متر نگهداری می‌شوند. زندانیان این زندان جرم‌های سنگینی از جمله قتل و آدم ربایی داشته اند. این زندان آن چنان خطرناک است که حتی نگهبانان نیز از ورود به محیط آن ترس دارند!

۳. زندان جزیره پتاک، روسیه

خطرناک‌ترین و وحشتناک‌ترین زندان‌های جهان

کشور روسیه همواره به داشتن زندان‌های خوفناک مشهور بوده است. یکی از این زندان‌ها زندان جزیره پتاک است که به صورت ویژه برای نگهداری از خطرناک‌ترین جنایتکاران این کشور ساخته شده است. در این زندان از سیستم شکنجه‌های روحی و جسمی استفاده می‌کنند تا اراده زندانیان خود را سست و نابود کنند.

بسیاری از زندانیان این جزیره قبل از به پایان رساندن دوران محکومیتشان دیوانه می‌شوند. در این زندان، محکومان مدت ۲۲ ساعت از طول روز را در سلول کوچک خود به صورت انفرادی می‌گذرانند. زندانیان این زندان تنها دو روز در سال امکان دیدار با ملاقات کنندگان را دارند.

۴. زندان بنگ کوانگ، تایلند

خطرناک‌ترین و وحشتناک‌ترین زندان‌های جهان

زندان فوق امنیتی بنگ کوانگ یکی از زندان‌های مخوف تایلند است که در چند کیلومتری بانکوک قرار دارد. هر زندانی در سه ماه اول دوران محکومیتش در این زندان در تمام مدت دستبند و پابند به دست و پا دارد. زندانیان در این زندان در طول روز فقط یک کاسه سوپ برنج دریافت می‌کنند. انواع شکنجه‌های روحی و جسمی وحشیانه بر روی زندانیان در این زندان انجام می‌گیرد.

۵. زندان کامتی، کنیا

خطرناک‌ترین و وحشتناک‌ترین زندان‌های جهان

جدا از شرایط مخوف این مکان که شامل ازدحام شدید، گرما و کمبود آب است، این زندان همچنین به دلیل خشونت و تجاوز جنسی موجود در آن نیز شناخته می‌شود. در حالی که این زندان فقط برای نگهداری ۴۰۰ نفر ساخته شده، آمار زندانیان موجود در آن به ۴۰۰۰ نفر می‌رسد!

۶. زندان تدمر، سوریه

خطرناک‌ترین و وحشتناک‌ترین زندان‌های جهان

تدمر به عنوان یکی از بدترین زندان‌های جهان شهرت دارد. سوءاستفاده، شکنجه و رفتار‌های غیرانسانی در داخل دیوار‌های این زندان باعث شده است که به عنوان یک میراث بدنام به راحتی فراموش نشود. قتل و عام دسته جمعی زندانیان از دیگر مرسومات این زندان است. از شکنجه‌های این زندان می‌توان به بریدن دست و پا با تبر و کشیدن روی زمین تا دم مرگ را نام برد.

۷. زندان لا سابانتا، ونزوئلا

خطرناک‌ترین و وحشتناک‌ترین زندان‌های جهان

زندان لا سابانتا یا به قول هوگو چاوز «دروازه ورود به حلقه پنجم جهنم» به دلیل جمعیت زیاد زندانیان و کمبود امکانات یکی از ترسناکترین زندان‌های جهان به شمار می‌رود. این زندان یکی از خشن‌ترین مراکز تربیتی در آمریکای لاتین بوده و هر مجرمی که به این مکان قدم می‌گذارد، آرزو می‌کند که هر چه سریع‌تر از این محل فرار کند.

درست است که این مکان زندان است اما، زندانیانش گا‌ها حتی با خود در زندان اسلحه حمل می‌کنند و جنگ‌هایی خونین بین هم راه می‌اندازند. برای مثال در سال ۱۹۹۵ طی یک درگیری در این زندان ۲۰۰ زندانی توسط نگهبانان کشته شدند. همچنین در طی اتفاقی که در سال ۲۰۱۴ میلادی در این زندان رخ داد، ۱۹۶ زندانی کشته و بیش از ۶۰۰ نفر مجروح شدند.

۸. واحد ۱۳۹۱، رژیم اشغالگر قدس

خطرناک‌ترین و وحشتناک‌ترین زندان‌های جهان

این بازداشتگاه بسیار سری و مخفی «گوانتاناموی اسرائیل» لقب گرفته است. در این زندان اغلب زندانیان سیاسی و مخالف دولت این کشور در شرایطی بسیار دشوار و سخت نگهداری می‌شوند. بسیاری از مردم و حتی مقامات سیاسی تا سال‌ها از وجود این زندان خبر نداشتند. شکنجه شدید زندانیان و سوءاستفاده از حقوق بشر در این زندان مرسوم است.

۹. زندان مرکزی گیتاراما، رواندا

خطرناک‌ترین و وحشتناک‌ترین زندان‌های جهان

زندانی با ظرفیت ۶۰۰ نفر، اما با ۶۰۰۰ نفر زندانی! زندانیان این زندان را «جهنم روی زمین» می‌نامند که در آن مانند حیوان با آن‌ها رفتار می‌شود. وسعت کمی که این زندان دارد و وجود ۶هزار زندانی، آن را تبدیل به یکی از زجرآورترین زندان‌های جهان کرده است. شرایط در این زندان چنان سخت است که بسیاری از زندانیان هم بندی‌های خود را به قتل رسانده و آن‌ها را می‌خورند. این زندان هیچ سلولی ندارد و زندانیان چاره‌ای جز خوابیدن در حالت نشسته و گاهی حتی ایستاده ندارند.

۱۰. کمپ ۲۲، کره شمالی

خطرناک‌ترین و وحشتناک‌ترین زندان‌های جهان

مخوف‌ترین شکنجه‌گاه کره زمین در شمال کره شمالی بوده و در نزدیکی مرز جمهوری خلق چین و روسیه قرار دارد! کمپ ۲۲ یک اردوگاه یا زندان نظامی است که زندانیان سیاسی در آنجا نگهداری می‌شوند. این کمپ دارای حداکثر شرایط امنیتی و حفاظتی بوده که گفته شده هیچ کس از آن جان سالم به در نمی‌برد. این اردوگاه بیش از ۵۰هزار زندانی دارد که عمدتا از افراد سیاسی غیرقابل اعتماد بوده و همه این زندانیان تا زمانی که بمیرند بازداشت خواهند بود و اطلاعات آن‌ها منتشر نمی‌شود.

منبع: scoopwhoop

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زندگی تو ایرانم اضافه کنید بهش از همش وحشتناک تره. اونا جرم کردن تو زندانن مردم بد بخت ایران بی گناه تو زندانن زندگین به لطف دولت دروغ وریا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم

      • بدون نام

        نظر من هم مثل تقریبا همین بود ولی سانسورچی مزدور حذف کردش

      • بدون نام

        این دولت چهل سال حکومت نکرده مردم چهل سال است نه کارشان معلومه نه بیمه شان نه میدونن این کاری انجام میدهند عاقبتش چه میشود.

      • بی نام

        ای رحمت به آن شیری که از مادرت خوردی
        احسنت گل گفتی

      • بدون نام

        ایران کشوری پهناور است

    • بدون نام

      نسبت به خوب بودن وضعیت زندان های ایران بطور کامل توجیه شدیم. همیشه حق با شماست. ما تو این کشور اضافه ایم مثل تمام آزادها و فرهادها ....

    • بدون نام

      جالبه کشورهای دوست ایران بدترین زندانها و روش های ضد حقوق بشری رو دارند ایران هم هشتاد میلیون جمعیت رو در شرایط که فقط خرید نان و حداقل هارو دارن در یک زندان قدیمی نگه داشتن و هروز شکنجه روحی که به مراتب از شکنجه جسمی بدتر هست می شوند

      پاسخ ها

      • هم ولایتی

        ملاقات ممنوع هم هستیم

    • بدون نام

      جالبه پس ابوغریب و گوانتانامو کو؟
      حالا چون سایت آمریکایی بوده نزاشته؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در مقایسع با اینا هیچی نیستن

      • بدون نام

        اینا خیلی بدترن

    • بدون نام

      داش رسول خودم، عشق داداشه، خشن مشن شدی دادا

    • بدون نام

      یه تحقیق هم درباره بزرگترین زندان جهان یعنی ایران بنویس...

    • بدون نام

      11. زیر زمینهای زندان اوین، ایران

    • بدون نام

      هرچی روسیه و جهان سومی بوده ریختن تو این لیست که

    • بدون نام

      به غیرازاسرائیل همه زندانهای دوست وهمسایه بودن

    • بدون نام

      همشون کشورهای خوشگل آشنا. پس ما کوشیم

    • بدون نام

      زندانهای مخفی آمریکا ،گوانتانامو ،ابوغریب چی شد

    • بدون نام

      بزرگترین زندان جهان = ایران

    • بدون نام

      کهریزک

    • بدون نام

      زندانهای ما چی اونا حداقل تو زندان نمیکشن

    • بدون نام

      اوین کو پس سانسورچی

    • محمد

      زندان کهریزک از همشون بدتره . میتونید راجع بهش بخونید بعد قضاوت کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج